Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu InBagaj.ro

Inbagaj.ro a inceput sa fie populat si sa aiba primele comenzi in noiembrie 2016, iar de atunci „magazinul pasionatilor de calatorii” (cum se autodefineste site-ul) vinde bagaje, accesorii diverse (perne, dopuri de urechi, huse pasaport, etc.), electronice, cosmetice, produse pentru vacanta petrecuta la mare si nu numai. Roxana Orban (foto, fondator inbagaj.ro) ne-a povestit ca a pornit pe drumul online-ului fara sa se gandesca prea mult la toate hopurile pe care le va intampina si ca de la investitia initiala a reinvestit fiecare leu castigat. Acum livreaza din stocul propriu peste 60% dintre produsele disponibile in magazin. Despre ce planuri de viitor are shop-ul, aflati mai multe in cele ce urmeaza.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

in bagaj.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Roxana
Orban: Numele a venit natural, am dorit ceva foarte simplu, un nume care sa fie usor de retinut. Este destul de clar de la ce vine, categoria de produse care are cel mai mare succes ramane aceea a bagajelor.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit asa cum au venit multe, dintr-o necesitate pe care am identificat-o pe vremea cand lucram in turism. Timp de 10 ani am avut ocazia sa interactionez cu turistii si sa le identific nevoile, iar un loc in care sa gaseasca usor ceea ce este necesar intr-o calatorie mi s-a parut oportun. Magazine online care comercializeaza trolere exista, insa un magazin care sa ofere o varietate suficient de mare, completata de accesorii din domeniu, nu exista pe piata romaneasca. Sigur ca privim inspre marii jucatori de pe piata de profil care activeaza online, insa facem tot posibilul sa ne inspiram, sa invatam, pentru a identifica propriul drum si pentru a crea cea mai placuta experienta de cumparaturi pentru clientii nostri.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Pentru a fi in totalitate sincera, am pornit fara sa ma gandesc prea mult la toate hopurile, inconvenientele si neajunsurile inerente. Am crezut in ideea aceasta, am studiat foarte mult domeniul si piata si am incercat sa ajustez pe parcurs orice situatie a aparut. Am pornit singura, cu sprijinul total al familiei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Din pacate, nu am avut niciun fel de educatie antreprenoriala si acest lucru s-a simtit in multe situatii. Am facut multe greseli de novice, din care am invatat cateva aspecte care ma vor calauzi mai departe. Cel mai important ar fi faptul ca de cele mai multe ori exista o solutie pentru orice problema si ca, in situatii de criza, calmul si munca in echipa sunt esentiale.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Investitia initiala a fost minima si fiecare leu castigat a fost reinvestit. Pe masura ce magazinul a inceput sa functioneze, tot profitul s-a reinvestit in stocuri, acum reusind sa livram din stoc propriu mai bine de 60% dintre produsele disponibile in magazin. Avem in plan in acest an obtinerea unei finantari, o parte va fi alocata maririi spatiului de depozitare si a stocurilor si o parte va sustine eforturile de marketing. Tot anul acesta ne-am propus sa deschidem un showroom, unde toata lumea interesata ne va putea cunoaste si se va familiariza cu gama noastra de produse, un showroom care va functiona si ca magazin offline.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bariere sunt la tot pasul, dar cea mai frecventa problema la inceput de drum este cea legata de cash-flow. Din pacate, nu cred ca este genul de problema pe care o vom putea inlatura definitiv prea curand.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
In cazul propriei afaceri, totul este luat personal si totul te afecteaza uneori peste masura. Nu mai dispui de timp, acesta apartine afacerii, colegilor si clientilor tai, fata de care ai o mare responsabilitate, deoarece de tine si de cat demult te implici depinde in cea mai mare masura viitorul afacerii. Partea buna este ca atunci cand stii ca esti pe drumul cel bun, ca faci lucruri extraordinare, ca exista un moment al planului de afaceri la care vei ajunge si avantajele sunt clar mai importante decat dezavantajele, merita sa uiti de „incercarile” antreprenoriatului si sa te bucuri ca faci parte din joc.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al magazinului este situat intre 24 si 55 de ani, venituri medii spre ridicate, 60% femei si 40% barbati, apartine segmentului de business sau are ca pasiune calatoriile si acorda o atentie sporita trolerului pe care il achizitioneaza si accesoriilor care ii fac calatoria mai usoara. Produsele magazinului nostru raspund unor necesitati concrete, precum nevoia unui troler rezistent, sau a unui accesoriu cu ajutorul caruia te poti odihni chiar si in avion, precum castile de urechi cu functii precise.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Este destul de simplu, deoarece avem o gama foarte variata, poate cea mai variata din Romania pe segmentul de travel, avem tarife competitive, suntem foarte seriosi si tratam cu maxima atentie fiecare comanda, acesta fiind unul dintre motivele pentru care am avut clienti care au revenit sau ne-au recomandat. Un alt motiv ar fi faptul ca am importat game deosebite, noi pe piata din Romania, precum Titan, made in Germany, disponibile doar pe inbagaj.ro.

