Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Elegance-Decor.ro

Elegance-decor.ro a intrat oficial in e-commerce-ul romanesc in martie 2019, transformand site-ul de prezentare al companiei intr-un magazin online care se doreste a fi un adevarat hub si o sursa de inspiratie pentru toti cei interesati de home&deco si pasionati de frumos, spune Ana Gagiu (foto, Managing Partner Elegance Decor). Magazinul virtual vinde profile de interior si exterior, vopsea si tencuiala, tapet, panouri decorative, corpuri de iluminat si textile, lucrandu-se activ la dezvoltarea zona de „Portofoliu” („pentru ca cei care ne viziteaza sa poata vedea in detaliu proiectele amenajate cu produsele noastre. Mai avem de lucru la site, insa pasul cel mare a fost facut”), spune Ana Gagiu. Aceasta ne-a povestit cum a pornit la drum cu 300 lei si a ajuns la o afacere cu 22 de angajati.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ana Gagiu: Eleganta ne defineste intru totul! Misiunea noastra este sa aducem fericire prin sentimentul unic de „acasa” si sa contribuim la cresterea calitatii vietii, prin solutii inovatoare de design. Elegance Decor a prins contur pornind de la aspiratia noastra de a construi un business de familie, durabil, de a deveni un furnizor complet de servicii destinate amenajarilor interioare.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Modelul antreprenorului il avem in familie si da, a contat in decizia noastra de a pleca la acest drum. Avem cu totii oportunitatea de a ne alege modelul antreprenorului, piata in care dorim sa activam, domeniul de activitate si oamenii cu care dorim sa ne inconjuram – tine de flerul antreprenorului, de puterea sa de a se diferentia in piata, de dorinta de a asculta clientul si de a inova continuu, de profesionalismul fiecarui membru al business-ului pe care il creeaza si de flexibilitatea si deschiderea liderilor sai. Deci impactul sta in ceea ce faci mai departe cu business-ul, cat de durabil si scalabil il construiesti, cat de multa independenta dai oamenilor tai si cat de aplecat esti asupra gasirii de solutii.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia noastra a fost inaltimea acestui munte numit „antreprenoriat/business propriu”. Cand am vazut cat de inalt este si cat de multe oportunitati avem de a-l urca, a devenit un „To do” pe lista noastra zilnica… Si inca este, caci mereu ni se deschid alte si alte carari.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Cand am pornit in calatoria antreprenoriatului, adrenalina ne-a manat in a inainta tot timpul, puterea noastra interioara si entuziasmul de a reusi ceea ce ne-am propus. Studiile in domeniu au venit ulterior. Totul a inceput de la o carte a lui Robert Kiyosaki si mult, mult studiu individual, condimentat cu multe cursuri de dezvoltare personala si profesioanala. Apoi au urmat in mod natural cursuri de antreprenoriat, MBA, conferinte, summit-uri, consultanti si mai sunt multe de studiat, aprofundat si aplicat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Business-ul nostru este unul creat de la 0. A plecat de la 300 lei, o garsoniera, o masina si mult entuziasm si pasiune. Am investit foarte mult din fonduri personale, obtinute in urma vanzarilor facute one to one. Tot ceea ce castigam, reinvesteam continuu.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
O, da! Ne-am lovit de foarte multe bariere… si cele mai mari si provocatoare au fost chiar cele pe care singuri ni le puneam in cale. Schimbarea mentalitatii este cel mai mare challenge pentru un antreprenor. Cu cat reusesti mai repede sa treci din postura de victima in postura de invingator, cu atat business-ul tau va creste mai frumos si mai armonios. Cand am inteles ca toate obstacolele care imi vin in cale sunt, de fapt, idei de business, provocari, noi drumuri care, daca suntem destul de deschisi, le putem transforma in oportunitati, abia atunci am reusit sa trecem la urmatorul nivel si sa construim durabil si stabil, pe fundatii de incredere.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul nostru vine si cu un dezavantaj :). Acest business este unul de familie, in care atat eu cat si sotul meu (Viorel Piperea) am investit enorm de multa energie si pasiune. Deci, ca sa revin, dezavantajul este ca suntem atat parteneri de viata, cat si parteneri de business. De foarte multe ori luam acasa situatiile provocatoare din business si le dezbatem, le intoarcem pe toate partile, pana ii dam de cap. Suna simplu asa cum este expus mai sus :), insa de multe ori aceste dezbateri se intind pe saptamani/luni, situatiile se schimba de la zi la zi, datele problemei se mai modifica pe parcurs, iar situatia intiala ia cu totul alte aspecte. Un lucru este cert: nu reusim sa ne plictisim deloc :).

