Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CuPisici.ro

Cupisici.ro si-a inceput activitatea online in septembrie 2017, vinde imbracaminte, incaltaminte, accesorii, bijuterii, produse pentru copii, annimale de companie si pentru casa – toate cu tematica pisiceasca – si a fost fondat de surorile Mirela si Iuliana Grosu. Cea din urma a venit cu ideea de afacere, fiind mare iubitoare de pisici; cea dintai mai are un site e-commerce (cu decoratiuni interioare) si ne-a povestit mai multe despre afacerea lor felina. Mirela Grosu (foto dr., Co-fondator cupisici.ro) spune ca a investit 1.000 € in stocul initial, are furnizori din Romania si din China, se mandreste cu produsele personalizate pictate manual si estimeaza o dublare a veniturilor la final de 2020.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Mirela Grosu: Numele l-a ales sora mea (Iuliana), ideea de business apartinandu-i tot ei. Si-a dorit sa fie un nume simplu, sugestiv si usor de retinut. Si astfel a aparut „Cu pisici”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Dupa cum spuneam, ideea de business ii apartine surorii mele. Ea este o mare iubitoare de pisici. Stiind ca isi doreste propria afacere, s-a gandit ce i-ar placea sa faca cel mai mult. Si atunci i-a venit ideea unui magazin online in care sa se gaseasca doar produse cu pisici, de orice tip. Incepand de la imbracaminte si incaltaminte cu pisici, pana la accesorii, bijuterii, produse pentru casa cu pisici, s.a.m.d. Nu am avut un model anume in domeniu, insa ne-au inspirat cartile lui Richard Branson.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Inca din facultate amandoua ne-am dorim propriile business-uri, iar experienta de angajat ne-a „confirmat” ca trebuie sa facem asta. De aceea, mereu ne-am gandit la diferite idei de afaceri. Inainte de a lansa magazinul cupisici.ro alaturi de sora mea, eu am mai lansat un magazin online, cu obiecte de decor interior, pe care il administrez alaturi de cel mai bun prieten al meu, Alexandru. De asemenea, speram ca in acest an sa dam drumul site-ului Dracula Travels, un proiect despre calatorii la care tin foarte mult.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Atat eu, cat si sora mea, avem studii universitare si postuniversitare in administrarea afacerilor, insa nu a fost de ajuns. Participam si la cursuri de antreprenoriat, dar cel mai mult ne ajuta cartile din domeniu pe care le citim.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Finantarea a fost din banii proprii, suma fiind de aproximativ 1.000 €. Acesti bani i-am investit in mare parte in stocuri. Am preferat ca la inceput sa nu facem stocuri prea mari, deoarece nu stiam daca business-ul va functiona. Site-ul a fost facut de Iuliana si de prietenul ei, Sorin.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
De regula nu imi place sa ma gandesc in termini de bariere sau probleme. Au fost diferite situatii cu care nu am fost familiare, insa ne-am documentat si le-am rezolvat.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje si dezavantaje sunt de ambele parti. Depinde ce-ti doresti. Sunt unii oameni care pot fi mai buni angajati si sunt unii oameni care nu se multumesc cu acest statut si isi deschid propria afacere. Cred ca mai mult tine de personalitatea fiecaruia.

Care este publicul tinta al site-ului?
Business-ul nostru are o nisa destul de restransa si anume iubitorii de pisici. Putem imparti publicul tinta in 3 mari grupuri: persoanele iubitoare de pisici care cumpara produsele noastre fiindca le plac, proprietarii de pisici care achizitioneaza diverse produse pentru blanosii lor (deoarece avem si produse pentru pisici) si cei care cauta un cadou pentru o persoana pasionata de pisici.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Deoarece la noi calitatea produselor si respectul fata de clienti primeaza. Pentru noi, cel mai important este sa avem clienti multumiti de produsele achizitionate si sa le oferim o experienta de cumparare deosebita. Si credem ca ne iese destul de bine acest lucru avand in vedere review-urile pe care le primim. 🙂

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ne diferentiem prin diversitatea produselor si, in mod deosebit, prin produsele personalizate, pictate manual, dar si printr-o comunicare mai eficienta pe social media. Am ales sa facem produse pictate din dorinta de a le oferi clientilor mai multa valoare, nu doar un simplu produs.

De unde va cumparati produsele?
Avem furnizori atat din China, cat si din Romania. Punem foarte mare accent pe calitatea produselor, motiv pentru care ne selectam cu mare atentie furnizorii.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Google, Facebook si Instagram.

Cati angajati aveti?
Nu avem angajati. Doar eu si sora mea ne ocupam de cupisici.ro.

Cum va merge in perioada asta?
Ianuarie este mai mult o luna de relaxare dupa perioada aglomerata din noiembrie-decembrie. Cu toate aceastea, suntem multumite de rezultatele inregistrate pana acum.

Ati participat la Black Friday 2019?
Nu suntem fani Black Friday, ca atare am facut doar o campanie restransa.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Pentru Black Friday nu am depus prea mult efort, iar de Craciun cifrele s-au triplat comparativ cu anul 2018.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne place promovarea organica a site-ului, prin intermediul paginilor noastre de Facebook si Instagram,si prin SEO pe Google. Facem si reclame platite pe Facebook.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Consideram ca este importanta prezenta atat pe Facebook, cat si pe Instagram. Aceste pagini sunt o sursa buna de informare pentru potentialii clienti si, totodata, sunt si un mod simplu si prietenos prin care tinem legatura cu clientii nostri. Ne ocupam personal de administrarea ambelor pagini si facem campanii platite pe Facebook, pentru a ne promova site-ul.

Aveti versiune de mobile?
Sigur ca avem. Avand in vedere ca, in prezent, majoritatea clintilor folosesc telefonul mobil in cautari, este important sa ai site-ul optimizat, pentru a face mai usoara interactiunea cu acestia.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
In anul precedent am crescut cu 200%, asadar in acest an ne asteptam la cel putin dublarea veniturilor.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi incercam sa ne mentinem cheltuielile la un nivel cat mai scazut. Consideram ca cea mai buna modalitate de a reduce cheltuilelile este negocierea preturilor cu furnizorii.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cele mai mari provocari tin de optimizarea continua a site-ului si viteza cu care acesta se incarca.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Problemele cu firmele de curierat au fost multiple, in mod deosebit in perioadele aglomerate ale anului. Coletele au ajuns distruse, altele au fost pierdute sau s-a intarziat livrarea lor. Comunicarea cu reprezentantii acestora a fost foarte slaba si nesatisfacatoare. Pentru a nu mai intampina astfel de probleme, am schimbat firma de curierat pana cand am gasit-o pe cea potrivita cerintelor noastre.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In viitorul apropiat intentionam sa ne extindem pe piata din Europa, dupa care urmeaza si la nivel global.

Leave a reply