Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BunnyBoo.ro

Magazinul online bunnyboo.ro s-a deschis la sfarsitul anului 2017, din pasiunea pentru design interior si produse deosebite si de calitate premium pentru copii, ne-a povestit Cristina Pop (foto, Business Owner bunnyboo.ro) – ea insasi o mamica pasionata de astfel de produse pentru micuta ei. Site-ul vinde articole pentru camera copilului (decoratiuni, lenjerii de pat, perne pentru alaptat, etc.), articole pentru masa, jucarii, corturi si spatii de joaca, dar si cadouri simpatice, de tot felul. La aproape un an de existenta, Cristina se declara foarte multumita de rezultatele magazinului. Aceasta se ocupa personal de paginile de Facebook si de Instagram, crede mult in respectul fata de copii si fata de mediul inconjurator si ne-a introdus in culisele afacerii ei de suflet. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Cristina Pop:
Imi doream un nume si un logo care sa ma reprezinte, sa fie vesel, jucaus, dar sa denote si profesionalism. Grafic designer-ul cu care am colaborat a inteles din start exact ceea ce imi doream: o combinatie de simboluri ale copilariei, inocentei si bucuriei, intr-o perspectiva unica, speciala si profesionala.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu am un model anume, mai degraba am creat un concept. Din dorinta de a aduce mai aproape de copiii din Romania produse premium, de o calitate deosebita – asa cum gasim preponderent in magazinele stralucitoare din Occident si asa cum vedeam doar in pozele de pe Pinterest, am preluat distributia pentru Romania a unora dintre marile branduri internationale. Astfel, am reusit sa fac disponibile aici produse de o excelenta calitate, pe care le achizitionam pentru copiii nostri doar din strainatate. Participand la multe expozitii de profil am castigat experienta si am reusit sa selectionez cu mare grija colaboratorii Bunny Boo.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia a venit din dorinta de a realiza mai multe pe plan profesional. Mi-am dorit independenta aceea de care se vorbeste mult in antreprenoriat, iar concediul de maternitate mi-a oferit prilejul sa gandesc si sa planific cu mare atentie si implicare un business frumos, potrivit etapei in care ma aflu in acest moment, un business creat cu mult suflet si dedicare. Dorinta mea a fost de a avea propria afacere, o afacere care sa ma reprezinte, sa-mi ofere suficient timp liber pe care sa-l acord familiei, care sa nu ma impiedice sa renunt la cariera mea, o cariera cladita cu mult efort si sacrificii. Inspiratia a venit din entuziasmul cu care priveam in vitrinele magazinelor din Occident, aranjate pana la cel mai mic detaliu cu produse deosebite pentru copii, parca desprinse dintr-o poveste. In aceste minunate magazine ma pierdeam cu orele de fiecare data cand aveam ocazia de a alege cele mai deosebite lucrusoare micutilor din familia noastra. Intotdeauna am avut o pasiune pentru design-ul interior, care s-a concretizat in oferta de produse pentru decorarea camerei copilului pe care o gasiti pe website.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am avut parte de educatie antreprenoriala in facultate sau la masterat. Am pornit la drum ascultandu-mi instinctul in toate deciziile pe care le-am luat in conducerea acestui business. A contat foarte mult pentru mine sprijinul si expertiza sotului meu, care a luat-o pe drumul antreprenoriatului cu cativa ani inaintea mea si avand bazele necesare din facultate. Parintii mei, ambii economisti de profesie, m-au ajutat enorm, de asemenea. Expertiza lor m-a ajutat sa iau decizii importante si sa imi concretizez conceptele. Am pornit pe calea antreprenoriatului fara sa am cunostinte specifice, insa datorita dedicarii intru totul si a implicarii familiei, am invatat multe despre conducerea unei afaceri pe parcurs si inca ma aflu intr-un continuu proces de invatare.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia a fost destul de mare, atat financiara, cat si a timpului petrecut pentru demararea si conducerea acestui business. Insa cea mai mare investitie o consider ca fiind cea emotionala: vorbesc zilnic cu mamicile, clientele noastre, ma ocup personal de eventualele probleme care survin, astfel implicarea mea este 100% in fiecare etapa. Imi doresc ca, de la plasarea unei comenzi pana dupa livrarea acesteia, mamicile sa aiba o experienta frumoasa pe Bunny Boo.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Initial, atunci cand ma aflam doar la stadiul de idee-concept a business-ului, feed-back-ul celor din jur era descurajator („Imi place conceptul, dar la noi nu va merge”, „Nu are rost, la noi nu se pune accent pe calitate”, „Mai bine nu te complica, cei care apreciaza astfel de produse sunt prea putini” si multe alte comentarii avand aceiasi idee). Incet, incet, mi-am adunat curaj si am inceput sa conturez brandul. A fost o perioada destul de incarcata, in care munceam efectiv de dimineata pana seara, insa satisfactia nu a intarziat sa apara. Pozele cu produsele noastre si feedback-ul pozitiv primit de la clientii nostri in fiecare zi m-au impresionat puternic si m-au motivat. Astfel, mi-am dorit sa-mi aduc contributia pentru a deveni, la nivel national, o piata bine informata si selectiva in alegerea produselor pe care le achizitionam.

Care este publicul tinta al site-ului?
Site-ul se adreseaza parintilor preocupati de cresterea si dezvoltarea armonioasa a copiilor lor. Preponderent mamici, care aleg produse premium, rezistente, realizate din materiale de calitate, sanatoase si sigure, care tin cont si de protectia mediului inconjurator. Iar utilizatorii finali ai produselor noastre sunt veselii si adorabilii bebelusi si copii mici pe care, de cate ori am ocazia, vi-i arat cu mandrie si bucurie.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Bunny Boo e despre suflet, atat despre sufletul mamicii care l-a creat, cat si despre sufletul tuturor mamicilor care se reflecta in fiecare cadou pregatit cu atat de mult drag, pentru puiutii nostri. Consider ca, pana la aparitia Bunny Boo, acest segment de piata se rezuma la produse importate la nivel en-gros, fara mari exigente calitative sau estetice. Acest lucru cred ca s-a produs datorita subaprecierii exigentelor parintilor romani si, cel mai probabil, s-a preferat o abordare in care s-a tinut cont doar de slaba putere de cumparare pentru care suntem renumiti. Eu am vazut dincolo de asta. Intotdeauna am preferat sa achizitionez mai putine obiecte, insa de o calitate foarte buna, care sa ii asigure siguranta si sa nu ii pericliteze sanatatea fetitei mele. Acest instinct de a ne proteja de produse ieftine, dar care prezinta risc, se educa prin informare, iar datorita retelelor de socializare si a accesului facil la informatie, si noi, parintii romani, am inceput sa ne modificam alegerile.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Calitatea si suflul nou adus de Bunny Boo pe piata de retail din Romania se vede si in modul de organizare a business-ului. Pun un mare accent pe selectarea atenta a produselor de la producatori de renume din tari precum SUA, Regatul Unit, Australia, Belgia, Olanda si pe experienta cumparatorului: modul de impachetare si livrare a produselor, platforma on-line, serviciul de relatii cu clientii disponibil 24h/24 si un termen de garantie cu posibilitate de retur. Imi doresc sa ofer o experienta frumoasa clientilor, de la momentul plasarii unei comenzi si pana dupa livrarea acesteia.

Cum va merge in perioada asta? Aveti vizitatori, aveti vanzari?
Conceptul de website a avut o ascensiune rapida, exista o cerere tot mai mare pentru astfel de produse care se concretizeaza pe zi ce trece intr-un numar tot mai mare de clienti. Deci, raspunsul meu este „Da”. Ne merge bine, avem vizitatori si vanzari. Ma declar foarte multumita de rezultatele noastre la aproape un an de existenta. Atat prin cifrele atinse cat mai ales pentru ceea ce reprezinta. Un suflu nou, bine primit si apreciat de catre parintii cu care interactionez.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul il promovez in primul rand in social media, prin campanii pe paginile de Facebook si Instagram, prin parteneriate cu companii sau persoane publice si, nu in ultimul rand, participand la evenimente in calitate de colaboratori sau sponsori.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, relatia cu clientii nostri este deosebit de importanta pentru noi si investim mult suflet si timp in aceasta. De aceea, am preferat sa ma ocup personal de pagina de Facebook si de Instagram, precum si de mentinerea unei bune comunicari cu mamicile care ne urmaresc. In fond, si eu sunt mamica si stiu cat este de important sa gasesti raspuns intrebarilor tale si sa iti fie respectat putinul timp pe care il ai disponibil pentru mediul online.

Aveti versiune de mobile?
Da, website-ul are si versiune mobile, pentru o accesare mai rapida si la indemana, deoarece utilizarea telefonului mobil este mult mai frecventa.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Pentru ca abia la sfarsitul anului trecut magazinul a fost lansat si pentru ca ne bucuram de o tot mai mare popularitate pe piata online, putem spune ca cifrele de anul acesta se afla in continua crestere. Din acest motiv, consider ca inca nu avem un base-line la care sa ne putem raporta in mod concret.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Consider ca orice business poate fi invatat. La fel ca fiecare particica din acesta: contabilitate, PR, marketing, gestiune, vanzari si asa mai departe. Daca iti permite timpul si colaborezi cu buni profesionisti pentru externalizarea serviciilor de la inceput, poti invata si prelua particele din aceste task-uri si, astfel, poti reduce o parte din cheltuielile pe care acestea le presupun in situatia in care se apeleaza la serviciile altor persoane.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
O provocare pentru noi a fost intotdeauna sa oferim pe piata romaneasca produse de cea mai buna calitate pentru bebelusi si copii mici, in conditiile in care piata noastra este suprasaturata de produse de slaba calitate. Astfel, produsele comercializate vor fi intotdeauna atent selectionate, de la branduri de renume din toata lumea, care impart aceeasi filozofie cu conceptul brandului Bunny Boo: utilitate, inovatie, calitate (,,Practical made magical”). Fiecare produs achizitionat este o alegere pe care o facem fiecare in functie de propriile noastre valori. Pe principiul „less is more”, o farfurioara alcatuita din materiale naturale, care nu altereaza nici gustul, nici calitatea mancarii, incanta si invata copilul sa aprecieze lucruri simple, culori neutre si naturale; obiect care, la finalul vietii de utilizare, nu va polua oceanele, precum tonele de plastic pe care le vedem in ultimii ani invadand habitate intr-un mod infiorator. Aceste concepte ne diferentiaza pe piata. Respectul fata de copii si fata de intregul mediu inconjurator.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pentru ca numarul coletelor pregatite cu mult drag de echipa noastra si expediate in toata tara este in continua crestere, am intampinat inevitabil si momente mai putin placute: intarzieri in livrare, colete pierdute si deteriorate, insa toate aceste inconveniente le-am rezolvat prompt, cu multa dedicare, am venit cu solutii rapide in intampinarea clientilor si mai apoi, bineinteles, in plan intern, am renuntat la trimiteri prin firma de curierat de la acel moment. Momentan suntem multumiti de colaborarea pe care o avem cu firma de curierat cu care expediem.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Imi doresc, in primul rand, sa oferim o gama tot mai larga de produse mentinand calitatea deosebita a acestora si a serviciilor pe care le oferim, imi doresc ca mamicile sa revina cu bucurie pe website si imi doresc ca Bunny Boo sa aduca multe zambete, prospetime si fericire copiilor nostri. Astfel, planurile noastre de viitor se vor concretiza in parteneriate cu diferite magazine online de profil din tara, in cresterea ofertei noastre de produse si branduri din shop si extinderea activitatii si in offline, mai exact deschiderea unui showroom.

Raspunde la aceasta intrebare