INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu GadgetWay.ro
GadgetWay.ro a aparut online in noiembrie 2014 si vinde pe Internet gadgeturi si jucarii smart pentru intreaga casa si familie: de la smartwatch-uri, bratari de fitness si creioane 3D, la roboti pentru curatat jgeabul si picina, GPS-uri pentru animale de companie si kit-uri robotice pentru copii. Violeta si Dan Tataru (foto, Fondatori GadgetWay.ro) ne-au povestit cum au pornit la drum in e-commerce, ca vand produse in exclusivitate in Romania (importate doar de ei, pentru care asigura service si garantie) si de ce mai are de lucrat la pagina de Facebook si versiunea de mobile.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Violeta si Dan Tataru: Nu noi ne-am gandit la el, noi aveam in cap nisa si clientii vizati si am angajat pe cineva care sa faca un research mai amanuntit si sa propuna un nume adecvat magazinului online. Desi si noi aveam cateva nume targetate, a castigat numele ales de consultantul de marketing.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Ideea ne-a venit citind stirile de la CES Las Vegas, dandu-ne seama la momentul respectiv ca vor aparea foarte multe categorii de produse care in acel moment nu erau acoperite de niciun magazin (smartwatch, bratara fitness, etc.). Problema a fost – si atunci, si acum – faptul ca produsele pe care vrem sa le importam sunt atat de noi incat producatorii nu fac fata cererilor (cum apar, asa si dispar) sau nu sunt interesati de Romania, fiind o piata foarte mica si, astfel, sunt mari probleme de aprovizionare continua a acestor gadgeturi.
Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere?
Gadgetway.ro este o afacere de familie, pornita de la ideea mea, dar in care i-am cooptat si pe sotia mea (Violeta), si pe fratele meu (Lucian). Motivatia a tinut cumva de oportunitate, nisa de produse si cresterea previzionata a comertului online.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Autodidact 100%. Inainte de a porni afacerea am citit multe carti despre ce inseamna comertul electronic si marketingul online si abia apoi am dat drumul la treaba. Problema cu marketingul online este ca evolueaza atat de repede incat in 3 luni de cand citesti ceva este posibil sa nu mai fie de actualitate, asa ca invatarea nu se termina niciodata.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia a fost facuta din economiile familiei, bootstrapping. Pentru momentul actual, investitia a fost foarte mica, acum cu acei bani nu mai ai nicio sansa sa incepi un business online, preturile consultantilor, marketingului si dezvoltatorilor in e-commerce crescand farte mult.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
In privinta business-ului si a derularii unuia, nu am avut foarte multe bariere, nefiind chiar un novice in domeniu. Cea mai mare bariera a fost relatia cu furnizorii, atat interni cat si externi, eu venind dintr-o companie unde veneau furnizorii sa ma roage sa le vand produsele, acum eram in pozitia in care eram vanzatorul care se ruga de furnizori sa imi furnizeze produsele. La cei interni nu aveai marja suficienta ca sa ai profit, iar furnizorii mari nu prea te baga in seama daca nu le faci vanzari mari si constante. Overall, furnizorii externi sunt mult mai usor de convins decat cei locali.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul cel mai mare este libertatea. Libertatea de a avea propriul program, de a cladi afacerea dupa chipul si asemanarea ta. Dezavantajul este ca nu-ti poti da demisia :).