De unde va cumparati produsele?
In proportie de 50% produsele sunt achizitionate de la importatori romani, iar 50% sunt importate din tari europene.

Cati angajati aveti?
In prezent suntem o echipa de 3 persoane si un numar important de colaboratori. Inca de la bun inceput am ales externalizarea anumitor servicii care ne-au depasit competentele initiale, precum contabilitatea, IT-ul, PR-ul, etc. Am dorit insa ca intern sa controlam punctele nevralgice, precum marketing-ul si vanzarile.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Este destul de dificil de masurat performantele magazinului in acest moment, deoarece suntem in al doilea an de functionare, abia din acest moment putem sa ne raportam la perioade anterioare, poate nici acum. Ceea ce pot sa confirm este faptul ca linia este ascendenta, eforturile noastre sustinute aduc rezultate frumoase. Observam totusi o usoara scadere in timpul vacantelor si al perioadelor de sarbatori legale.

Ati participat la Black Friday 2017?
Nu, luam in calcul pentru 2018.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea se face exclusiv online, prin campanii pe Facebook si Google, insa un canal destul de important este si blogul nostru, unde – pe langa informatii despre produsele care se pot gasi pe site – pasionatii de calatorii pot gasi articole interesante despre diverse destinatii, recomandari de hoteluri verificate si interviuri cu persoane cunoscute din Romania (la categoria Bagaj de Vedeta).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina administrata intern, prin intermediul careia incercam sa impartasim cat mai multe informatii utile despre diferite destinatii, produse necesare in calatorie si produse existente in magazinul nostru. Anul acesta am inceput o colaboare cu o agentie care administreaza campaniile platite.

Aveti versiune de mobile?
Versiunea pe mobil exista, este zona spre care ne vom indrepta atentia destul de mult anul acesta, avand in vedere noile obiceiuri de cumparare a consumatorilor.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Pentru acest final de an preconizam o crestere de cel putin 150% fata de anul precedent, avand in vedere toate aspectele pe care le-am imbunatatit pana in prezent, experienta pe care am dobandit-o, echipa care incepe sa se sudeze si investitiile din a doua parte a acestui an.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Din punctul meu de vedere, un magazin online nu are costuri mai mici decat un magazin fizic. Concurenta este mare, comertul online creste constant, numarul de magazine din toate domeniile creste zilnic, pana in 2019 este preconizat un numar de aproximativ 15.000 de magazine online. In aceasta prespectiva, costul atragerii unui client nou a ajuns sa fie foarte mare.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este site-ul in sine si relatia cu IT-ul. Cautam mereu cele mai bune solutii pentru ca experienta de cumparaturi online a clientilor nostri sa fie placuta si usoara, dar am intampinat dificultati. Nu ne-am ferit sa facem schimbari majore, precum inlocuirea site-ului cu unul nou si avem alocat un buget lunar pentru modificarile relevante care trebuie efectuate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Este o relatie in general buna, dar nu lipsesc scanteile. Uneori toate eforturile echipei noastre sunt pur si simplu spulberate din cauza unui transport defectuos, serviciu care este o piesa de baza in puzzle-ul experientei de cumparaturi online a consumatorului. Am avut multe situatii cand am trimis comanda de doua ori, schimband transportatorul, doar pentru ca aceasta sa ajunga in timp util la clienti. In acest moment am gasit un echilibru, le-am invatat si bunele (de care ne bucuram) si relele (de care incercam sa ne ferim). Stim si apreciem faptul ca sunt companii de curierat care incearca constant sa isi imbunatateasca serviciile si ar dori sa remedieze anumite probleme, insa principala problema din zilele noastre, anume criza fortei de munca, lasa urme serioase in toate domeniile.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planul nostru este sa ne imbunatatim relatia cu clientii si sa devenim in urmatorii ani alegerea numarul 1 in materie de achizitie de bagaje si accesorii de calatorie.

Raspunde la aceasta intrebare