Italia: comertul online = 75,89 de miliarde €, in 2022 (+18,6% YoY)
In 2022, valoarea totala a cifrei de afaceri (CA) online, in Italia, a fost estimata la 75,89 miliarde €, citim pe ecommercenews.eu. Asta inseamna o crestere de 18,6%, comparativ cu anul anterior – care a fost cauzata in mare parte de inflatie. Afacerile digitale italiene si-au generat majoritatea CA prin intermediul website-ului propriu (40%). Alte 28 de procente au provenit de pe marketplace-uri, iar 8% – din aplicatiile mobile.
Datele provin din raportul „Ecommerce in Italy 2023”, realizat de Casaleggio Associati, o firma de consultanta in strategii digitale, din Italia – care este a treia cea mai mare economie din Europa si cea mai mare piata de produse de lux de pe batranul continent (cu branduri ca Armani, Versace, Prada si Gucci). In 2021, piata e-commerce italiana a avut o cifra de afaceri de 64 de miliarde € (ceea ce a reprezentat o crestere de 33 de procente, comparativ cu 2020).
„Stirea anului a fost inflatia de care e-commerce-ul italian nu se mai lovise niciodata, pana acum. A afectat achizitiile (din cauza preturilor crescute), a creat incertitudine (din cauza crizei energiei), razboiul a continuat si costurile de transport din Asia au crescut”, a explicat Davide Casaleggio (Presedinte Casaleggio Associati).
Cel mai important online sector a fost cel dedicat timpului liber: acesta a generat 50% din CA totala din online (38 miliarde €), in Italia. Asta se datoreaza cresterii sectorului de jocuri online si a achizitiilor legate de sport si hobby-uri. Sectorul cu cea mai mare crestere YoY (din cauza maririi preturilor) a fost cel al turismului (47%), care a generat 13,3% din totalul CA e-commerce.
Leave a reply