INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AutoAtu.ro
Aparut in 2011 in universul e-commerce autohton, site-ul autoatu.ro vinde piese auto, anvelope, ulei de motor, accesorii, aditivi, antigel si nu numai, are sectiune de blog, ofera service auto si se adreseaza oricarui detinator al unui autoturism, ne-a povestit Daniel Deftu (foto, Administrator autoatu.ro). Acesta spune ca aloca 8% din cifra de afaceri pentru promovare, axandu-se pe promovarea pe Google (cea mai eficienta), Facebook si direct catre clienti, prin newslettere si oferte personalizate. Daniel ne-a mai explicat si cum fac fata problemelor legate de curieri: cu ajutorul unui calm de neclintit.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Daniel Deftu: Ne place sa credem ca am creat o legatura stransa cu clientii nostri de-a lungul celor 6 ani de cand facem parte din piata auto, bazata pe seriozitate si incredere. Datorita promptitudinii noastre in servicii si calitate, clientii ocazionali au devenit fideli, iar numarul acestora s-a marit pe baza recenziilor bune transmise.
Cum va merge in perioada asta?
Numarul vizitatorilor de pe site nu tine neaparat de perioada anului, cat de calitatea produselor din oferta specifica fiecarui anotimp. Ne-am obisnuit clientela cu o oferta de iarna consistenta, alcatuita din anvelope de iarna, lanturi antiderapante si alte produse specifice sezonului rece, astfel rezultand intr-un numar de vizitatori si cumparatori multumitor in aceasta perioada.
De unde va cumparati produsele?
Avem o baza serioasa de furnizori specializati pe piese auto, cu care colaboram de cand am inceput activitatea.
Ce procent din cifra de afaceri alocati pentru promovare?
Promovarea este o parte esentiala pentru noi si am ajuns in prezent sa alocam pana la 8% din cifra totala de afaceri catre aceasta ramura.
Cum si unde va promovati site-ul? Ce canal media a functionat mai bine in cazul vostru?
Site-ul nostru este promovat atat pe Google si Facebook, cat si direct catre clienti, prin newsletter si oferte personalizate nevoilor fiecaruia. Promovarea Google este cea care ne aduce cei mai multi clienti noi in momentul de fata.
Cat de importanta este comunicarea pe Facebook cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina de Facebook este dedicata comunicarii cu clientii si lamuririi diferitor neclaritati ale clientilor legate de produsele noastre, insa nu este pentru noi cea mai importanta sursa de clienti, neinvestind sume semnificative in aceasta directie.
Aveti versiune de mobile, aplicatie dedicata pe Android si iOS?
Autoatu.ro este o platforma mobile responsive, compatibila cu toate versiunile de sisteme de operare de mobile existente pe piata, insa inca nu am creat o aplicatie Android/iOS propriu-zisa.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Chelutuielile semnificative ale unui magazin online se indreapta catre resurse umane, astfel o reducere a cheltuielilor putand fi considerata alegerea unei echipe de profesionisti care presteaza servicii suficient de bune in raport cu suma de bani acordata.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare pentru noi este sa ajungem pe locul 1 in ierarhia alcatuita de Google pe baza SEO (lista rezultatelor organice), deoarece acest fapt are un impact psihologic urias asupra potentialilor clienti care inca nu cunosc brand-ul nostru.
Cum s-au schimbat clientii vostri in ultimii 5 ani?
Relatia cu clientii nostri s-a schimbat semnificativ in ultimii 5 ani, putandu-se urmari o fidelizare a acesora si o crestere semnificativa a calitatii relatiilor interumane legate cu ei.
Cum faceti fata livrarilor, ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cu ajutorul unui calm de neclintit am reusit sa facem fata tuturor problemelor aparute, de la intarzieri, pana la neintelegeri legate de oricare dintre aspectele contractelor.
Leave a reply