Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

COVID-19 a impulsionat retail-ul second-hand de lux

Piata produselor de lux a fost puternic afectata de pandemia COVID-19, iar jucatorii de pe piata de profil s-au adaptat situatiei, citim pe cnbc.com. Piata hainelor si accesoriilor second-hand era in plin avant inainte de aparitia noului coronavirus (valorand 24 miliarde $), tinerii din Generatiile Y si Z fiind principalii pasionati de a da o noua viata acestor produse de calitate, cu o istorie in spate.

Pandemia a determinat si mai multe persoane sa isi analizeze dulapurile si sa decida ca vor sa le reorganizeze pentru a castiga ceva bani sau pentru ca oricum nu mai poarta tot ce detin. Acum, un numar din ce in ce mai mare de consumatori pot apela la site-uri ca The RealReal, Poshmark, Depop sau ThredUp, pentru a-si vinde produsele de lux din garderoba – posete Gucci, Hermes sau Louis Vuitton ori haine Valentino. Fie ca vanzarea se face direct intre clienti sau prin intermediul unei platforme de tip consignatie, ideea da roade: ThredUp estimeaza ca, in ultimii 3 ani, vanzarea acestui tip de produse a crescut de 21 de ori mai rapid decat vanzarea de haine noi. Si ca pandemia a determinat cu 50% mai multe persoane sa-si faca curatenie in dulapuri. In luna mai, ThredUp.com a avut un numar record de vizite noi si vizitatorii au petrecut 2,2 milioane de ore pe site (cu 31% mai multe decat inainte de COVID-19).

Intrebarea care se pune este cat succes vor avea pe termen lung aceste site-uri, in conditiile in care achizitia de produse de lux second-hand nu va veni la pachet si cu ocazia de a le purta in public prea curand (avand in vedere regulile de distantare sociala care nu vor disparea foarte repede din peisaj)? Oferta este mult mai mare decat cererea, iar un numar mare de cumparatori nu este realist. Mai ales cand piata produselor de lux noi s-a prabusit si ea in SUA: pandemia a anulat fuziunea dintre LVMH si Tiffany, clientii instariti isi tin banii la ciorap, iar petrecerile unde se promovau astfel de produse s-au evaporat.

Leave a reply