INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu HealthCorner.ro
Magazinul e-commerce HealthCorner.ro s-a lansat in ianuarie 2019 si ofera solutii de nutritie premium pentru vegetarieni, vegani si persoanele cu un stil de viata activ/preocupate de o viata sanatoasa. Site-ul vinde pulberi proteice, colagen, mixuri de superalimente, vitamine si minerale, batoane proteice. Toate produsele sunt 100% naturale, fara aditivi artificiali, fara zahar, fara soia, fara gluten. Liviu Curechian (foto, CEO HealthCorner.ro) ne-a inrodus in culisele afacerii sale digitale si ne-a povestit de unde i-a venit ideea de business si de ce varianta platforma e-commerce Gomag + Smartbill + plati online + Frisbo e-fullfilment functioneaza bine pentru afacerea lui.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Liviu Curechian: Vrem sa fie acel loc in care poti gasi cele mai bune solutii petru un stil de viata cat mai sanatos. Am inceput acest business din dorinta de a impartasi din propria noastra experienta. Ocupati pana peste cap la birou si punand intotdeauna alte prioritati pe primul loc, am neglijat un pic partea de personal well-being. Bineinteles ca acest lucru se rasfrangea direct asupra sanatatii noastre, nu numai din punct de vedere al greutatii, dar si al nivelului de energie. Am inceput cu mici schimbari in dieta si prin practicarea cu regularitate a sportului (alergare, mountain biking, crossfit) si activitati in aer liber (hiking). Am participat si in diverse competitii (fara locuri pe podium, dar pe pozitii destul de bune, avand in vedere varsta noastra). Pentru ca performanta noastra sa fie la un nivel maxim, avem nevoie de energie, o recuperare rapida dupa efort si de un somn linistitor. Solutia la cele de mai sus nu este simpla, dar la baza va sta intotdeauna o dieta echilibrata, care – in functie de obiectivul specific al fiecaruia – trebuie sa fie asociata si cu anumite suplimente alimentare.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit de la familia mea. Mara, fiica mea (care in acea perioada urma un regim vegetarian, dar nu gasea suplimentele alimentare care sa o ajute sa sustina activitatea ei fizica intensa) si Irina, sotia mea (care este pasionata de sport si nutritie sanatoasa). Initial, voiam sa pornim o alta afacere dar intamplarea a facut sa fiu la locul si momentul potrivit (eveniment european cu produse organice) si nu a durat mult pana cand primele conexiuni au inceput sa apara si sa schitam modelul de business. Model in care sa ne adresam tuturor celor care au o viata activa si au nevoie de un ajutor pentru a-si completa meniurile, nu numai celor care fac sport.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dupa mai bine de 25 de ani in multinationale (din care ultimii 11 ani in afara tarii), ne-am intors acasa si am hotarat sa facem noi ceva, pentru noi.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am inceput din facultate, cu mici afaceri care-mi ofereau un mic suport financiar. Dar despre strategii, marketing si vanzari am invatat de la marile companii la care am lucrat. Dar, cand incepi ceva pe cont propriu, trebuie sa fii autodidact si sa-ti aloci timp sa inveti lucruri de care ai absolut nevoie pentru dezvoltarea afacerii tale. De exemplu, invat acum cat mai mult despre social media, Google Ads si Facebook Ads, elemente obligatorii pentru un business online.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am pornit cu un capital mic, dar in continuare investim in afacere, ca sa fim siguri ca avem cel mai bun portofoliu si cele mai bune servicii pentru clientii nostri.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Este pandemia o bariera? Da, a fost greu, pentru ca prima strategie de dezvoltare era in jurul salilor de sport, iar ele fiind inchise, am avut parte de un start mai greoi. A trebuit sa facem un update la portofoliu si sa introducem categorii noi (colagen hidrolizat, vitamine & minerale, etc.) care sa sustina afacerea si sa reduca din efectele negative ale lockdown-ului.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Nu am sa merg pe acel cliseu de raspuns in care zic ca abia acum sunt liber, ma pot exprima si aduce valoare… Sincer, sunt plusuri si minusuri in fiecare tabara, angajat vs. antreprenor. Ca angajat, probabil ai fi putut trece mai usor prin criza generata de COVID-19, in timp ce antreprenorul s-a trezit cu principalul canal de vanzare inchis. Ca angajat, contul se alimenteaza lunar si, la sfarsit de an, ai si o prima mare, pe cand antreprenorul va munci primul an si jumatate sa ajunga la break-even, ca apoi sa reinvesteasca profitul in business (si poate in 2-3 ani sa ajunga multumit financiar). Dar, cu toate astea, ai parte de mai multa adrenalina si o satisfactie aparte atunci cand vezi ca ideea ta da roade si ai clienti multumiti.
Care este publicul tinta al site-ului?
