Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu DiAmanti.ro

Site-ul diamanti.ro a aparut acum peste 5 ani si comercializeaza genti de piele si de voiaj, rucsacuri, serviete si portofele, pentru doamne si domni. Ionel Verdes (foto, Fondator Diamanti.ro) ne-a povestit cum a luat nastere aceasta afacere de familie (inspirata de sotia lui), cat de mare a fost investitia initiala si cum faptul ca ofera una dintre cele ma ivaste game de produse de pe piata in stoc (peste 1.000 de modele de genti) inseamna ca, in 2018, ar trebui sa se apropie de o cifra de afaceri de 1.000.000 €.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici.

diamanti.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ionel Verdes:
„Diamanti” inseamna, in italiana, „diamante” si am numit brand-ul astfel pentru ca, din punctul nostru de vedere, gentile din piele sunt printre cele mai pretioase accesorii ale unei femei, precum pietrele pretioase. Totodata, este un omonim pentru „di amanti”, care (in italiana) inseamna „ale persoanelor ce le iubesc”. Punem mult suflet si daruire in gentile noastre si acest lucru le face cu atat mai valoroase. Daca faci un lucru cu dragoste, atunci acela este nepretuit, asemenea diamantelor. Ambele sensuri reprezinta cat se poate de bine brandul DiAmanti.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ne-am dorit inca de la inceput sa oferim o gama proaspata de genti din piele, intr-o piata care parea destul de prafuita la momentul respectiv. Ideea a fost a sotiei mele, care nu prea avea de unde sa-si aleaga o geanta buna, la un pret decent. Iar oportunitatea a venit atunci cand un bun prieten care detine fabrica din Italia ne-a propus sa aducem aceste produse deosebite in Romania, sub marca DiAmanti.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Ne-am dorit mai multa libertate. Am inceput afacerea cu familia. In continuare este o afacere de familie. Si colegii care au aparut mai tarziu ne-au devenit prieteni. Astfel ca acum suntem ca o mare familie fericita. Referitor la motivatia initiala, se pare ca libertatea visata avea sa ne coste multe ore peste program petrecute la birou.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Educatia mea este in directia stiintelor sociale, a marketingului si a vanzarilor. Desigur, acest lucru m-a ajutat enorm. Insa atunci cand vine vorba despre antreprenoriat, in mare parte am fost autodidact. Am facut inca de la inceput lucrurile altfel fata de cum erau abordate la momentul respectiv in piata. Nu are cum altfel decat sa ne bucure faptul ca, in timp, am devenit un reper in piata si o sursa de inspiratie.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu?
Investitia initiala a constat in achizitia de stocuri si a fost de aproximativ 150.000 €. Sursa finantarii a reprezentat in mare parte redirectionarea unor venituri dintr-o alta afacere pe care o derulam in Italia.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Uitandu-ma in trecut, prefer sa vad doar lucrurile bune. Astfel ca nu tin minte sa fi avut bariere cu adevarat importante. Am stiut inca de la inceput ce vrem sa facem si ne-am urmat, pas cu pas, visul. Cred ca fiecare dintre noi putem realiza absolut orice ne dorim si, daca ne dorim cu adevarat un lucru si actionam in acea directie, totul se va intampla exact asa cum ne-am imaginat.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Exista o aparenta libertate. Putem calatori mult si sa ne facem singuri programul. Dezavantajul este ca, atunci cand trebuie sa ai grija de bunul mers al lucrurilor, ajungi sa stai la birou multe ore peste program, pentru a face tot ce este necesar si a te asigura de existenta lichiditatilor la timp in firma, pentru plata taxelor catre stat si a salariilor angajatilor, pentru a fi in regula cu toate normele si legile existente. Astfel ca aceasta libertate in program poate insemna si miezul noptii, la finalurile de luna.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt doamnele cu varsta intre 18 si 70 de ani. Desigur, nici domnii nu ezita atunci cand vine vorba de facut un cadou deosebit femeilor din viata lor sau de a achizitiona pentru ei insisi o geanta de business, pe care sa o poarte la birou.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Gama noastra de genti este una dintre cele mai vaste din piata. Avem permanent in stoc peste 1.000 de modele de genti, in unele dintre cele mai variate culori. Actualizam in permanenta modelele si culorile cu cele potrivite sezonului, conform ultimelor tendinte fashion. Preturile sunt foarte bune in raport cu calitatea oferita.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem genti exclusiv din piele naturala, produse doar in Italia. Acest lucru vine ca o garantie in plus a calitatii. Fiecare stie ce face bine in firma lui si presupun ca fiecare dintre noi ne dorim sa oferim doar lucruri de calitate. Oferim si servicii post-vanzare orientate catre client, ne respectam clientii si actionam in acest sens. Ei stiu acest lucru si ne raman fideli.

Cati angajati aveti?
Anul acesta am ajuns la o echipa de 6 colegi frumosi, veseli si inteligenti.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Este vara si, in mod normal, vanzarile ar trebui sa scada, insa – datorita varietatii mari de modele si culori – am reusit sa pastram trend-ul crescator al vanzarilor. Clientii gasesc modele si culori adaptate sezonului.

Ati participat la Black Friday 2017?
Desigur, nu cred ca isi permite cineva sa nu participe.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun 2017?
A fost un Black Friday reusit, din punctul nostru de vedere. Pana in preajma Craciunului vanzarile au continuat sa se mentina la un nivel ridicat. Putem spune ca, in 2017, gentile DiAmanti au fost in tendintele cadourilor de Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam in mediul online pe site-urile partenerilor din grupul Adevarul Holding, apoi pe canalele de unde nu ai cum sa lipsesti (Google si canalele de social media) si, de curand, am inceput colaborarea cu reteaua de afiliere 2Performant.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Administram in-house pagina de Facebook. Avem peste 50.000 de prieteni care ne urmaresc pagina si doresc sa fie in contact cu noi.

Aveti versiune de mobile?
Desigur, nu cred ca poate exista cineva pe piata fara versiune de mobile, in conditiile in care se discuta din ce in ce mai mult despre repozitionarea dinspre „mobile first” spre „mobile only”.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Speram sa inregistram o crestere a afacerilor cu aproximativ 20% anul acesta, fata de anul trecut. Asta inseamna ca ar trebui sa ne apropiem in 2018 de 1.000.000 € cifra de afaceri.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Costurile nu sunt neaparat unele mici. Exista costuri de productie, de transport international, de depozitare in Romania, de transport local si costuri cu angajatii. In prezent, avem totul optimizat si nu cred ca am putea reduce si mai mult costurile in nicio directie dintre cele enumerate mai sus.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Ne dorim ca produsele noastre sa ajunga in viata fiecarui roman, indiferent de localizarea pe harta tarii. Astfel ca anul acesta am introdus transportul gratuit indiferent de valoarea comenzii, indiferent de localitatea din care comanzi.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am incheiat definitiv colaborarea cu firmele de curierat care ne-au dezamagit intr-un fel sau altul. In present, lucram cu Fan Courier si GLS si putem spune ca suntem multumiti de aceste doua colaborari.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa crestem continuu gama de genti, sa ne fidelizam clientii si sa pastram tendintele de crestere inregistrate in ultimii ani. O provocare este ca, in cel mai scurt timp, sa cream suficient brand awareness, astfel ca atunci cand cineva se va gandi sa achizitioneze o geanta din piele, sa stie ca pe diamanti.ro va gasi cea mai buna calitate la cel mai bun pret. In acest sens, vom face eforturi constante pentru a mentine preturile cat mai scazute, in acord cu puterea de cumparare din Romania. Produse cu aceeasi calitate cu a celor care de multe ori ajung cu pret de high street la 250 €, reusim sa le oferim clientilor nostri la preturi de aproximativ 50 – 60 €.

Raspunde la aceasta intrebare