Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu FarmBee.ro

Aparut in peisajul e-commerce autohton in aprilie 2017, farmbee.ro vinde produse pentru cultivarea plantelor (seminte, ingrasaminte, pamant), accesorii pentru irigare, utilaje pentru gradina, produse pentru animale de companie, carti tematice si substante antidaunatori. Corina Ghica (foto, Online Marketing Manager farmbee.ro) ne-a povestit de unde provine numele site-ului de gradinarit, ca echipa lucreaza la versiunea mobile (peste 60% dintre comenzile plasate pe site vin de pe smartphone) si cat de grea a fost alegerea si apoi migrarea catre o noua platforma e-commerce, dupa infiintare.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

farmbee.ro

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Corina Ghica
: Exista o poveste in spatele numelui si nu ne-a fost deloc usor sa il alegem. Ne-am dorit un personaj cu care clientii nostri sa se identifice si care sa ne ajute in comunicarea pe care o avem cu acestia; albinele sunt harnice, organizate, responsabile si au un sistem intern foarte bine pus la punct, fiind foarte asemanatoare cu oamenii gospodari.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este format atat din pasionatii de gradinarit, cat si din gospodarii priceputi in cresterea animalelor sau cultivarea plantelor. Asa cum spune si sloganul nostru, ne dorim sa devenim „Partenerul dedicat pentru gospodarul pasionat”.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Fiecare client este important pentru noi; suntem calzi, deschisi, prietenosi si incercam sa cream o experienta frumoasa pentru fiecare dintre oamenii care ajung pe site-ul nostru. Livram rapid oriunde in tara, iar daca nu esti multumit, ai la dispozitie un  termen de retur de 60 de zile. Ne bucuram cu adevarat atunci cand un client este multumit si apreciaza munca noastra si efortul depus pentru a-i satisface cerintele si facem tot posibilul pentru a indeplini permanent acest obiectiv.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Accentul pus pe consultanta gratuita este unul dintre diferentiatorii fata de concurenta. Facem tot posibilul sa gasim o solutie pentru fiecare dintre problemele clientilor nostri si sa oferim un raspuns la orice intrebare primita. Desi piata in domeniu este in continua crestere si exista bineinteles si jucatori consacrati, FarmBee isi propune sa aiba un portofoliu de produse in continua crestere si ne dorim sa ajungem in punctul in care clientul sa gaseasca pe site toate produsele de care are nevoie pentru ingrijirea casei si gradinii sale.

Cati angajati aveti?
Momentan echipa este formata din 3 persoane, insa pe masura ce proiectul evolueaza, cu siguranta vom adauga noi membri.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Perioada aceasta este una dintre cele mai aglomerate din cursul anului. Avem numerosi vizitatori pe site iar numarul comenzilor creste de la luna la luna.

Ati participat la Black Friday 2017?
Cum 2017 a fost anul lansarii, tot acesta a fost si primul an in care am participat la campania de BF. A fost o experienta interesanta, din care am avut de invatat. Ne dorim sa venim cu lucruri noi si sa fim mai buni de la an la an.

La ce va asteptati de Black Friday anul acesta?
In urma experientei de anul trecut, incercam sa optimizam intreaga campanie si sa venim cu o oferta mai bogata, care sa surprinda placut clientii.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem permanent campanii AdWords si Facebook. De asemenea, nu neglijam nici partea de e-mail marketing care ne ajuta foarte mult in comunicarea cu clientii nostri. Incercam sa-i mentinem permanent la curent cu noutatile si promotiile existente. Blogul FarmBee este totodata un canal pe care il utilizam frecvent, abordand diverse teme de interes sau raspunzand unora dintre cele mai frecvente intrebari ale clientilor nostri. Periodic organizam si diverse concursuri: ultimul s-a numit „Vanatoare de comori” – clientii au avut de parcurs mai multe sectiuni in cadrul site-ului in incercarea de a gasi indiciile ascunse.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina de FB inca de la inceput. De curand am ajuns la numarul de 12.000 de fani si suntem foarte mandri. Postam saptamanal informatii despre produsele noastre, noutati, articole de blog. Avem chiar si o rubrica intitulata #ProiecteDeWeekend, unde incercam sa venim cu diverse idei practice despre cum pot utiliza clientii produsele noastre. De exemplu, ultimul proiect s-a numit „Un numar de magie” si le-am vorbit acestora despre bulbii de flori de primavara.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este optimizat pentru mobil, insa nu avem momentan o versiune de mobile. Avand insa in vedere faptul ca in prezent peste 60% dintre comenzile plasate pe FarmBee se realizeaza utilizand un telefon mobil – avem in plan pentru viitorul apropiat si crearea unei versiuni de mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Tinand cont de faptul ca anul trecut nu a fost un an complet pentru noi, ne este foarte greu sa comparam momentan cifrele. Din datele pe care le avem insa pana in prezent, vedem o crestere destul de semnificativa a numarului de comenzi pe zi/luna. Suntem optimisti si speram sa incheiem anul curent cu cel putin 120% din targetul propus.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Desi aparent costurile afacerilor e-commerce par mai mici, acestea se pot totusi ridica la sume mari in functie de obiective. Pentru noi, costurile substantiale sunt cele alocate pentru bugetele de marketing dar si cele pentru dezvoltarea si optimizarea platformei pe care este construit magazinul online. Mai ales la inceput de drum, este destul de greu sa reduci din cheltuieli fara ca acest lucru sa afecteze vanzarile. Cel putin in aceasta etapa, noi vedem orice cheltuiala ca pe o investie in viitor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In anul care s-a scurs am intalnit o multime de provocari. Printre cele mai importante s-a numarat alegerea si apoi migrarea catre o noua platforma e-commerce. La scurt timp dupa lansarea site-lui am constatat faptul ca platforma pe care era construit magazinul nu ne putea satisface toate cerintele. De asemenea, o alta provocare majora pentru noi a fost si gasirea unei agentii de marketing si dezvoltare care sa inteleaga modul in care dorim sa ne pozitionam pe piata si cu care sa fim pe aceeasi lungime de unda.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Din pacate, n-am fost feriti de problemele cu firmele de curierat, mai ales in ceea ce priveste termenul de livrare. Pentru a evita situatiile neplacute incercam pe cat posibil sa monitorizam cat mai atent statusul expeditiilor si sa intervenim prompt si rapid acolo unde este cazul. Din fericire, pana in prezent am avut parte de suport si intelegere din partea firmelor de curierat cu care colaboram.

Lasa un raspuns