INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Ellene.ro
Site-ul Ellene.ro implineste 1 an in iulie 2022 si vinde online bijuterii delicate, din aur, argint, perle, pietre semipretioase si zirconiu. Roxana Oprea (foto, Fondator Ellene.ro) a pus totul pe picioare in timp ce se afla acasa, in de-al doilea concediu de maternitate. Angajata de 8 ani intr-o multinationala de automotive, Roxana a simtit nevoia unei schimbari si – plecand de la pasiunea pentru bijuterii – a pornit la drum, fara a sti deloc cu ce se mananca o afacere online. A invatat cele necesare pe parcurs, spune ca nu mai are necunoscute si se declara 100% multumita de firma de curierat partenera. Aflati mai multe din interviul de mai jos.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Roxana Oprea: Numele magazinului vine de la numele fetitei mele mai mici – Elena. In prima faza, as fi vrut o combinatie intre numele ambelor fiice, insa Ellene mi s-a parut ca este mai scurt si mai potrivit.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
La noi acasa aproape totul se comanda online… ideea unei afaceri online mi s-a parut la vremea respectiva ceva comod si fain de facut, eu fiind acasa, in al doilea concediu de maternitate. Timpul imi permitea sa fac ceva extra, asadar ideea de business a fost absolut spontana, probabil daca o gandeam prea mult nu mai iesea nimic.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Cred ca aveam destul timp liber pe atunci, mi-a dat incredere ca pot face asta, iar pasiunea pentru bijuterii m-a facut sa-mi doresc mai mult.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de contabilitate si informatica de gestiune, insa acest lucru nu a avut nicio legatura cu Ellene. Parintii mei sunt antreprenori, de cand ma stiu am avut un magazin in extensia locuintei (sau cel putin in zona), acesta reprezentand afacerea familiei. Nu a fost o dorinta cu care am crescut, insa probabil a venit din subconstient.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Ellene.ro a inceput cu banii din indemnizatia mea lunara si, pe parcurs, am apelat si la bugetul familiei. Faptul ca aveam un job deja mi-a permis sa investesc in afacerea asta si continua sa fie o investitie permanenta, lunara, in produse, fotografii, marketing, ambalaje si transport. Este o investitie destul de mare, care nu iti aduce profit imediat. Trebuie sa accepti lucrul asta, pentru a nu fi dezamagit: rezultatele vin in timp, e nevoie de atentie si munca sustinuta.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost cateva bariere la inceput, nu au fost de netrecut, insa a fost suficient cat sa lungeasca procesul si sa aduca multe lectii de invatat. Recunosc, nu stiam deloc cu ce se mananca o afacere online si nu am stat prea mult sa ma documentez, am invatat mai degraba pe parcurs. Vreau sa cred ca, dupa aproape 1 an, nu mai exista necunoscute.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Momentan, planul meu este sa fiu in continuare atat angajat, cat si antreprenor. A fi angajat iti ofera o stabilitate financiara pe care cateodata propria afacere nu ti-o ofera, cel putin acest tip de afacere. Depinzi de clientii tai, de comenzile pe care le ai, de marketing-ul pe care il faci pentru a vinde produsele, de timpul disponibil si de implicarea ta, care este de 110%. Desigur ca a avea propria afacere vine cu avantajul de a lucra de acasa sau de unde si cand doresti, de a-ti stabili propriul program.
Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt atat femei, cat si barbati; bineinteles ca femeile reprezinta 90% din publicul Ellene, insa ma bucura fiecare comanda in parte, indiferent de unde vine.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Nu stiu daca trebuie, insa cu siguranta ca asta imi doresc! 😊 Incerc sa imbunatatesc constant site-ul, sa fie cat mai usor de navigat prin el, sa fie totul clar, fotografiile sa fie calitative si sa ajute clientul sa se decida mai usor.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata de bijuterii este una extrem de vasta, nu am realizat asta decat dupa ce am pornit site-ul, dar cred ca este suficient loc pentru toata lumea. Daca produsele sunt OK din punct de vedere calitate-pret, modelele ies in evidenta, sunt accesibile si de bun gust, cred ca poti face diferenta. Ellene.ro se axeaza pe calitate, mai degraba decat pe cantitate. Nu avem o varietate foarte mare, insa toate bijuteriile sunt finute si delicate, versatile si usor de asortat.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate produsele sunt importate, unele sunt alese direct din catalog, altele sunt personalizate sau lucrate manual.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Comenzile se poate face doar pe site-ul online. Nu avem un magazin fizic.
Cati angajati aveti?
Avem… 1 angajat, subsemnata. 😊 Site-ul functioneaza pe ideea de „one man show”, insa de curand am semnat un contract o firma care se ocupa de marketing. Mai sunt, desigur, si baietii care se ocupa de site si de tot ceea ce inseamna partea tehnica.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Este o perioada buna, am inceput anul intr-un mod neasteptat. Am lasat site-ul si vanzarile sa creasca organic, nu am dorit ceva accelerat. Asa s-a si intamplat, iar trend-ul este unul crescator.
Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am avut un cod de de reducere activ pe toata perioada.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Comparand Black Friday cu Craciunul, as spune ca a fost mai bine de Sarbatori.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Facebook si Instagram, prin campanii platite. Am incercat la un moment dat si cu Google, insa nu era o promovare potrivita pentru un magazin mic, cum este Ellene.ro.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Sigur ca da. Avem atat pagina de Facebook, cat si de Instagram. De postari si poze ma ocup personal, insa de campaniile platite se ocupa in prezent firma de marketing. Consider ca este cel mai important tip de comunicare pentru un magazin online, este modul in care te poti face vazut.
Aveti versiune de mobile?
Desigur!
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 80-85% din trafic se face de pe mobil, acesta pare ca este trend-ul zilelor noastre.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta ca in crestere, trend-ul a fost unul pozitiv, lucru care ma bucura tare mult! Astept cu nerabdare sa pot face comparatie cu anul anterior, avand in vedere ca suntem de mai putin de 1 an pe piata.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Hmm… asta cred ca este o reteta pe care oricine ar vrea sa o aiba. 😊 Cred ca poti face lucrul asta daca reduci cheltuielile cu o eventuala chirie, poate cu depozitarea produselor si ambalajele. Toate fotografiile de produs se pot face pe cont propriu. cu putina imaginatie si creativitate, acesta fiind un cost semnificativ. Desigur ca nu ar trebui sa faci rabat de la calitatea produselor.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Oamenii reprezinta cea mai mare provocare. Majoritatea clientilor (98%) sunt clientii de dorit, care stiu ce vor si comunica bine, carora le sunt tare recunoscatoare. Insa mai exista si acei 2% care dau comanda si apoi refuza coletele sau nu raspund la telefon, cand sunt contactati de firma de curierat. Desigur ca apar pierderi in acest mod, transportul dus-intors si ambalajele sunt costuri pe care ni le asumam.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am o relatie minunata cu firma de curierat. Sunt 100% multumita! Lucram cu Sameday, sunt foarte seriosi si orientati catre client. Facem livrarile atat door-to-door, cat si la easybox, ceea ce este un mare plus, zic eu.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Planul este sa dezvolt Ellene.ro zi de zi, sa avem produse cat mai faine si calitative. Urmatorul pas este sa lansam colectia de vara si sa modificam putin interfata site-ului. Pe termen lung, imi doresc sa ajungem un brand de bijuterii cunoscut, cu multi clienti fericiti si – de ce nu? – sa deschidem si un magazin fizic.
Leave a reply