Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ArtScent.ro

 

Site-ul ArtScent.ro a aparut in ianuarie 2022, vinde online lumanari si ceara parfumate din soia si uleiuri vegane „si a fost un pas foarte important pentru vizibilitatea brandului”, ne-a povestit Iulia Almas (foto, Fondator ArtScent.ro). Aceasta isi doreste ca afacerea ei online sa incheie anul in crestere cu 40-50% YoY si ne-a povestit ca am inceput sa faca lumanari parfumate ca un hobby, pentru a face ceva creativ, in timpul liber.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Iulia Almas: Am umplut cateva pagini cu idei de nume, pana sa-l aleg pe acesta. Toata ideea din spatele brandului a fost sa ma axez pe arta parfumului, iar lumanarile sa le torn in vase handmade, ale unor producatori locali. Deocamdata mai lucrez la ideea de-a turna lumanarile in vase handmade, dar aromele sunt deosebite pentru a-ti parfuma casa.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput sa fac lumanari parfumate ca un hobby, din nevoia de-a ma deconecta de job si de a face ceva creativ. Dupa un research de piata, am vazut ca nu sunt multi producatori de lumanari parfumate din ceara de soia in Romania si m-am gandit ca as putea sa incep eu o afacere de acest fel.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Eram intr-un punct critic in jobul meu si am luat hotararea de a merge pe drumul antreprenoriatului.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am fost mai mult autodidacta, in facultate nu am avut indrumare spre astfel de activitati. Cred ca afacerea mea este cea mai buna scoala si invat in continuare, ma inspir de la alti antreprenori si incerc sa iau cele mai bune decizii, pentru a construi o afacere durabila.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu?
La inceput am investit mult din salariul meu, iar dupa ce am inceput sa vand lumanarile am reinvestit incasarile in materie prima si echipamente pentru aceasta activitate.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele de-a avea propria afacere ar fi ca lucrezi pentru ceva in care crezi, faci ceva ce iubesti, iei propriile decizii si iti pui in aplicare ideile pe care le ai. Dezavantajele in a avea propria afacere ar fi ca nu ai un program stabil si depinzi de incasarile pe care le ai in fiecare luna.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului sunt persoanele care au nevoie de relaxare, care apreciaza produsele handmade de calitate si care vor sa-si parfumeze casa cu arome deosebite.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Site-ul nostru este usor de navigat, procesul de checkout este usor de parcurs si avem si un blog, unde scriem noutati si lucruri interesante in materie de lumanari parfumate.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Produsele noastre sunt fabricate 100% din ceara de soia, uleiurile parfumate folosite sunt vegane, certificate calitativ. Oferim aceeasi calitate indiferent de volumul lumanarilor pe care trebuie sa le producem.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Materia prima pentru lumanarile noastre o cumparam din Europa, iar lumanarile le producem local in Cluj-Napoca.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Avem website-ul nostru si magazine pe Facebook si Instagram, iar fizic ne puteti gasi in Mega Mall Bucuresti, la standul partenerului nostru, DreamMe Creative Studio.

Cati angajati aveti?
Deocamdata sunt doar un soloprenor, dar daca va creste afacerea cu siguranta voi cauta persoane care sa ma ajute in activitatea mea.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Este o perioada potrivita pentru lumanari, cand lumea prefera sa stea acasa si sa se relaxeze cu un ceai fierbinte si o carte sau un film interesant.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Suntem prezenti pe toate platformele de socializare (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, TikTok), dar platforma unde avem cea mai mare comunitate este Instagram. De aceea, suntem mult mai activi pe aceasta platforma, dar vrem sa ne focusam anul acesta si pe YouTube.

Aveti versiune de mobile?
Avem versiune de mobile, astfel incat site-ul sa fie usor de parcurs pe smartphone, deoarece majoritatea oamenilor sta pe Internet pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speranta mea este sa incheiem anul in crestere fata de cel precedent, cu un procent de 40-50%.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa ajungem in mai multe magazine fizic si online, cautam parteneri in aceasta directie. De asemenea, ne dorim sa ne extindem si international cu produsele noastre.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply