Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Infinity.ro

Marketplace-ul Infinity.ro a aparut pe fondul pandemiei COVID-19 (in 2020) si reuneste produse din multiple categorii: casa si gradina, produse pentru copii si animale de companie, alimente si suplimente, bijuterii, Fashion, sport, auto, carti, electronice si electrocasnice. Gabriela Paduret (foto, General Manager Infinity.ro) ne-a povestit ca se promoveaza prin mai multe instrumente de marketing (SEO, Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, marketing de continut, social media si campanii educationale si de brand awareness offline). Dar si ca lucreaza la o aplicatie proprie si Black Friday 2022 a adus cele mai mari vanzari de la lansarea marketplace-ului si pana in prezent. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Gabriela Paduret: Alegerea a fost instinctiva si intuitiva. Am dorit sa ne asiguram ca este memorabil si usor de retinut pentru clientii nostri si ca, in acelasi timp, ne reprezinta ca valori si activitate. Am ales numele de „Infinity Marketplace” deoarece am simtit ca este un nume potrivit cu aria noastra de activitate si transmite includerea unui univers de produse. Infinity Marketplace a luat nastere in perioada pandemiei, cand business-ul pe care il dezvoltam anterior a fost pus on hold, din cauza restictiilor. A aparut nevoia dezvoltarii unui nou business, care sa se poata desfasura independent de conditiile si restrangerile pandemiei. Stim cu totii ca in perioada respectiva, majoritatea achizitiilor s-au mutat online, din cauza limitarilor impuse. Astfel, am realizat care este spatiul de care aveam nevoie cu totii – un spatiu accesibil, in care sa avem la indemana orice produs.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Sunt foarte pasionata de lumea digitala si de tehnologie, asa ca am vazut in crearea unui marketplace online o oportunitate de a-mi transforma pasiunea intr-un business de succes. In ceea ce priveste pornirea la drum singura, cred ca fiecare antreprenor are propriul stil de lucru si isi alege partenerii si colaboratorii in functie de nevoile si obiectivele sale. Personal, am cautat intotdeauna sa ma inconjur de oameni talentati si motivati, care sa ma sustina in proiectele mele si sa impartaseasca aceeasi viziune cu mine.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
De-a lungul anilor, am explorat constant noile tehnologii, am citit multe carti despre afaceri si am invatat din esecuri si din succese. Consider ca, in calitate de antreprenor, este important sa fii mereu la curent cu ceea ce se intampla in piata, politica si orice alt domeniu care ti-ar putea afecta afacerea. Din acest motiv, imi petrec mult timp informandu-ma constant despre aceste subiecte, astfel incat sa pot fi la curent cu ultimele tendinte si sa iau decizii informate pentru afacerea mea.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
In general, strangerea de fonduri pentru orice afacere este un proces complex si solicitant, care necesita mult efort si resurse. In cazul nostru, cea mai mare parte din finantare a venit din fonduri proprii, dar am luat in considerare mai multe optiuni (inclusiv investitii private si de capital de risc). As spune ca am investit o cantitate semnificativa de timp si energie in acest proces, dar am reusit sa gasim solutiile potrivite pentru a ne finanta si a ne dezvolta afacerea.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bariere sunt si vor continua sa fie, dar in asta sta tot farmecul. Daca drumul nu ar fi presarat cu lectii, care ar fi rostul lui? Le adunam pe fiecare in sertarele noastre interioare si le depasim cu mainile sudate, sub semnul familiei. Am avut? Da. Vor mai fi? Cel mai probabil. Insa, in final, toate barierele se sfarama singure, sub umbra determinarii noastre, cand trecem pe deasupra lor.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca antreprenor, esti responsabil pentru toate aspectele afacerii. Fiecare decizie are consecinte si tine de experienta ta daca acestea vor fi pozitive sau negative. Pentru mine, cel mai important este sa le transmit angajatilor mei incredere, determinare si sa ma asigur ca rezolv orice situatie care poate interveni in mediul de lucru. Este o postura care iti aduce in fata risc si stres, dar nimic nu se poate compara cu emotiile pe care ti le trezesc bucuriile oamenilor tai. Fiecare pozitie (atat cea de antreprenor, cat si cea de angajat) are provocarile ei si nu am sa minimizez niciodata activitatea angajatilor mei.

Care este publicul tinta al site-ului?
La momentul actual, publicul nostru tinta este format din persoane cu varsta cuprinsa intre 25-35 de ani, energici, entuziasti si smart.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Infinity Marketplace este ca un prieten foarte informat si la curent cu toate tendintele. Este atat omul cifrelor, cat si omul creatiei, cu o energie debordanta si putere mare de persuasiune. Este onest si autentic si te poti baza pe el, ori de cate ori ai nevoie. Totusi, mai presus de orice calitate, este faptul ca intotdeauna face siguranta si bunastarea ta o prioritate. Odata ce-l cunosti, iti va fi greu sa te desprinzi de el – pare a fi exact gura de aer proaspat de care aveai nevoie.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?

Din punctul meu de vedere, la fel ca in cazul unui individ, o companie este definita de valorile si misiunea pe care si le stabileste inca de la bun inceput. Cu asta va straluci si se va diferentia de restul. Misiunea Infinity este de a deveni destinatia perfecta pentru cumparaturile online. „Un marketplace la indemana, bogat in produse si oferte” este unul dintre principiile care au format fundatia Infinity. Ne canalizam atentia pe relatia cu clientii si ramanem in contact cu ei permanent, pentru a ne asigura ca oferim fiecaruia o experienta completa, care vine in intampinarea nevoilor si dorintelor lor.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Activitatea noastra este strans legata de colaboratorii nostrii. Suntem mandri de relatiile B2B pe care le-am stabilit pana in acest moment si nerabdatori sa ne marim familia tot mai mult. Vanzatorii listati pe Infinity Marketplace sunt un pion esential pentru functionarea noastra, acestia sunt furnizorii produselor pe care le punem la dispozitie.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Activam pe propriul nostru site, oferind consumatorilor un marketplace dedicat dorintelor si nevoilor lor.

Cati angajati aveti?

Ne bucuram ca familia noastra este intr-o continua expansiune si am depasit cu usurinta un prag de 30 de angajati. Suntem mandri ca echipa creste constant, atat din punct de vedere al numarului de persoane, cat si din punct de vedere al experientei, informatiilor si cunostintelor profesionale prin care putem pune la dispozitie marketplace-ul de care consumatorii au nevoie.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna aprilie – n.r.)?

Suntem foarte incantati de progresul pe care l-am facut de-a lungul timpului. In ceea ce priveste vizitatorii pe site, am inregistrat o crestere semnificativa a numarului de vizite. Mai mult de 85% din vizitele pe site provin de pe dispozitive mobile, ceea ce arata ca investitiile noastre in experienta utilizatorului pe mobil au fost bine directionate. In ceea ce priveste vanzarile, suntem si aici in continua crestere. Continuam sa exploram noi modalitati de a atrage clienti si de a creste vanzarile. Suntem foarte optimisti in privinta viitorului si suntem nerabdatori sa vedem ce ne rezerva urmatoarea perioada.

Ati participat la Black Friday 2022?
Pe piata in care activam, Black Friday este cel mai puternic eveniment e-commerce, prin urmare ne asiguram in fiecare an ca ne adunam cele mai puternice resurse pentru aceasta perioada, cu scopul de a oferi reduceri competitive si servicii ireprosabile, indiferent de fluxul de comenzi. Am participat la Black Friday 2022 si sunt incantata sa spun ca a fost cea mai performanta campanie de marketing de pana acum, pentru Infinity Marketplace. Luna noiembrie 2022 a fost cea mai buna luna din istoria noastra, inregistrand cele mai multe vanzari de la inceputul activitatii noastre pe piata. In plus, cosul mediu a crescut cu 10% in timpul Black Friday 2022, comparativ cu valoarea medie pe parcursul anului. Este remarcabil faptul ca peste 85% din comenzile plasate au fost efectuate prin intermediul dispozitivelor mobile, reprezentand o crestere semnificativa fata de anul precedent.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
In domeniul comertului online, Black Friday ramane cel mai puternic moment al anului, iar cifrele noastre din 2022 au fost impresionante. Cu toate acestea, trebuie sa recunoastem ca am inregistrat cresteri si in campania de Craciun. Comparativ, perioada de Black Friday a fost cea mai puternica si performanta (atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si al angajamentului clientilor). Black Friday 2022 a reprezentat o oportunitate excelenta pentru Infinity Marketplace de a oferi cele mai bune preturi si reduceri si a fost un succes rasunator. Si campania noastra de Craciun a fost un succes, iar cifrele au avut o crestere semnificativa fata de anul precedent.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pentru a promova site-ul, folosim o serie de instrumente de marketing (online si offline), pentru a ne asigura ca ajungem la un public cat mai larg. Cateva dintre instrumentele noastre preferate sunt optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), o strategie prin care ne asiguram ca site-ul nostru este bine clasat in cautarile Google. Investim in continut de calitate si utilizam cuvinte-cheie relevante, pentru a ajuta la crearea unei pozitii mai bune in rezultatele de cautare. De asemenea, utilizam o serie de tactici publicitare online, precum Google Ads si Facebook Ads, care ne ajuta sa ajungem la un public mai larg si sa atragem vizitatori noi pe site. E-mail marketing-ul este un alt tool pe care il utilizam cu frecventa. Am dezvoltat o lista de e-mail-uri de calitate si folosim acest canal pentru a comunica cu clientii nostri si pentru a-i informa despre noile produse si promotii disponibile pe site. Marketingul de continut este nelipsit in strategia noastra de promovare. Cream continut valoros si relevant pentru audienta noastra pe blogul Infinity, inclusiv articole, ghiduri si alte resurse educationale. Acestea ne ajuta sa fim considerati o sursa de informatii de incredere, pentru clientii nostri. In zilele noastre, social media este o arie a marketingului esentiala. Suntem prezenti pe multiple platforme social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok si Pinterest) si le folosim pentru a comunica cu audienta noastra si pentru a creste gradul de constientizare a brandului nostru. Pe langa tool-urile de marketing online, activam si in mediul offline cu campanii educationale si de brand awareness, cu scopul de la spori gradul de constientizare in randul audientei noastre.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Desigur, activam pe 5 canale social media, iar Facebook se numara printre cele de baza. Administrarea se face atat in-house, cat si externalizat, prin intermediul agentiilor de marketing cu care colaboram.

Aveti versiune de mobile?
Atentia si energia noastra au fost concentrate pe dezvoltarea unei platforme responsive, prietenoase cu utilizatorii si atragatoare. Investitiile au fost directionate spre acest spatiu, urmand ca, in viitorul apropiat, sa dam startul cercetarii si dezvoltarii aplicatiei care sa intregeasca pachetul.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In zilele noastre, smartphone-ul este nelipsit. Tehnologia a avansat atat de mult incat a devenit indispensabila, motiv pentru care si shopping-ul online se realizeaza, in majoritatea cazurilor, de pe mobil. Atingem un procent de peste 70% din audienta noastra care realizeaza comenzile de pe dispozitive mobile, motiv pentru care investim constant in dezvoltarea si implementarea celor mai utile facilitati pe acest canal.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Suntem siguri ca vom continua sa inregistram o crestere impresionanta si in acest an si avem incredere ca parametrii si cifrele noastre vor fi in crestere, comparativ cu anul precedent. Suntem hotarati sa ne mentinem angajamentul fata de dezvoltarea puternica a gamei noastre de produse pentru copii si a sectorului electronic, care sunt domenii cu potential mare de crestere in comertul online. In plus, suntem dedicati si promovarii comunitatii noastre intitulata „Autentic”, prin care oferim mestesugarilor autohtoni spatiul dedicat in care au posibilitatea sa-si prezinte produsele unice si autentice. In timpul anului precedent, am avut un ritm puternic de crestere si am reusit sa ne stabilim ca o prezenta importanta pe piata online, iar pentru anul curent suntem si mai determinati sa ne dezvoltam si sa ne consolidam pozitia pe piata.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Inca din punctul de pornire, Infinity Marketplace s-a bazat pe inovatie si dezvoltare. Atat timp cat activitatea este concentrata pe client si pe cerere, investitiile se vor intoarce de la sine. Cercetarile si analiza amanuntita stau la baza implementarilor pe care le-am facut intotdeauna, pentru ca rezultatele sa se materializeze, pe termen lung, in vanzari. Pe scurt, un lucru facut bine o data va aduce beneficii nenumarate ulterior.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Comportamentul consumatorilor este intr-o continua schimbare, motiv pentru care, pentru a iti mentine pozitia si notorietatea, este nevoie sa te adaptezi constant. Si tehnologia este intr-o continua schimbare si dezvoltare. Daca vrei sa te menti, trebuie sa fii in pas cu schimbarile, dar daca vrei sa evoluezi, trebuie sa fii cu un pas inaintea lor. In zilele noastre, posiblitatile sunt infinite (apropo de design, functionalitate, beneficii oferite, produse sau servicii) si fiecare lupta pentru locurile din fata, ceea ce ne motiveaza sa ne tinem mereu privirea ridicata spre inovatie, fresh si premium.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pentru a depasi problemele care pot aparea in relatia dintre un marketplace online si firmele de curierat, este important sa se lucreze cu parteneri de incredere, sa se stabileasca termene de livrare realiste si sa se asigure corespunzator pachetele. De asemenea, comunicarea deschisa si transparenta este esentiala pentru a preveni problemele si a le rezolva in mod eficient atunci cand apar.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In ceea ce priveste planurile noastre de viitor, avem mai multe obiective-cheie. In primul rand, ne dorim sa ne extindem prezenta online, prin cresterea numarului de parteneri si clienti care folosesc platforma noastra. De asemenea, ne propunem sa imbunatatim experienta utilizatorilor, prin introducerea de noi functii si imbunatatirea celor existente. In plus, ne concentram pe dezvoltarea si consolidarea parteneriatelor cu furnizorii nostri, pentru a oferi clientilor produse de cea mai buna calitate, la preturi competitive. In final, ne dorim sa ne extindem la nivel international, pentru a deveni un jucator important pe piata globala a comertului online.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply