Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu easy-sales.com

 

Platforma SaaS easy-sales.com/ro a fost lansata la GpeC, in 2019, „alaturi de primii  comercianti care doreau sa vanda centralizat si automatizat pe marketplace-uri multiple”, ne-a povestit Ciprian Cazacu (foto, Cofondator easySales). Platforma de vanzari automate are functii rapide si simplificate, care permit gestionarea listarii de produse si procesarea de comenzi din eMAG, Elefant, Cel, Vivre, Okazii, OLX si DealWise. Componentele de baza sunt: crearea de oferte pe marketplace-uri, sincronizarea stocurilor in timp real, gestionarea centralizata a comenzilor, procesare imagini in functie de cerintele din marketplace-uri, traduceri automate, analiza dinamica a preturilor si rapoarte analitice privind vanzarile, spune acesta. Pentru mai multe detalii despre platforma online, cititi interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume?
Ciprian Cazacu: In urma unui brainstorming intern, a aparut denumirea „easySales”, varianta care descrie in cel mai scurt mod posibil ce ofera platforma si care a rezonat cel mai bine cu nevoile identificate de noi la comerciantii de astazi. Am dorit o denumire care sa induca ideea de cat de simplu poate fi sa vinzi mai mult, cu mult mai putin efort, intr-un domeniu complex din punct de vedere operational si tehnic, unde curba de invatare este mare.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In timp ce incercam sa lansam un alt business pe tehnologie IT, am avut cereri de la comercianti care doreau sa integreze si sa automatizeze cat mai multe din activitatile desfasurate in domeniul comertului electronic. Printre acestea se numarau conectarea magazinului online cu marketplace-urile de interes, cu softul lor de facturare, cu serviciile de curierat, servicii de e-mail, SMS, etc. Am facut o analiza cu ce exista in Romania, dar si pe pietele internationale si mature in industria comertului electronic. Asa am inceput sa conturam solutia easySales. In plus, am observat tendintele din piata comertului electronic (care erau mereu in crestere) si resursele disponibile (tot mai limitate).

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Cred ca experienta mea, de peste 12 ani, in consultanta IT si antreprenoriat (coroborata cu experienta fratelui meu, de peste 9 ani, in programare si comert electronic) se potrivea exact cu nevoia identificata in piata. Practic, a fost cumva naturala crearea unei solutii tehnice care sa aduca valoare pentru tot ecosistemul de comert electronic. Aveam cateva modele de platforme in strainatate, pe care le-am studiat si am vazut impactul creat de ele in industrie. Asta a facut sa ne motiveze si sa ne asigure convingerea ca si in Romania exista nevoia unei astfel de platforme, care sa eficientizeze si sa ajute la dezvoltarea comunitatii de comercianti online. Am pornit la drum bazandu-ma pe experienta mea anterioara in antreprenoriat si pe experienta in programare a fratelui meu, Iulian Cazacu (Cofondator easySales), care deja cumulase experinta in vanzarea pe marketplace-uri.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am fost autodidact, am invatat din experienta si din multe greseli facute in primul business, inceput din facultate, care mi-a oferit o sursa de venituri importanta la acel moment. Apoi, usurinta de a ma conecta cu oamenii si de a sti sa ii ascult dincolo de nevoile lor initiale, mi-a oferit posibilitatea sa dezvolt solutii si sa leg parteneriate in beneficiul tuturor. Fac o echipa buna cu fratele meu (care dezvolta platforma si are o gandire analitica) si cred ca impreuna aducem echilibrul de care este nevoie.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Pot sa spun sincer ca a fost foarte, foarte greu. Insa nu am incetat sa speram si sa luptam, pentru a gasi solutii care sa ne permita sa trecem peste fiecare piedica si incercare. La inceput, am investit timpul, apoi economiile noastre, apoi credite personale, iar – in cele din urma – ne-am prezentat ideea catre posibili investitori. Aici a intervenit alta dificultate, pentru ca a fost greu la inceput sa gasim oamenii potriviti cu care sa avem chimie si care sa aiba tipuri diferite de expertiza necesara pentru noi, pentru a avea o viziune comuna si pentru a sustine dezvoltarea platformei. Astfel, in august 2019, 4 actionari au investit in micutul nostru proiect si in povestea echipei (care, la acea vreme, numara doar 3 oameni). In prezent, dezvoltarea easySales continua accelerat, cu sprijinul unei noi investitii de 350.000 € obtinuti in urma listarii pe SeedBlink, in mai 2021. Odata cu ea, am avut surpriza placuta sa aflam ca printre investitori se numara clienti easySales si parteneri importanti din e-commerce.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Provocarile vizeaza, in principal, deschiderea comerciantilor spre a implementa digitalizarea in activitatea lor, de a schimba perceptiile si modul de lucru al comerciantului, intr-unul eficient si automatizat. Insa noul context economic i-a impins pe comercianti sa se adapteze fara rezerve si sa lucreze la automatizarea activitatii. Provocarile le-am depasit prin perseverenta, prin motivatia pe care mi-o ofera comerciantii care ne dau feedback constructiv si partenerii care ne sustin. In plus, convingerea ca dezvoltam un serviciu foarte util ma motiveaza.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Problema nu consta in a vedea avantaje sau dezavantaje la un rol sau altul. Este o alegere a noastra ca persoana, de asumare a unor riscuri mai mari, responsabilitati mai multe, disponibilitate de a invata constant si, nu in ultimul rand, de mult mai mult efort. Dar asa se intampla mereu cand vrei sa evoluezi, sa fii mai bun azi decat ai fost ieri, indiferent ca esti angajat sau ai propria afacere. Probabil, ca antreprenor, nu este mereu la fel de simplu sa renunti la propria afacere, atunci cand intampini greutati. Ca angajat, de multe ori poate parea mai usor sa iti cauti alt loc de munca, decat sa incerci sa treci peste dificultati. Iar, in cazul antreprenorilor, de cele mai multe ori este importanta comunitatea si sa iti pui amprenta, pentru a lasa ceva important si util in urma ta. Atunci poti avea drive-ul necesar de a trece mult mai usor peste greutati.

Care este publicul tinta al platformei?
Publicul tinta este compus din comercianti care doresc sa scaleze afacerea, prin listarea pe multiple canele de vanzare, care doresc sa devina eficienti si sa automatizeze activitatile repetitive sau care trec pentru prima data in mediul online, din zona de vanzari clasice, care se desfasoara in magazine fizice.

De ce ar alege solutia easySales un comerciant care intra pe site-ul vostru?
EasySales ofera un avantaj maxim comerciantilor online, chiar si fara competente tehnice deosebite, pentru a extinde vizibilitatea spre noi consumatori si a genera vanzari mai mari. De cele mai multe ori, utilizatorii easySales reusesc sa creasca vanzarile cu pana la 70% in primele 3 luni de la utilizarea platformei. De asemenea, clientii nostri sunt incantati de cresterea eficientei timpului alocat cu pana la 90%, pentru aceleasi activitati desfasurate inainte de utilizarea easySales. Functiile de traducere automata in mai multe limbi, procesarea automata a imaginilor, dar si suportul prompt din partea serviciului tehnic ii ajuta sa fie competitivi si agili. Si, poate cel mai important aspect, faptul ca lucreaza dintr-o singura platforma, care unifica si automatizeaza softul de facturare, marketplace-urile, platformele curierilor, magazinele online, serviciile de trimitere automata a SMS-urilor si e-mail-urilor.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Solutia easySales este in mijlocul ecosistemului e-commerce si pune accent pe comertul colaborativ, in care avem deopotriva colaborari si integrari cu majoritatea platformelor de e-commerce, marketplace-uri, softuri de facturare, servicii de curierat, servicii de sms, platforme de e-fulfillment, iar pe viitor cu sisteme de ERP si gestiune complexa. Din perspectiva functionalitatilor oferite, prin modul de lucru eficient si centralizariea activitatii de comert electronic, in prezent, platforma nu are o competitie directa; indirect, concuram cu o gama de solutii care ofera o mica parte din serviciile noastre. In spatele unei platforme simple, oferim tehnologie sofisticata, care poate fi accesibila foarte simplu, printr-o simplu abonament lunar, in functie de nevoile fiecarui comerciant. Pe scurt putem afirma ca suntem o solutie dedicata ce ofera:

  • listarea rapida pe marketplace-uri de top
  • sincronizarea stocurilor automata in timp real
  • procesarea eficienta si centralizata a comenzilor din multiple canale
  • actualizarea preturilor automat, in masa pe diferite canale
  • facturare automatizata, generare AWB-uri bulk
  • transmiterea de notificari automate clientilor finali

Practic, gestionezi toata activitatea de comert electronic din platforma easySales, nefiind necesar sa te mai conectezi separat in platformele diferitilor colaboratori, de la marketplace-uri, pana la curieri sau platforme de facturare, iar lista continua sa creasca constant. Toate aceste conexiuni sunt disponibile imediat oricarui comerciant care incepe sa foloseasca platforma. De asemenea, ele sunt in permanenta intretinute si actualizate de fiecare data cand apar modificari ale conexiunilor.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Fiind un business la inceput de drum, esti – practic – obligat sa incerci toate canalele posibile (Facebook, LinkedIn, Google, YouTube, PR, etc.), astfel incat sa analizezi ulterior care performeaza si este cel mai potrivit pentru tine. Pot sa spun ca, la inceput, multi clienti au provenit din parteneriatele pe care le-am facut cu alte business-uri, care erau deja relevante in industria comertului electronic si au demonstrat de-a lungul timpului, prin valoarea adusa comunitatii. De asemenea, un alt canal care inca este foarte important pentru noi este reprezentat de clientii care ne recomanda.

Cati angajati aveti?
Totul se intampla accelerat intr-un start-up pe zona de tehnologie: la inceput de 2021, echipa era formata din 7 membri, acum suntem 15. Avem o echipa bine structurata, ce acopera 4 activitati principale: Programare si dezvoltare IT, Suport si Vanzari,  Marketing si Business development.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Din cauza contextului pandemic, consumatorii s-au mutat online, iar comerciantii nostri inregistreaza cresteri in vanzari si, impreuna cu ei, crestem si noi. Comerciantii care nu ne cunosc, incep sa afle despre noi, cautand activ solutii care sa-i ajute sa treaca din offline in online; sau, daca sunt online, vor sa afle cum sa fie eficienti si sa isi creasca vanzarile. Recent, comertul online a reprezentat o prioritate pentru multi care amanau momentul trecerii de la comertul traditional la cel electronic. Odata cu aceasta schimbare, a crescut competitia intre comercianti si observam necesitatea lor de a fi prezenti pe multiple canale, ceea ce le ingreuneaza activitatea. Vanzarea multichannel este o oportunitate reala de crestere, fara costuri de marketing, si se justifica pentru cei mai multi comercianti, insa – de cele mai multe ori – presupune consum de timp si resurse, mai ales actiuni manuale, care uneori te descurajeaza. Astfel, comerciantii cauta activ implementarea de solutii care sa ii ajute sa fie eficienti si sa isi consolideze pozitia in piata, iar platforma easySales vine cu solutiile necesare.

Cum si unde va promovati site-ul?
Noi am crescut organic foarte mult, platforma este populara datorita functiilor automate si a dezvoltarii constante la un pret foarte avantajos, incepand cu 29 € + TVA. De asemenea, un mare avantaj (care a atras trafic pe site) a fost sa oferim gratuit primele 14 zile de acces total in platforma. Astfel, oricine are ocazia sa treaca prin experienta easySales, sa simta beneficiile si valoarea platformei. Se intampla deseori ca o parte dintre potentialii clienti care au auzit de noi acum 6 luni sa revina cu maxim de implicare si sa foloseasca easySales.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Prezenta in social media este importanta pentru noi. Avem o pagina de Facebook, unde suntem activi, postam articole, recomandari de bune practici in e-commerce, poze cu echipa, aparitii media. Comunicam prin social media, mai exact Facebook si LinkedIn, ca si tool de comunicare cu oricine interesat sa afle cat mai multe detalii.

Aveti versiune de mobile?
EasySales este optimizata pentru mobil, insa – momentan – nu avem o aplicatie dedicata. Avem in plan, pentru viitor, si dezvoltarea unei aplicatii dedicate. Urmarim indeaproape comportamentul utilizatorilor platformei, iar momentan acestia folosesc platforma de pe desktop, in proportie mare. Ca urmare, aceasta dezvoltare nu a fost prioritizata, insa este o dezvoltare importanta, pe care o avem in vedere.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne-am propus un set de obiective ambitioase pentru acest an, odata cu listarea de succes pe platforma SeedBlink, iar la jumatatea lui 2021 putem spune ca suntem deja in avans fata de reperele pe care ni le-am setat. Am incheiat primul semestru al anului cu un volum de incasari de 450.000 de lei, in crestere accelerata (de 3,5 ori mai mult fata de cei 127.000 de lei, din perioada similara a anului trecut), pe fondul unei adoptii crescute a serviciilor de comert electronic si al cresterii numarului de platforme marketplace integrate in serviciul nostru.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cel mai bun mod de reducerea cheltuielilor este sa apeleze la solutii de automatizare a activitatilor, care sunt consumatoare de timp si resurse umane. Acum (si in viitor), cine nu isi va eficientiza activitatea e-commerce, va intampina dificultati mari in a ramane competitiv, intr-o piata din ce in ce mai aglomerata. Tot mai multi comercianti din Romania au inceput sa aplice modele de eficientizare si crestere a vanzarilor din tarile dezvoltate in aceasta industrie si folosesc aplicatii sau platforme care iti inchiriaza tehnologia si care dezvolta functii rapide, asa incat sa lucrezi eficient. Daca nu o fac pana in prezent, ar trebui sa inceapa sa analizeze si sa foloseasca solutii de CRM-uri, ERP-uri, platforme SaaS si, mai ales, sa investeasca in competentele angajatilor, care trebuie instruiti, pentru a fi mai tehnici si doritori sa se dezvolte.

Care sunt cele mai mari provocari pentru o platforma SaaS, in mediul online autohton?
Cea mai dificila provocare pe care am avut-o a fost sa facem fata, cu suport adecvat, la solicitarile comerciantilor vizavi de zona de educatie si eficienta in e-commerce. Deoarece easySales este un serviciu unic si nou in Romania, a fost necesar sa standardizam concepte noi, sa schimbam perceptii si sa transformam modul de lucru al comerciantului intr-unul eficient si automatizat. Apoi, a trebuit sa integram noi canale de vanzare si sa crestem numarul comenzilor. Este necesar sa facem si educatie in doze mici, deoarece ne dorim comercianti mai pregatiti din punct de vedere al cunostintelor comerciale.

Ce probleme apar in relatia voastra cu vanzatorii online? Ce ati facut sa le depasiti ?
Cele mai mari provocari legate de comencianti sunt vizavi de faptul ca le este greu sa accepte schimbarea modului de lucru si isi doresc sa lucreze in continuare asa cum sunt ei obisnuiti. Noi am studiat care este calea cea mai eficienta si propunem un mod de lucru ce salveaza cu pana la 90% din timp, cu dezvoltari pe care le folosesc majoritatea comerciantilor foarte competitivi. Pentru a tine legatura cu nevoile reale, avem si o zona unde clientii propun dezvoltari noi sau le voteaza pe cele deja propuse. Depasim provocarile prin consultanta si asistenta necesara in stabilirea unui nou set de comportamente sanatoase pentru afacerile din zona e-commerce.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne vom consolida pozitia in Romania, ne vom extinde portofoliul de clienti pe piata locala si vom creste echipa, pentru expansiune regionala si europeana. Am deschis deja biroul din Bulgaria si am si numit un Country Manager (in persoana lui Pavel Penchev, Coactionar easySales), care deja a dezvoltat si instruit o echipa functionala, in Ruse. Vrem sa crestem eficienta comerciantilor nostri si sa le oferim posibilitatea sa vanda international, iar – in acest sens – lucram deja la dezvoltarea integrarilor cu Amazon si eBay si ne-am propus sa le finalizam pana la sfarsitul anului 2021. Odata cu aceste solutii, suntem in discutii cu diversi parteneri, pentru a putea oferi solutii integrate de livrare rapida internationala.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply