Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

White Image: GDPR a blocat avantul e-mail marketing-ului, la final de 2018

De obicei, in ultimele doua luni din an, campaniile de e-mail marketing se intensifica, motivate de Sarbatori. Dar finalul lui 2018 a fost diferit, transmite agentia de e-mail marketing White Image, intr-un comunicat de presa: clasamentul celor mai active luni a fost dat peste cap de GDPR (noua legislatie europeana privind colectarea si prelucrarea datelor personale). In ciuda cumparaturilor de Black Friday si de iarna, trimestrul IV al anului trecut a avut un volum de e-mail-uri trimise mai mic decat primul trimestru din 2018: clientii White Image (prima agentie de e-mail marketing din Romania) au adunat aproape 240 de milioane de e-mail-uri clientilor din bazele lor de date, fata de peste 300 de milioane in primele trei luni ale anului.

„Efectele GDPR au fost resimtite din plin. Fata de anul trecut, volumul email-urilor trimise prin platforma White Image, in trimestrul IV, a fost in scadere de aproximativ 7%, cauzata de reducerea bazelor de date si de o reducere a comunicarii, fata de alti ani, a campaniilor specifice Sarbatorilor de iarna. Nu foarte multi marketeri prefera sa mai trimita felicitari electronice in aceasta perioada. Sub 5% din volumul de e-mail-uri trimise in decembrie a fost reprezentat de felicitari”, transmite Andrei Georgescu (foto, Fondator White Image).

GDPR-ul a influentat si clasamentul restului de an: in martie, companiile si-au informat clientii in legatura cu noua legislatie, cele mai multe mesaje de marketing s-au trimis in martie, mai, februarie, noiembrie si ianuarie (in ordine descrescatoare), decembrie s-a plasat abia pe locul 8, cel mai mare volum de e-mail-uri a fost trimis de reaileri, iar cele mai multe campanii vin din sectorul financiar („o companie poate trimite zilnic peste 20 de campanii diferite catre clienti sai – foarte segmentate insa, nu primeste niciun client 2 e-mail-uri intr-o zi”, explica Andrei Georgescu).

Raspunde la aceasta intrebare