Brandurile platesc mai mult pentru ad-urile pe Amazon
Dupa ce Amazon a marit numarul de reclame platite afisate in paginile cu rezultatele cautarilor de la 2-3 pana la 6, preturile ad-urilor sponsorizate a crescut si el, noteaza cnbc.com. Canopy Management estimeaza ca miscarea a dus la cresterea costului per click (CPC): de la 0,86 $ in august 2020, la 1,27 in august 2021. In S2 2021, brandurile au investit 73% din bugetul propriu de reclame platite pe Amazon, conform datelor Merkle.
Unele voci din industrie spun ca aceste modificari privind numaru de reclame platite afisate in parteade sus a paginii (inaintea rezultatelor cautarilor) au eliminat mare parte din functionalitatea site-ului. „Pe pagina exista mai putine rezultate organice, deci asta inseamna din ce in ce mai mult ca singura modalitate prin care poti ajunge pe pagina este sa-ti cumperi un loc”, explica Jason Goldberg (Chief Commerce Strategy Officer la firma de advertising Publicis).
De exemplu, daca ai cauta, mobil, pasta de dinti, pentru a ajunge la rezultatele neplatite de pe Amazon trebuie sa faci swipe de doua ori. Numarul de reclame sponsorizate depinde de termenul cautat si de alti factori (daccafolosesti desktop-ul, telefonul mobil sau app-ul Amazon, de exemplu). Veniturile din advertising ale gigantului online – care e a treia cea mai mare platforma de relcame din SUA, dupa Google si Facebook – au fost categoria cu cea mai mare crestere in S2 2021: + 87% YoY (pana la 7,9 miliarde $).
Leave a reply