Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Ekoala.ro

 

Magazinul e-commerce ekoala.ro a aparut in peisajul online autohton in octombrie 2020 si vinde produse ambalate responsabil, cu un impact pozitiv asupra mediului inconjurator. Acestea sunt o alternativa eco-friendly la produsele folosite in viata de zi cu zi sau care pot fi facute cadou: de la cosmetice si produse pentru casa, pana la accesorii pentru telefon si surfskates. Alla Ionescu (foto, CEO si Fondator ekoala.ro) ne-a povestit ca aproape toate comenzile le vin de pe dispozitive mobile, de ce tot procesul de promovare online este o provocare si care sunt avantajele utilizarii unei firme de e-fullfilment.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alla Ionescu: Deoarece imbina cuvintele „eco” si „koala”, doua aspecte importante cand vine vorba despre site-ul nostru: produse eco-friendly si sustenabile; iar ursuletii koala, ca sa va spunem drept, ne plac foarte mult. 😀

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Prin ekoala.ro am vrut sa ne extindem, oferind o alta gama si un alt concept. Ideea exista de cativa ani, avand in vedere si interesul in crestere al oamenilor fata de importanta reducerii plasticului si elementelor daunatoare din natura. Am cautat produse care sa imbine conceptul eco-friendly cu un vibe cool si modern.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Acesta nu este primul nostru site. Prima afacere am inceput-o in 2014, dupa ce am terminat facultatea. Ceea ce m-a motivat a fost faptul ca si parintii mei au avut, fiecare, afacerile lor, deci pot spune ca am crescut intr-un mediu favorabil si cu o gandire optima pentru antreprenoriat. Site-ul si conceptul ekoala a fost dezvoltat impreuna cu Andrei, colegul meu.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de Management din cadrul ASE, insa nu pot spune ca mi-a fost foarte folositoare in aceasta directie, avand in vedere ca, la fel ca la foarte multe facultati din Romania, se pune accentul foarte mult pe teorie si foarte putin pe lucruri practice, de care chiar urmeaza sa te lovesti dupa ce termini facultatea si intri in lumea „reala”. Spirit de antreprenoriat am avut de cand eram copil, iar odata cu inceperea primei afaceri pot spune ca am fost autodidacta, lovindu-ma de anumite lucruri pe parcurs. De cand eram mica incercam sa creez mici „afaceri”. Un exemplu amuzant ar fi „plicurile cu surprize”: puneam intr-un plic obiecte din casa (care incapeau) si le vindeam colegilor si vecinilor.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Avand deja fonduri disponibile prin intermediul celeilalte afaceri, am reinvestit pentru a pune bazele ekoala.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Avand deja experienta anterioara, am gestionat mai bine toate resursele si am avut un start mai bun. A fost mult mai usor si mai fluent, per total.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Un avantaj de care ma bucur cel mai mult este programul flexibil. Imi organizez ziua, in mare parte, cum vreau. Pot sa imi iau concediu mai des si mai usor. Satisfactia este mai mare atunci cand lucrezi pentru tine si reusesti ce ti-ai propus, fata de cand lucrezi pentru obiectivele altcuiva. In plus, lucrurile de care m-am lovit pe parcursul timpului (si chiar cele pe care le fac in mod uzual) m-au ajutat sa invat si sa deprind cunostiinte din multiple domenii.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ekoala se adreseaza tuturor. Produsele pe care le avem se potrivesc stilului de viata modern, liber, urban. Am cautat sa oferim o alternativa eco-friendly la produsele pe care le folosim cu totii in viata de zi cu zi, fara a sacrifica designul si modul de prezentare.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Fiecare comanda plasata pe ekoala.ro are un impact pozitiv asupra mediului. Produsele nu contin plastic si sunt facute din ingrediente naturale, iar ambalajele sunt biodegradabile. Ne-am bucura sa vedem cum cat mai multi oameni descopera, prin intermediul site-ului nostru, stilul de viata eco-friendly si adopta acest concept.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe langa produsele populare pentru home-care (periute de dinti din bambus, sapunuri naturale, paie din otel inoxidabil), pe site-ul nostru gasesti accesorii misto care devin parte din viata ta, cum ar fi lanturi cu pandantive in forma de placa de surf (ambalate in recipiente din sticla cu dop de pluta, care arata foarte dragut), carcase din lemn pentru telefon si pentru casti AirPods, produse premium pentru barba si pentru barbierit. Pentru pasionatii de sporturi cu placa, avem si cateva modele de surfskates – sunt inrudite cu skateboardul si longboardul, dar sunt proiectate cu un sistem de axe care se simt ca si cand ai fi pe valuri, facand surf. Aceste placi aduc senzatia tare a surfingului pe strazile orasului. Putem conchide ca avem o gama variata si fiecare client isi poate gasi ceva pe gustul sau.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Din Barcelona, Spania si Marea Britanie.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In momentul de fata, gasiti produsele noastre pe site-ul www.ekoala.ro.

Cati angajati aveti?
Lucrez impreuna cu colegul meu. Am externalizat o mare parte din treaba catre o firma de e-fulfillment, care se ocupa cu depozitarea produselor, procesarea si trimiterea comenzilor, emiterea facturilor si de relatia cu curierii, care este foarte importanta. Noua ne ramane sa ne ocupam efectiv de site, branding, alegerea produselor si comunicarea cu clientii.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
Site-ul este inca la inceput de drum. Avem vizitatori si comenzi in aceasta perioada si ne asteptam la cresteri in viitorul apropiat.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu, nu am avut oferte la Black Friday 2020.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2020?
De Craciun, cifrele au fost mai mari.

Cum si unde va promovati site-ul?
Momentan, prin campanii de promovare pe social-media (Facebook si Instagram). Am lucrat putin si cu Google Ads, insa – in ultimul timp – cele mai bune rezultate le-am avut in urma campaniilor de pe retelele de socializare, asa ca am ales sa ne concentram pe ele.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini de Facebook si de Instagram, care sunt legate de site, iar clientii pot vedea catalogul de produse direct pe aceste platforme. Comunicam cu clientii pe amandoua, depinde efectiv cum doresc sa ne contacteze. Paginile sunt administrate de Andrei si – cum am mentionat mai sus – facem campanii platite pe Facebook si Instagram Ads.

Aveti versiune de mobile?
Da! Am facut site-ul cu o platforma super faina (Ecwid), care ofera printre cele mai bune versiuni de mobile existente pe piata.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproape toate.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Va fi cu siguranta in crestere fata de cel precedent, din care am prins doar 2 luni. Vom vedea la sfarsitul acestui an si cu ce valori.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Am mentionat deja faptul ca noi colaboram cu o firma de e-fullfilment (Frisbo). Acest lucru, in primul rand, ne reduce foarte mult munca, ei ocupandu-se de toata partea de logistica. In al doilea rand, ne reduce foarte mult si costurile. Preturile sunt foarte avanatajoase, in special ca sunt acoperite multiple servicii, cum ar fi depozitarea, procesarea comenzilor, facturare, relatia cu curierii. Pe partea de curierat, lucram tot prin intermediul lor, ceea ce inseamna ca beneficiem si de tarife reduse la transport. In plus, acolo este vorba de o echipa mare de oameni, ceea ce inseamna ca lucrurile se fac mult mai rapid, prin urmare poate fi procesat zilnic un numar crescut de comenzi.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca cea mai mare provocare este aceea de a face brand awarness cu succes. Este foarte important ca un concept si un site nou sa ajunga la cat mai multi oameni la inceput, pentru a se forma o baza de followeri/clienti. Dupa aceea, ne bazam pe word of mouth (oamenii carora le place ce facem le spun si prietenilor despre noi). In principiu, tot procesul de promovare online este o provocare, in sine.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
De-a lungul timpului am intampinat tot felul de situatii: reprezentanti care nu raspund la telefon si ingreuneaza colaborarea, curieri neprietenosi si produse deteriorate in timpul transportului. Din fericire, in prezent colaboram cu Frisbo, care se ocupa de relatia cu firmele de curierat, astfel ca acest aspect a fost usurat considerabil, pentru noi.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Avem in plan sa extindem gama de produse, sa cream campanii de promovare cat mai bune, sa facem site-ul ekoala.ro sa ajunga la cat mai multi oameni si sa cream o imagine recunoscuta a site-ului. Vrem sa aratam oamenilor ca exista alternative eco-friendly la o mare parte dintre produsele pe care le folosesc constant si am observat ca exista un interes in crestere fata de un stil de viata sustenabil, ceea ce ne bucura foarte mult.

Leave a reply