Care este publicul-tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt early adopters cu putere de cumparare, care inteleg tehnologia si isi doresc sa aiba ultimele gadgeturi de pe piata, vorbind la modul foarte general. Gadgeturile noastre au evoluat in timp foarte mult ca si gama de produse, pornind de la smartwatch si bratari fitness in primii ani, ajungand acum la GPS-uri pentru animale, stilouri 3D si jucarii smart STEM, astfel incat si publicul-tinta a evoluat de-a lungul timpului.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem seriosi, livram la timp, sunam clientul inainte de comanda si il consiliem asupra comenzii. Incercam sa umanizam cat mai mult comertul online, prin diverse metode pe care le folosim, comert care prin definitie este fara „human touch”. De asemenea, un alt motiv serios este pentru ca avem produse in exclusivitate in Romania si doar noi le importam si asiguram service si garantie pentru ele.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?De la inceput ne-am propus sa facem un comert corect, in care sa respectam toate principiile unui comert modern, retururi, asigurarea garantiei, service, consultanta si cu toate autorizatiile si taxele la zi. Faptul ca avem produse in exclusivitate ne ofera un mare avantaj fata de concurenta, practic pe acele produse neavand concurenta in piata. In privinta magazinelor concurente, colaboram cu ei, nefiind foarte multi pe piata, fiindu-le noi furnizori pentru produsele pentru care suntem distribuitori in Romania.
De unde va cumparati produsele?
Produsele pe care le comercializam vin in cea mai mare parte (peste 90%) din afara tarii, direct de la producatori sau mari distribuitori externi. Avem parteneri din toata lumea: SUA, China, Coreea de Sud, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, etc. Cu ocazia asta, am invatat sa facem tot ce presupune logistica unui import si introducerea de produse noi pe piata.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
100% online, comenzi direct in site sau prin chat, mail sau telefon. Mergem la targuri si expozitii cu mare placere, dar doar ca sa expunem, fara vanzare directa, pentru a face demonstratii cu produsele noastre.
Cati angajati aveti?
Suntem 3 persoane direct implicate in gadgetway.ro, fiecare cu partea lui de responsabilitate. Cand este cazul, la targuri sau in alte situatii, apelam la ajutor extern.
Cum va merge in perioada asta?
Perioada de inceput de an este prin definitie una mai slaba, insa nu este mai slaba fata de alti ani. Sunt vizitatori, sunt vanzari, cele normale pentru aceasta perioada a anului.
Ati participat la Black Friday 2018?
Da, participam la Black Friday chiar din primul an, lansand site-ul cu 1 saptamana inaintea Black Friday 2014.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Cifrele de Black Friday si Craciun 2018 sunt similare celor din 2017, daca ne raportam la comenzi si volum de vanzari, insa se schimba foarte mult ce produse se cumpara, pentru ca ce era nou acum un an, anul asta deja poate fi obsolete.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pe canalele clasice, Google Ads si Facebook, dar si prin YouTube si la diverse targuri si evenimente, unde mergem sa demonstram functionalitatile produselor noastre.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook (facebook.com/gadgetway). Nu ii acordam cata atentie ar merita sa ii acordam, o administram intern, iar din cand in cand mai facem si campanii platite, insa nu neaparat cu rezultatele asteptate.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune de mobile, insa ar trebui imbunatatita.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Dificil de spus, speram sa avem cel putin 10% crestere fata de 2018, insa suntem abia la inceputul anului.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Mitul ca un magazin online are costuri mai mici nu este neaparat adevarat. Marketingul, IT-ul, regulile legale valabile doar la magazinele online fac ca diferentele de costuri intre online si offline sa nu mai fie chiar atat de mari. Doar prin automatizari se pot reduce costurile unui magazin online, lucru mult mai greu de realizat intr-unul offline.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este sa promovezi produsele aceasta inovative, produse despre care multa lume nici macar nu stiu ca exista, unele prind, altele nu, iar pariul cel mai mare este care va prinde si care nu.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In anii astia am trecut prin multe probleme cu firmele de curierat, cea mai mare fiind la un moment dat falimentul unuia, cu tot cu rambursurile noastre. Niciodata nu ne bazam pe o singura firma de curierat, fiind optimizati in functie de punctele forte ale fiecareia.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Anul asta ne propunem sa imbunatatim substantial platforma, cred ca vom face asta prin schimbarea ei. De asemenea, ne dorim sa extindem cat mai mult reteaua de revanzatori ai produselor noastre exclusive.
Leave a reply