Croatia: 37% dintre magazinele online vand transfrontalier (studiu)
Majoritatea magazinelor online croate sunt mici si medii (59% vand intre 100 si 10.000 de produse, iar 28% vand sub 100), iar 37% dintre ele vand si peste granitele tarii, din cauza costurilor de livrare ridicate, scrie ecommerce.hr, citand un studiu realizat de Asociatia Croata de E-commerce si menit sa descopere ce vand site-urile croate, pe ce platform si ce probleme exista in e-commerce-ul de aici. Mai multe cifre din raport, mai jos:
- 79% dintre retailerii online vand produse fizice, 10% vand servicii, 9% vand produse digitale si 2% vand experiente
- cel mai bine se vand online echipamentele si tehnologia (32%), mancarea si produsele de larg consum (14%) si imbracamintea (14%)
- 33% dintre vanzatorii care au platforme custom aleg WordPress, 14% – Magento
- cifra de afaceri anuala a magazinelor virtuale este de 300.000 coroane cehesti (40.600 €) in 48% dintre cazuri, de 1 – 3 milioane coroane (135.400 – 406.140 €) in 20% dintre cazuri, de 300.000 – 1 milion coroane (40.600 – 135.400 €) in 14% dintre cazuri si de peste 3 milioane coroane (406.140 €) in alte 14% dintre cazuri
- 47% dintre magazinele online vand doar pe Internet, dintre ele 11% intentionand sa isi deschida si un sediu fizic (croatii avand mai multa incredere in magazinele online prezente si in offline)
- 34% dintre retailerii online planuiesc sa isi extinda afacerea in afara Croatiei
- o treime dintre ei investesc 1.000 coroane/luna (135 €) in AdWords, 67% folosindu-l activ in scop de marketing
- alte 67 de procente folosesc activ e-mail-ul pentru a-si face reclama, dar newsletter-ele sunt trimitse rar (25%) sau o data/luna (12%)
- 80% apeleaza la Facebook in scop de marketing, iar 70% fac asta in-house
Leave a reply