Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Homeogenezis.com

 

Homeogenezis.com a aparut in anul 2014 si face e-commerce cu produse naturiste si suplimente alimentare produse in tara noastra, din ingrediente de cea mai buna calitate (extracte naturale din plante). Eduard Manea (foto, Administrator Homeogenezis.com) ne-a povestit dece publicul ui tinta sunt persoanele de peste 40 de ani, de ce nu crede ca un site online poate sa reduca cheltuielile fara sa reduca si nivelul vanzarilor si cat de afectat este de faptul ca nu-si poate promova suplimentele alimentare in social media mentionand beneficiile acestora.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Eduard Manea: „Homeogenezis” vine de la problema noastra in a ne adapta noilor medii de viata. De la faptul ca toata lumea vrea sa se repare (in sensul de a deveni ceea ce au fost) si putini sunt cei care vor sa vada daca pot si cum pot sa repare ceva, pentru a continua. Inchipuiti-va ca sunteti in vacanta intr-un oras in care n-ati mai fost si trebuie sa va intoarceti la hotel. Pentru asta trebuie sa stiti sa cititi o harta.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business este a tatalui meu, el fiind medic de profesie. Practic, aceasta afacere a inceput-o el, iar eu o continui si in prezent.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Cum am spus mai sus, am considerat ca trebuie sa-i continui munca tatalui meu, stiind cat suflet a pus in ceea ce a facut. Practic, mai dur spus, si-a dat toate resursele (si chiar ma refer la absolut totul) pentru aceasta afacere.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In facultate nu ne-au invatat nimic despre antreprenoriat. Inca suntem priviti ca niste studenti care nu trebuie sa stie, ci trebuie sa afle, astfel ca nu se iesea din programa. Sunt foarte putini profesori dispusi sa raspunda nevoilor actuale.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Practic, preluand acest business am investit la inceput timp, pentru a invata din mers.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, prima bariera mi-am pus-o chiar eu: frica de a da gres. O alta bariera in acest domeniu este aceea ca persoanele care comanda un supliment alimentar (indiferent daca este Homeogenezis sau oricare altul) se asteapta ca acesta sa faca ce n-a facut un produs alopat. Oamenii vor sa-si rezolve in 2 zile problemele de sanatate vechi de 20 de ani. Noi incercam, atunci cand venim in contact cu ei, sa le explicam ca nu vindem un panaceu, ba mai mult s-ar putea chiar sa nu li se potriveasca, pentru ca sunt persoane foarte bolnave, pentru care nici medicina alopata nu mai are ce sa faca. Evident ca sunt dezamagiti cand le spui ca indiferent ce ar lua de la tine nu-i va ajuta.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
De ceva vreme (si mai ales in contextul actual) cred ca e foarte lejer sa fii angajat. Ca angajator ai – in primul rand – raspunderea oamenilor, care nu vin la munca de drag. Ei trebuie recompensati conform primelor intelegeri si, pentru ca tu sa fii respectat, trebuie sa ai grija sa nu-ti incalci intelegerile facute cu ei. Avantajele sunt ca pot lucra in ritmul pe care ti-l doresc, programandu-mi timpul asa cum vreau.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt oamenii trecuti de varsta de 40 de ani, pentru ca atunci apar primele dezechilibre in ceea ce priveste sanatatea.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca Homeogenezis ofera fiecarui client cu care vine in contact o recomandare sau un tratament in functie de nevoile acestuia, uneori chiar in defavoarea noastra. Asa cum am spus deja, atunci cand consideram ca administrarea suplimentelor alimentare este ineficienta, comunicam asta clientului, indiferent de rezultatul final. Nu ne dorim sa vindem doar de dragul de a realiza profit.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avantajul nostru principal este grija si empatia fata de oameni, pentru ca suntem o afacere de dimensiuni reduse, astfel ca incercam sa mentinem o comunicare activa si sa le oferim suplimentele noastre naturiste celor care au nevoie de ele pentru a-si mentine un echilibru. Sinceritatea si apropierea fata de om sunt caracteristicile primordiale, fapt dovedit prin cresterea increderii consumatorilor nostri. In continuare suntem recomandati pentru ca remediile noastre naturiste contin doar extracte din plante si ajuta la echilibrarea unui stil de viata sanatos.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Homeogenezis se lauda cu productie 100% romaneasca, autohtona, realizate din ingrediente de cea mai buna calitate, din extracte naturale din plante. Suplimentele noastre naturale combina fitoterapia cu medicina informationala, avand astfel un efect intens (dar si subtil) si actionand in organism atat in plan fizic, cat si in plan emotional.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Suntem prezenti online prin intermediul website-ului si al paginii noastre de social media, iar fizic ne mandrim cu prezenta in diverse farmacii si magazine naturiste din tara. Consumatorii pot regasi suplimentele noastre alimentare si in lantul de farmacii Tei, precum si in magazinele naturiste Minunea Naturii.

Cati angajati aveti?
Nu suficienti.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
In aceasta perioada vanzarile au o scadere masiva, procentual vorbim de aproximativ 60%, insa transmitem consumatorilor nostri ca ramanem prezenti in piata si pregatim multiple surprize si campanii promotionale pentru suplimentele noastre naturale.

Ati participat la Black Friday 2020?
Pana in prezent nu am participat la Black Friday, insa avem in plan sa dezvoltam o campanie pentru anul curent.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea noastra se face prin cele mai eficiente si sigure metode (prin platformele Facebook si Google), insa in ultima perioada asistam la un declin in mediul online din piata suplimentelor alimentare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook, comunicarea cu clientii este elementul-cheie in aeasta afacere, insa si aici intervine o problema, aceea ca lumea ne confunda cu cabinetele medicale. Sunt multe persoane care se asteapta la o minune medicala, fara sa efectueze investigatii  sau sa consulte un medic specialist, iar noi nu ne permitem sa oferim concret aceste sfaturi, ci doar sa incercam sa-i ajutam.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul beneficieaza de un design web-responsive, fiind optimizat pentru toate dispozitivele (telefon mobil, tableta, laptop, PC).

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In medie, un procent de 45-50%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu speranta ca vom incheia anul curent macar cu cifrele de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu cred ca ai cum sa reduci cheltuielile, fara sa reduci nivelul vanzarilor. Practic, daca nu iti faci simtita prezenta in online, nu existi.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarile site-ului sunt multe. In primul rand, faptul ca suntem producatori de suplimente alimentare ne limiteaza in publicitate. Nu avem voie sa aducem mentiuni despre beneficiile produselor noastre. Uneori suntem limitati chiar din cauza ingredientelor din plante pe care produsele noastre le contin, doar pentru ca acestea sunt respinse de politicile retelelor de socializare si promovare.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut contracte cu firmele de curierat care nu respectau termene de livrare in timp util, pierdeau coletele sau chiar le predau deterioarate, insa – in ultimii ani – am selectat o companie de curierat care s-a dovedit a fi compatibila cu nevoile noastre.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planurile de viitor sunt acelea de crestere, evident, mai ales ca venim din toamna cu produse noi. Vizam cresterea organica pe piata, prin cresterea notorietatii brand-ului Homeogenezis si in special lansarea de noi produse unice pe piata suplimentelor naturiste din Romania, create de noi.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply