Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu DealulcuAfine.ro

DealulcuAfine.ro a aparut in 2019 si vinde pe Internet afine organice proaspete (cand sunt in sezon) si produse conexe acestora: suc produs doar din afine (fara alte adaosuri, nici macar apa), afine deshidratate; in curand, in portofoliul de produse vor intra si pudra de afine  (pentru smoothie-uri), si produsele cosmetice derivate din aceste fructe bio. Ajay Naqvi (foto, Fondator si Owner Dealulcuafine.ro) ne-a povestit cum a ajuns sa se ocupe de o ferma de afine bio din judetul Brasov (care a strans o finantare de 800.000 € si estimeaza o a treia runda de investitii, de 1 milion €), cat la suta dintre comenzi sunt facute pe dispozitive mobile si de ce crede oricine poate fi antreprenor. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ajay Naqvi: Dealul cu Afine vine de la locatia fermei noastre. Plantatia noastra de afine este situata pe un deal, la poala Carpatilor Meridionali si a Muntilor Fagaras din Transilvania, inconjurata si protejata de o rezervatie forestiera de 400 de hectare (Poiana Narciselor).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am cumparat aceasta plantatie dupa ce m-am mutat din India in Romania, pentru a fi cu familia mea. Ne-a fost foarte clar ca vrem sa construim un model de afacere durabila si nu am vrut sa fim ca alti fermieri, care se lupta sa-si vanda produsele, pentru ca nu stiu cum sa construiasca un brand. Experienta mea anterioara (am fost Creative Excellence Head India si Asia de Sud, la Coca-Cola si Head of Marketing, la Airbnb India) a fost extrem de utila. Am decis sa construim un model de afacere online care vinde direct catre consumatori (D2C). Am muncit 3 ani pentru a obtine certificarile organice, pentru ca voiam neaparat sa vindem produse bio. Vrem ca si clientii nostri sa manance ce mancam noi.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am inceput aceasta afacere alaturi de sotia mea (Ramona Naqvi). Motivatia noastra este fiul nostru – Oliver Naqvi. Vrem sa manance sanatos. Condusi de asta, am spus „Hai sa construim ceva pentru toata lumea”. La urma urmei, toti parintii vor sa-si vada copiii fericiti si sanatosi.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Cred ca antreprenoriatul este in noi toti. Trebuie doar sa ne ascultam. Pe parcursul vietii mele profesionale m-am comportat intotdeauna ca un antreprenor. Cred ca fiecare loc de munca ar trebui tratat ca o afacere proprie: asta iti permite sa iti intelegi mai bine meseria, sa contribui mai bine la locul de munca, sa fii proactiv si inventiv.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Cand am inceput afacerea, locuiam singur intr-o rulota, langa o casa degradata din satul Toderita (comuna Mandra, judetul Brasov). Nu aveam curent, nici apa, nici baie si era extrem de frig. Incarcam cutiile cu afine proaspete in genunchi, in noroiul de pe plantatie. Pe masura ce ne-am construit afacerea, numerosi clienti ne-au sustinut si ne-am dat seama ca mereu avem prea putine fructe, ca nu tinem pasul cu cererea enorma. In plus, am vazut ca oamenii isi doreau sa poata consuma afine (intr-o forma sau alta) chiar si dupa terminarea sezonului. Si am primit si sustinerea unor persoane cu care am lucrat pe plan profesional, in India, care au vrut sa investeasca in afacerea noastra. In 2019, start-up-ul nostru a primit o finantare. Pana in prezent, am strans 800.000 € si lucram la a treia runda de investitii, de 1 milion €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Deoarece gestionam plantatia singur (locuind in sat, departe de familia de la Bucuresti, fara a intelege limba romana), iar vremea era nefavorabila, la inceput a fost greu, foarte greu. In plus, nu aveam bani pentru a face angajari, ca sa nu mai vorbim de faptul ca oricum este greu sa gasesti angajati. Stiam ca trebuie sa invat limba romana si am facut-o. Apoi am continuat sa ne investim putini bani castigati anual inapoi in plantatie, am inchiriat o casa din sat si am continuat.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Nu cred ca exista avantaje si dezavantaje. Nu cred ca poate exista o astfel de evaluare. Poti vedea punctele plus, in ambele situatii – tema comuna trebuie sa fie pasiunea, sa faci ceea ce iti place. Am aceasta afacere pentru ca imi place sa fac asta. Misiunea mea este sa ajut cat mai multi oameni sa manance sanatos. In prezent, punem sub semnul intrebarii industria mondiala a sucurilor (care valoreaza 200 de miliarde $), care nu sunt altceva decat zahar, apa si substante concentrate. Toate astea dauneaza sanatatii umane. Dar, in lipsa altor optiuni, oamenii se simt neputinciosi. Sucul nostru 100% de afine, certificat organic, fara nimic adaugat (nici macar apa) este raspunsul nostru pentru toti cei care se simt neputinciosi. Este gata de baut, gustos si sanatos.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam oricui cauta sa isi sprijine propria sanatate. Vedem ca majoritatea clientilor care ne cumpara afinele proaspete si certificate organic sunt parinti tineri, cu copii mici. Asta pentru ca afinele noastre sunt dulci si aromate, sunt livrate in 24 de ore si la aproape jumatate din pretul pe care l-ar plati intr-un supermarket. In privinta sucului si afinelor deshidratate, vedem interes din partea adultilor tineri, oameni care inteleg beneficiile consumului de suc de afine si carora le place sa manance afine deshidratate, pe post de gustari (la birou, in timpul drumetiilor sau la volan). Iar pudra noastra este un plus in orice smoothie preferat.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Pe langa website-ul nostru, ne-am ales partenerii cu grija si atentie. Ne gasiti produsele la Realfoods (in Bucuresti), in Eco Bacania Happy Copou (din Iasi) si la alti parteneri care ne impartasesc filosofia apropo de produsele organice si naturale.

Cati angajati aveti?
Suntem 3 angajati. Un manager de plantatie, un manager de linie de procesare si eu! In timpul recoltarii si in timpul sezonului principal de prelucrare, lucram cu forta de munca contractuala/sezoniera. In acea perioada, lucram si cu 20-30 de persoane.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
Sezonul in care avem cea mai multa activitate pe site este cel in care culegem fructele proaspete. Ne autointitulam „cel mai iubit magazin online de afine din Romania”, deoarece nu putem face fata cererii mereu in crestere. Sucul, afinele deshidratate si pudra se vand pe tot parcursul anului, intr-un ritm constant.

Ati participat la Black Friday 2022?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
De obicei, principalele noastre canale de promovare sunt Facebook si Instagram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?

Da, avem o pagina de Facebook. Momentan, eu administrez pagina si ma ocup si de campaniile platite. In viitorul apropiat, vom apela la profesionisti, pentru a derula campanii de marketing. Facebook este un canal foarte important in Romania, avand in vedere ca tara nu are o populatie tanara, dar si Instagram e un canal in crestere.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproape 70-75%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Compania noastra creste cu peste 100% YoY.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Principalul nostru partener este Fan Courier. Desi am avut destule probleme (cutii si sticle sparte, livrari intarziate), lucram impreuna, pentru a le rezolva.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Website-ul nostru va trece printr-o evolutie, deoarece intentionam sa intram si pe alte piete europene si am dezvoltat o noua identitate globala de brand. Am investit intr-o companie romaneasca cu sediul la Iasi (Scrijele de fructe) si ne-am infiintat propria linie de procesare, astfel incat putem produce 2.000 de litri de suc/zi. Viitorul arata bine si ne propunem ca acest brand romanesc sa ajunga unul global, in curand.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply