Africa: livrarea gratuita popularizeaza comertul online
In Kenya, serviiciile e-commerce online a devenit populare, localnicii fiind convinsi de livrarea gratuita a diverselor produse, imprumuturile digitale si transferul de bani, citim pe digitalcommerce360.com. Compania de comert mobile Copia Global Inc., de exemplu, aduce kenienilor din colturi izolate ale tarii, in 2 zile si fara taxe suplimentare, electrocasnice, conserve si alte produse pentru casa, utilizand o flota de 6.000 de agenti (care castiga bine din comisionul primit la fiecare comanda).
Acestia detin mici afaceri locale, unde Copia livreaza produsele comandate online si de unde kenienii si le ridica personal. Compania a fost fondata in 2013 de catre antreprenorii americani Tracey Turner si Jonathan Lewis, are sloganul „Maisha rahisi” (in traducere, „Viata simpla”) si are o rata de crestere a vanzarilor de 15%/luna, in Kenya, dar nu merge inca pe profit.
Copia ajunge momentan la o cincime din popularia rurala a tarii africane amintite, dar si-a propus sa ajunga la consumatorii africani cu venituri mici si medii (750 de milioane de persoane, care cheltuie 680 de miliarde $/an). CEO-ul Tim Steel si-a propus sa atinga cifra de 18.000 de agenti in urmatoarele 18 luni, sa se extinda in Uganda, Rwanda si Tanzania si sa faca profit in 2 ani.
Preturile scazute ii dau companiei un avantaj in fata rivalilor Jumia („Amazonul african”, care opreaza in 11 tari de pe continent) si Malaicha (cae permite cumparaturilor alimentare cumparate in Africa de Sud sa fie ridicate in Zimbabwe, din diverse puncte de colectare). „Suntem capabili sa livram un colet la 1/6 din pretul oricarei alte afaceri e-commerce de top din lume. Agregam comenzi multiple, nu facem o livrare singulara, sistem care creste preturile pentru majoritatea clientilor”, spune Steel, care cauta investitori pentru a dezvolta logistica necesara acestei expansiuni. Copia a strans 26 milioane $ in 2019, avand momentan 30-40 investitori.
Leave a reply