INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Chilotis.com
Chilotis.com a aparut in octombrie 2021 si vinde pe Internet chiloti menstruali, cupe menstruale, absorbante reutilizabile/lavabile, sutiene pentru alaptat, lenjerie intima, pijamale si diverse accesorii feminine. Loredana Solomon (foto, Cofondator Chilotis.com) ne-a introduce in culisele afacerii ei si ne-a povestit cum a inceput aceasta afacere digitala si cat investeste lunar in campaniile de pe Facebook.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Loredana Solomon: Pentru noi, „Chilotis” reprezinta iubire, dragoste si compasiune. 😊 A fost a doua varianta de nume pentru magazinul nostru, ni s-a parut usor de retinut si se potriveste cu principalul nostru produs: chilotii menstruali.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea principala a aparut de la tot chinul suferit in perioada menstruala, pana am aflat de existenta acestor chiloti. Eram sigura ca orice femeie are nevoie de o pereche. Nu am avut un model pe care l-am urmat. Am facut putin research, pentru a vedea competitia, apoi imediat am simtit ca putem face asta mult mai bine.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia a fost job-ul pe care il aveam atunci cand am pornit business-ul. Prea mult stres, munca multa pe bani putini, ore extra pro-bono. Marea majoritate a angajatorilor se comporta execrabil cu angajati, si am fost sigura ca eu pot fi un altfel de anagajator. Am pornit la drum cu partenerul meu, care in curand imi va deveni sot. 😊.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am avut parte de educatie antreprenoriala in facultate/la scoala. Ne-am autoeducat, am invatat din cursuri platite. Cred ca a fost un plus faptul ca firea mea este una increzatoare si luptatoare.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Pentru a porni afacerea, am hotarat sa ne vindem masina personala. A fost greu (cel putin la inceput), pentru ca stocurile trebuiau intretinute, contabilitatea si reclamele – platite, prea multe lucuri de facut cu doar 2.000 €. Ulterior, am adus si mai multi bani de acasa, pentru a finanta firma. Primul nostru stoc de marfa a fost de 200 de perechi de chiloti menstruali, impartit pe 4 modele, o sigura cutie!!
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Destul de multe, da. Le-am depasit cu calm si cu sustinere din partea partenerului de viata. Important este sa crezi in tine si sa nu te dai batut din prima. Costurile pentru ambalarea produsului erau foarte mari, am inceput sa cautam noi variante de ambalare, astfel incat sa fie rentabil. Problemele legate de produs au fost insa cele mai chinuitoare (cand produsul a venit cu marimile gresite sau chiar produsul era gresit).
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele sunt multe: nu mai ai un sef care sa sa comporte urat cu tine, nu mai esti la program, esti „liber”. Oricat de frumos si usor pare acest „liber”, inseamna si 12 ore/zi de lucru, trebuie sa tii in spate intreaga afacere, iar in cazul in care ceva nu merge, s-a zis cu banii tai de mancare. 😊 Dezavantajul cred ca este faptul ca nu ai un venit sigur si constant. Insa ne place extrem de mult acest dezavantaj, doar asa te poti ambitiona, sa dai tot ce ai mai bun, pentru a fi sigur ca ai ce manca. 😊. De multe ori suntem sunati de catre parinti (de regula, seara, dupa ora 20:00) si discutia este mereu aceeasi: „Ce faceti?”; „Lucram.”; „Ce fel de patroni sunteti voi, daca munciti la ora asta?”. :))) Deja pentru noi este ceva normal sa lucram mult. De regula, cand plecam in vacante si nu lucram o zi sau doua, ceva e ciudat si nu ne simtim bine.
Care este publicul tinta al site-ului?
Femeile, in principal, insa tindem in viitor sa aducem si barbati pe site, domni care vor sa faca un cadou dragut/practic partenerelor de viata.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Site-ul este usor de folosit, poti gasi cu usurinta produsul dorit. Niciun client nu pleaca nemultumit. Chiar si atunci cand am intampinat probleme, am incercat sa rezolvam problema clientului. De asemenea, incercam sa oferim clientilor produse de cea mai buna calitate si oferim sinceritate in fiecare zi.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Incercam sa fim originali si sa oferim preturi cat mai avantajoase, pentru a oferi tuturor posibilitatea de a incerca produsele noastre, nu ne gandim doar la profitul nostru. Nu ne mintim clientii in legatura cu locul unde este produsa marfa, cum am observat ca fac alte magazine online.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Unele le importam din afara tarii, din China in principal, iar o parte din ele sunt fabricate in Romania.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Facebook, Google, TikTok, Instagram, e-mail.
Cati angajati aveti?
1 angajat.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Este neasteptat de bine, atat pe partea de vizite pe site, cat si pe cea de vanzari.
Ati participat la Black Friday 2022?
Da.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
Craciunul a fost mai slab.
Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim Facebook ads, Instagram ads, Google ads.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina de Facebook. Este foarte importanta, investim in campanii cel putin 15.000 de lei/luna.
Aveti versiune de mobile?
Da, este un must have, in zilele noastre.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
3 sferturi din comenzi.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Credem ca vom reusi sa dublam numarul de produse si cifra de afaceri.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Marketing mai eficient, astfel incat constul pentru achizitia unui client sa fie mai mic. Si gasind furnizori care vand aceleasi produse, dar ca la un pret mai mic.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Intarzieri ale coletelor, colete pierdute, facturi incurcate de firmele de curierat. Toate s-au rezolvat, in urma unei discutii.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ne extindem. Anul acesta, planuim sa aducem imbunatatiri pe tot ceea ce inseamna partea de magazin online/site.
Leave a reply