Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Iutta.ro

Magazinul online iutta.ro a aparut in 2013, odata cu brand-ul ononim creat de Nicole Chirica (foto, Fondator si Designer Iutta).  De atunci site-ul a fost schimbat de 3 ori, „pentru a imbunatati experienta clientilor, asa ca as putea spune ca avem multiple site-uri la activ”, ne-a povestit aceasta. Site-ul vinde genti, pantofi si accesorii din piele cu design identitar, cu motive inspirate de cele traditionale romanesti. Nicole a pornit la drum cu un buget mic (si a avut un prim an dificil), produce totul intr-un atelier din Bucuresti (unde lucreaza cu mestesugari cu experienta), are 50% comenzi mobile si anul acesta planuieste o noua schimbare a site-ului.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Nicole Chirica: Iutta e numele brand-ului, pe care l-am ales pur si simplu pentru ca rezonam cu el si cu sonoritatea si puterea pe care o are. Magazinul online a preluat acelasi nume, pentru ca domeniul era disponibil. Intre timp, Iutta a devenit un simbol, o stare si o identitate proprie.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu neaparat. M-am trezit intr-o zi creand genti si mi-am dat seama ca imi aduce bucurie sa fac asta. Dupa ani de zile in domeniul tehnic, aveam o mare dorinta de a-mi explora creativitatea, a ma reconecta cu radacinile mele si a transmite mai departe, prin dorurile create de noi, autenticul romanesc. La nivel de inspiratie, imi plac multe ale brand-uri din afara, precum Anya Hindmarch sau Ulla Johnson.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am inceput din joaca, apoi am ales sa fac din asta un mod de viata. Initial nu am pornit singura, insa acum sunt pe cont propriu pe partea de business si creatie.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Da si nu. Am studiat o facultate economica, iar inainte sa lansez business-ul am urmat un MBA si o scoala de design.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Aveam o masina pe care am vandut-o mamei. 🙂 Inca pot sa spun ca am inceput afacerea fara bani, pentru ca – intre timp – i-am cheltuit. Primul an a fost dificil din punct de vedere financiar, da.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca tot antreprenorul la inceput de drum, am avut de-a face cu lipsa de know-how, de bugete, de alegeri nepotrivite. Le-am depasit mergand inainte si invatand din ele, educandu-ma.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Am crescut foarte mult de cand am ales drumul antreprenoriatului. Pentru mine, varianta de angajat nu m-a motivat suficient incat sa imi doresc sa fac asta in continuare. Exista o libertate care, in business, e si avantaj, dar si dezavantaj. Esti responsabil de tot si toate.

Care este publicul tinta al site-ului?
Cautatorii de comori. Glumesc. Sau poate nu. 🙂  Domni si doamne care ori cauta un cadou special, ori produse cu design identitar, care spun o poveste. Gentile noastre au devenit doruri, o continuare a femeii care le poarta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Cine ne cumpara o face cu drag, nu din obligatie. Cream povesti si doruri brodate si punem multa bucurie in ceea ce facem, iar asta se simte si dincolo de site.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
E interesant ca nu ne uitam la concurenta astfel. Fiecare are locul lui si propria-i identitate. Ceea ce cream noi e diferit de orice exista pe piata, pentru ca Iutta, asemenea cuvantului dor, este ceva unic, specific romanesc, cu o puternica apartenenta la mostenirea noastra culturala. Broderiile de pe genti, pantofi si accesorii au o simbolistica profunda, pe care purtatoarele noastre de dor o apreciaza, o preiau si o potenteaza, dandu-i intelesuri aparte, care au valoare pentru ele. Piata pe care noi ne situam este cea a produselor de design, un segment in crestere, in care multi tineri creativi isi exploreaza talentul.

De unde va cumparati produsele?
Avem productie proprie, intr-un atelier din Bucuresti, unde lucram cu mestesugari cu experienta, care duc mai departe traditia.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Suntem foarte prezenti in online, pe Facebook si Instagram, avem activitate e-commerce, dar interactionam si direct cu clientii care ne viziteaza la showroom.

Cati angajati aveti?
10 in acest moment, o parte in atelier si restul in showroom.

Cum va merge in perioada asta?
Avand in vedere contextul, traficul si vanzarile nu sunt la fel ca in trecut, dar este o perioada de tranzitie pe care o vom depasi prin adaptarea la noile provocari.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da, facem asta anual.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Cifrele de Black Friday se dubleaza, iar cele de Craciun tind sa fie in crestere.

Cum si unde va promovati site-ul?
Social media e canalul principal prin care comunicam cu publicul care face cumparaturi online.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina locala si una internationala. Aici avem activitate zilnica, pentru ca este unul dintre canalele principale folosite pentru cresterea si interactiunea cu membrii din comunitatea purtatoarelor de dor. Astfel le suntem mereu alaturi, impartasind noutati despre colectii si promotii, surse de inspiratie, dar si continut pe care il primim direct de la ele (#joyofwearingiutta). Avem o echipa interna care se ocupa de mesajele noastre si alocam si bugete catre campanii care dorim sa fie cat mai vizibile.

Aveti versiune de mobile?
Da, pentru ca o mare parte dintre clienti plaseaza comenzi in acest mod.

Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
50%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Am crescut cifra de afaceri in fiecare an, cu 30-40%. Nu putem previziona ce se va intampla si anul asta, din pacate.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Sa continue sa foloseasca doar canalele care functioneaza, axandu-se pe acelea unde se afla majoritatea publicului lor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Faptul ca nu am stiut ce sa cerem de la inceput si nici nu am avut cum sa stim cat de priceputi sunt cei cu care am lucrat, inainte sa ne apucam de construit.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Au fost diverse, de la pierderea coletelor, pana la imposibilitate de livrare. Incercam sa lucram cu mai multi curieri, insa au inceput si ei sa imbunatateasca din ce in ce mai mult serviciile.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne schimbam site-ul anul acesta, ca sa ne sustina lansarea de linii si colectii noi.

Leave a reply