Care este publicul tinta al site-ului?
La nivel general, Elegance Decor are mai multe tipologii de public tinta, intrucat ajungem la clienti prin cai variate: intalniri in showroom-ul nostru din Bucuresti, deplasari direct in santier, retea de retail la nivelul intregii tari. In ceea ce priveste magazinul online, vizam clientul final interesat sa isi amenajeze locuinta sau pur si simplu sa redecoreze, aducand un plus de confort si eleganta casei sale.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca magazinul nostru online este un site care ii ofera clientului toate informatiile de care are nevoie inainte de a face achizitia: continut, detalii tehnice, ghiduri de montaj, surse de inspiratie si consultanta, in cazul in care nu se descurca sau are nevoie de detalii suplimentare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Segmentul in care activam este foarte dinamic si, pentru a creste, trebuie sa vii in permanenta cu solutii inovatoare. Care sunt atuurile noastre? Gama foarte variata de produse destinate amenajarilor interioare, de la profile decorative de interior si exterior sau vopsea si tencuiala, pana la tapet si fototapet, panouri 3D, corpuri de iluminat si textile; consultanta profesionala – unu la unu – in showroom-ul nostru din Bucuresti, direct in santier si in tara (avem acoperire nationala, prin intermediul retelei de retail); raportul corect intre calitate si pret.

De unde va cumparati produsele?
Lucram cu mai multi furnizori. In functie de gamele de produse, acestia sunt raspanditi in toata lumea: lucram cu tari din Europa, dar si din afara Europei.

Cati angajati aveti?
Am incheiat anul 2018 cu 22 de angajati.

Cum va merge in perioada asta?
Magazinul online a fost lansat in martie 2019, deci putem spune ca suntem inca la inceput.

Ati participat la BlackFriday?
Pana acum nu am avut ocazia, dar suntem pregatiti pentru a ne alatura boom-ului de anul acesta.

Cum si unde va promovati site-ul?
Suntem prezenti in online prin campanii realizate pe Google, precum si pe retelele sociale. Instagram este un mediu cu mult potential, mai ales in cazul domeniului nostru de activitate. Uneori, imaginile cantaresc mai mult decat orice altceva, iar proiectele de amenajare realizate vorbesc de la sine.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Suntem foarte aproape de pragul de 100.000 de fani ai paginii noastre de Facebook. Am construit in timp o comunitate implicata, dedicata, pe care o „alimentam” constant cu postari originale, sfaturi si trucuri, precum si content despre tendintele din home&deco. Administram intern cea mai buna parte a activitatii in social media, insa pentru campaniile platite apelam la o agentie specializata.

Aveti versiune de mobile?
Da! Se mai poate altfel in 2019, avand in vedere ca peste 70% din traficul nostru se inregistreaza de pe mobile?

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Estimam ca vom inchide anul 2019 cu 1.500.000 €, in crestere cu aproximativ 40% fata de 2018.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Magazinul online este acel vanzator tacut care vinde cel mai eficient, atata timp cat ceea ce este introdus (content, imagini, informatii) este cat mai bine documentat, cat mai simplu de accesat si cat mai inspirational. De asemenea, automatizarile cu care acesta vine la pachet fac un saving considerabil.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Domeniul nostru – home improvement – vine cu multe provocari. E important sa ii oferi clientului informatii complete, sa ii raspunzi in prealabil la toate posibilele intrebari pe care le are. Din punct de vedere calitattiv, produsele noastre se incadreaza in gama  mediu-high, ceea ce inseamna ca si costurile implicate sunt mai mari. Procesul de cumparare este unul complex, in care consultanta unu la unu poate face diferenta.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Cum ati facut sa le depasiti?
Miscarea marfurilor din depozitul nostru catre locatia clientului reprezinta o mare provocare in inchiderea frumoasa si armonioasa a ciclului de vanzare. In acest moment ne confruntam cu mari provocari venite din partea liderilor in materie de firme de curierat. Comunicare greoaie, ore petrecute in apeluri interminabile cu call center-ul acestor firme, neasumarea multiplelor deteriori de marfuri… sunt doar cateva din aspectele greu de gestionat. Incercam pe cat posibil sa amortizam aceste fluxuri defectuoase ale firmelor de curierat si sa venim in sprijinul continuu si constant al clientilor nostri, prin inchiderea vanzarii intr-un mod cat mai placut. Nu e usor!

Ce planuri de viitor aveti in online?
Actualizarea si extinderea portofoliului de produse afisate pe site este, cu siguranta, primul pas de care ne vom ocupa in perioada urmatoare. Dezvoltam, de asemenea, blog-ul Elegance Decor, locul in care ne dam intalnire cu spiritul creativ si imaginatia. Recomandari, interviuri cu arhitecti si designeri, evenimente pe care le-am bifat cu energia unui brand mereu viu sunt doar alte cateva zone de discutie pe care le vom propune celor ce au hotarat deja sa rasfoiasca sectiunea aceasta.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply