Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu InPuff.ro

Mihai Horhoianu inpuff

Saptamana aceasta, am discutat cu Mihai Horhoianu (foto, Managing Partner inpuff.ro). Site-ul vinde – din 2011 incoace – imbracaminte pentru femei facuta in tara noastra (paltoane, rochii de zi/seara/nunta/ocazie, pantaloni, accesorii, haine pentru gravide etc.), publicul tinta fiind clientele de 20 – 40 ani, „cu venituri medii si peste medie, care apreciaza calitatea produselor romanesti, dar si faptul ca unele modele sunt produse in serii mici”.

Lansarea a fost motivata de extinderea afacerii fizice (un magazin de haine din Pitesti) in online. Site-ul este coordonat de la sediul din Pitesti, unde exista si un showroom, iar focusul s-a mutat pe business-ul online. Mihai ne-a povestit cat la suta din cifra de afaceri aloca pentru promovare, cate dintre comenzi vin pe mobile, care e firma de curierat care li s-a potrivit manusa (si de ce) si ce pasi face inpuff.ro pentru a deveni cel mai cunoscut magazin online de rochii de seara made in Romania.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

inpuff

ECOMpedia: Ce aveti in plus fata de concurenta?
Mihai Horhoianu:
Avem un design atractiv si responsive, categorii gandite in functie de necesitatile clientelor si haine de calitate made in Romania. Avem un sistem care consiliaza clientii in alegerea modelului si marimii dorite. Introducem in aceasta luna masurarea in detaliu a tuturor hainelor de pe site, eliminand clasicul „Tabel de marimi”. Totodata cerem clientelor marimile corporale pentru a le recomamda marimea potrivita.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site?
Exista interes pentru produsele noastre in toate anotimpurile, insa in perioada aceasta ne focusam pe categoria de Geci si Paltoane, dar si pe Rochii de seara/Rochii de Revelion.

De unde va cumparati produsele?
Distribuim exclusiv branduri romanesti: Atmosphere Fashion, MBG Collection, Miss Grey sunt unele dintre cele mai cunoscute brandurile ale caror produse le comercializam si noi.

Cati angajati aveti?
Avem 9 angajati, alegand sa externalizam anumite departamente.

La ce va asteptati de Craciun anul acesta?
Ne dorim sa obtinem o crestere a vanzarilor si a notorietatii brandului. Din experienta din anii anteriori, in perioada Sarbatorilor de iarna vanzarile sunt mai mari.

Ce procent din cifra de afaceri alocati pentru promovare?
Alocam pentru promovare 10 – 20% din buget, asta si in functie de luna sau sezonalitate, punand accentul pe fidelizarea clientilor existenti si marirea bazei de clienti.

Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim mai multe canale de de promovare: Facebook, AdWords, afiliere, parteneriate blogging.

Cat de importanta este pagina de Facebook si cat de mult investiti in ea?
Comunicarea efectuata pe acest canal are un aport foarte mare in a crea notorietate business-ului. De pagina se ocupa colega noastra Lorina. De asemenea, facem si campanii platite, administrate de o agentie specializata.

Aveti versiune de mobile, aplicatie dedicata pe Android si iOS?
Site-ul este responsive inca de acum 2 ani si avem o aplicatie foarte utila si rapida pentru Android si IOS. Va invit s-o descarcati!

Cate comenzi se fac pe mobile?
50 – 60% din totalul comenzilor si ne asteptam la cresteri in continuare.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent?
Se prognozeaza o crestere de 30% din cifra de afaceri. Ne propunem sa devenim cel mai cunoscut magazin online de rochii de seara made in Romania.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
E o lupta continua sa devenim din ce in ce mai eficienti. Lucram constant in directia automatizarii si optimizarii procesului de comanda, cresterea ratei de conversie, scaderea ratei de retur. Daca procesul de comanda este clar si automatizat, iar clientul este indrumat corect catre produsul dorit, cu marimea dorit,a inseamna ca ne-am atins scopul.  De asemenea, cheluelile cu promovarea sunt cele importante, deci eficientizarea costurilor/client o sa aduca automat o crestere a rentabilitatii.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Concurenta acerba, uneori neloiala. Si totusi, concurenta te impinge sa te autodepasesti.

Cum s-au schimbat clientii vostri in ultimii 5 ani?
Comanda mai mult pe mobil… in fuga, de cele mai multe ori de la birou sau cand se afla in drumul catre casa. E de datoria noastra sa gasim solutii pentru a-i ajuta si a-i convinge ca au facut alegerea corecta.

Cum faceti fata livrarilor, ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Suntem multumiti de colaborarea cu firma de curierat GLS. Colaboram cu ei de 3 ani, fara probleme majore. Precizez ca am lucrat in trecut cu Fan, Cargus, Urgent, dar am renuntat din cauza problemelor intampinate: intarzieri masive in perioadele aglomerate si a sarbatorilor de iarna, colete pierdute, colete uitate prin depozite. Solutia a fost sa gasim un partener de incredere si serios care nu isi doreste sa domine piata, ci care isi doreste in schimb sa fie serios si eficient. Practic, am gasit un partener asemenea noua :).

Raspunde la aceasta intrebare