Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu GSMFit.ro

 

GSMFit.ro a aparut in 2010 (si a trecut prin trei versiuni, pana a ajunge la cea actuala), ne-a povestit Alina Stanescu (foto, Chief Marketing Officer GSMFit.ro). Magazinul e-commerce vinde telefoane mobile, tablete si accesorii GSM premium si a fost fondat de Liviu Stanescu, care a infiintat si unul dintre primele service-uri GSM din Bucuresti. Descoperiti mai jos ce probleme a avut e-shop-ul din cauza firmelor de curierat si a pandemiei COVID-19, dar si ce planuri de viitor are in vedere.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce s-a ales acest nume pentru magazinul online?
Alina Stanescu: In perioada in care ne-am gandit sa cream site-ul, erau la moda EMD-urile (Exact Match Domain), in sensul ca erau mai bine indexate de motoarele de cautare. Prin urmare, am vrut ca numele sa contina formula „GSM”. „Fit” a venit de la faptul ca produsele noastre, in special accesoriile GSM, se potrivesc perfect pe telefoane sau tablete, spre deosebire de alte produse care se gasesc in numar mare pe piata, comercializate de foarte multe magazine (online si offline). Magazinul nostru vinde doar produse originale, de cea mai buna calitate. Tot pe aceasta idee am creat si sloganul – „Originalul iti vine bine”.

De unde a venit ideea de business? Ati avut vreun model in domeniu?
Noi lucram in domeniul GSM inca de cand acesta a aparut in Romania, odata cu intrarea pe piata a primilor operatori de telefonie mobila: Connex si Orange. Pe vremea aceea, Liviu Stanescu (fondatorul business-ului) era student la Facultatea de Electronica si Telecomunicatii si ii placea sa studieze cum sunt construite telefoanele mobile, ce componente au in interior si cum functioneaza. Asa a invatat sa le repare si a infiintat unul dintre primele service-uri GSM din Bucuresti. Ulterior a devenit cel mai puternic centru de reparatii, chiar a lansat pe piata formula „Service profesional GSM”, pe care apoi au adoptat-o si alte service-uri. De la service la vanzari este un pas mic, cand iti trec pragul cei mai mari importatori de telefoane mobile din Romania.

Fondatorul a avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau a fost autodidact?
Liviu Stanescu nu a avut o educatie antreprenoriala, a invatat totul din mers, din experientele pe care le-a avut.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Initial, Liviu nu a avut nevoie de foarte multi bani. I-au trebuit doar un computer si niste unelte pentru service. Pe parcurs, majoritatea banilor castigati au fost reinvestiti in cresterea companiei.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Da, au fost multe bariere, in special birocratice, venite din partea autoritatilor. Apoi, neavand cunostinte de ordin legislativ sau economic, lui Liviu i-a fost greu sa ia decizii in aceste activitati pe care le presupune antreprenoriatul.

Care este publicul tinta al site-ului?
Cele mai importante segmente de public ale site-ului sunt formate din barbati intre 25 si 55 de ani, care locuiesc in Bucuresti si alte orase mari, cu venituri medii si peste medie, interesati de electronice, Internet si telecomunicatii.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Cumparatorilor nostri le este garantata calitatea si autenticitatea produselor, pentru care beneficiaza si de garantia producatorilor, in service-urile autorizate de acestia. In plus, incercam mereu sa stabilim niste preturi corecte pentru toate produsele, fara sa speculam anumite perioade din an.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe piata de telefoane mobile si accesorii GSM concurenta este extrem de mare. Spre deosebire de alte magazine, noi vindem doar produse premium: telefoane mobile, tablete si accesorii GSM – 100% originale, cu garantia producatorilor; livram rapid, din stocul propriu, cele mai noi modele ale brand-urilor de top, in toate variantele de culori existente; solutionam cerintele clientilor in mod personalizat; incercam sa aducem mereu oferte exclusive, la preturi avantajoase.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Telefoanele mobile si accesoriile sunt cumparate direct de la distribuitorii oficiali, operam si pe piata de distributie.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vanzarile online sunt realizate prin site-ul propriu, pe care il promovam in retelele de cautare (organic si platit), in social media si pe comparatoarele de preturi.

Cati angajati aveti?
Avem o medie de 10 angajati permanenti.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Sunt vizitatori pe site, vanzarile merg mai bine sau mai rau in functie de sezon. Trebuie sa ne adaptam mereu si la politica de preturi a concurentei.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da, am avut campanii de Black Friday in ultimii ani.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Cifrele de vanzari au fost asemanatoare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook. Postarile si campaniile le administram in interiorul companiei.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune mobile, este din ce in ce mai importanta pentru utilizatori.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 60% din comenzi vin de pe dispozitivele mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Avand in vedere perioada dificila pe care o traversam, scopul nostru este sa pastram cifra de afaceri de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Reducerea de cheltuieli poate fi facuta doar prin optimizarea tuturor proceselor de lucru.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Anul acesta este diferit de tot ce a fost pana acum. Competitia este din ce in ce mai stransa intre marii jucatori, care se lupta sa castige segmente cat mai mari de piata, iar efectul se vede in preturile produselor. Noi incercam sa ne adaptam si sa gasim nise de produse pe care sa le putem vinde profitabil.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
O problema din ultima perioada a fost cresterea costurilor de transport de catre toate firmele de curierat cu care colaboram. In trecut, au existat situatii in care livrarile se faceau cu intarziere, ceea ce a dus la anularea anumitor comenzi de catre clienti. Am preferat sa inchidem colaborarea cu respectivele firme de curierat, pastrandu-le doar pe acelea care respecta standardul de calitate pe care ni-l dorim pentru experienta de cumparare a clientilor nostri.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In viitorul apropiat vom lansa GSMfit Club, un program de fidelizare pentru clientii nostri, unde vor avea oferte speciale de pret si o experienta personalizata. De asemenea, ne dorim sa adaugam si alte brand-uri premium in portofoliul nostru de produse.

Leave a reply