Persoane de 25-55 ani, preocupati de un stil de viata sanatos, adepti ai miscarii fizice (fie in sala, fie in aer liber), preocupati de o dieta sanatoasa, atenti la ultimele tendinte din wellbeing.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca avem cele mai curate suplimente alimentare. Majoritatea sunt potrivite celor care urmeaza o dieta pe baza de plante si sunt fara aditivi artificiali, fara zahar, fara soia, fara gluten. 100% naturale. Ingredientele folosite sunt, in marea lor majoritate, certificate organic si provin de la ferme mici, ajutand astfel si comunitatile locale sa faca un comert sustenabil.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Este o piata foarte aglomerata, cu jucatori locali si internationali. Gama noastra de produse e cea care ne diferentiaza, avand in vedere formularile produselor noastre. In acelasi timp, avem cate o poveste foarte frumoasa in spatele fiecarui furnizor. De exemplu:
- Puori (Danemarca) sunt printre singurii producatori de suplimente alimentare care ofera o transparenta totala apropo de calitatea ingredientelor si a produsului final, prin colaborarea cu un laborator independent de testare (Clean Label Project). Astfel, poti afla foarte usor totul despre calitatea si puritatea produsului cumparat.
- Motion Nutrition (Marea Britanie) au un portofoliu dezvoltat de un fost sportiv de performanta din Marea Britanie (Joe Welstead), care a introdus in mixurile proteice si superalimente, creand astfel un produs care se adreseaza in egala masura corpului si mintii. De asemenea, ambalajele acestor produse nu contin plastic si toate sunt realizate din materiale reciclate.
- Nuzest (Australia) este una dintre cele mai curate si pure pulberi proteice din mazare, cu o absorbtie sporita si un continut complet de aminoacizi, folosita de mari sportivi din intreaga lume (8 din cele mai mari echipe de rugby din lume folosesc Clean Lean Protein de la Nuzest in procesul de refacere, dupa efort).
- Your Super (Germania) este un sortiment de mixuri de superalimente organice, unice pe piata din Romania. In colaborare cu „Action Against Hunger”, doneaza un supliment alimentar copiilor din zonele defavorizate atunci cand tu cumperi unul dintre produsele lor. Astfel, poti ajuta si tu un suflet pe lumea asta.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Furnizorii nostri sunt din Danemarca, Germania si Marea Britanie.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Deocamdata doar online si dorim sa intram pe segmentul B2B, in a doua parte a lui 2021.
Cati angajati aveti?
2: eu si sotia.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Crestem usor de la luna la luna, dar – avand in vedere nisa pe care activam – cel mai important lucru este cresterea bazei de clienti si loializarea lor.
Ati participat la Black Friday 2020?
Da, dar nu au fost rezultate extraordinare… Poate daca vindeam telefoane…
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Sub asteptarile noastre.
Cum si unde va promovati site-ul?
Facebook Ads si Google Ads.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem campanii care ruleaza constat pe Facebook si Google Ads si lucram cu o agentie specializata pe social media (Vivinet).
Aveti versiune de mobile?
Pai, fara versiunea de mobil e ca si cum nu ai exista.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
85% din trafic si 67% din cumparaturi vin de pe mobil.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Nu vrem sa ne imbatam cu apa rece, cand esti la inceput, ai o rata de crestere destul de mare, iar pentru noi cel mai important aspect este atingerea ratei de profitabilitate, pentru a putea reinvesti in dezvoltarea acestui business, prin diversificarea gamei de produse.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Tine de cum te organizezi si la ce servicii faci outsourcing, astfel incat la inceput singura ta preocupare sa fie pe modelul de business si client. Noi am optat pentru urmatoarea varianta: platforma e-commerce de la Gomag + Smartbill + plati online + Frisbo e-fullfilment. Functioneaza foarte bine, la costuri acceptabile. De exemplu, costurile aferente serviciilor de mai sus sunt mai mici decat costul inchirierii unui depozit, nemaivorbind de costurile cu amenajarea sau autorizarea lui.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Prima provocare este de a ajunge cat mai repede la acel target group (audienta) carora se adreseaza produsele tale, astfel incat toate investitiile in social media sa fie profitabile. Cu restul aspectelor romanesti deja ne-am obisnuit: comenzi false, refuz preluare comanda, review-uri rautacioase.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Colaborarea cu Frisbo este foarte buna si ne scuteste de foarte multe necazuri, pentru ca ei gestioneaza tot ce inseamna depozitare, pachetizare, expediere. Este o platforma de e-fullfilment foarte prietenoasa si pe care o recomand celor la inceput de drum in online.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Diversificarea gamei pe HealthCorner.ro si poate inca un magazin online, cu o alta gama de produse, dar tot in segmentul de Health & Wellbeing.
Leave a reply