Industria frumusetii si Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT)
Ne indreptam spre o lume in care ne vom conecta la Internet prin tot ce misca, Internetul Tuturor Lucrurilor (Internet of Things/IoT) fiind rege, scria ecompedia.ro acum un an pe vremea aceasta. Drept dovadă, dispozitivele conectate (smartwatch-uri, smart TV-ul) ne inconjoara si incep sa patrunda din ce in ce mai mult in vietile noastre.
Cum, pana in 2020, conform estimarilor Gartner, pe intreaga planeta vor fi utilizate 25 de miliarde de dispozitive de acest gen, econsultancy.com scrie ca brand-urile de infrumusetare sunt din ce in ce mai implicate in tehnologia IoT, prin:
- dezvoltarea realitatii augmentate (AR) – Urban Decay si-a creat propriile aplicatii de AR, pentru a le permite consumatorilor sa le testeze cosmeticele inainte de cumparare; L’Oreal Paris face acelasi lucru cu aplicatia de frumusete Make Up Genius (foto), dowloadata deja de peste 11 milioane de persoane, care transforma ecranul de iPhone intr-o oglinda, suprapunand peste fata utilizatorului diverse produse de make-up; ideea de a le permite clientilor sa iti testeze prousele virtual, inainte de a le cumpara, ofera o experienta personalizata si elimina problemele legate de gasirea nuantei potrivite, in magazin, usurand procesul de cumparare; popularitatea acestei din urma aplicatii sugereaza ca ceva similar din punct de vedere tehnologic ar putea fi integrat in oglinzile de baie din locuinte, brand-urile de infrumusetare putand astfel folosi IoT-ul pentru a se promova chiar la client acasa
- conectivitate menita sa imbunatateasca experienta clientului – L’Oreal a lansat o perie desteapt (Kérastase Hair Coach, foto), care foloseste senzori pentru a spune utilizatorului cum isi poate ajuta parul sa fie mai sanatos si mai frumos; Braun mizeaza, la fel, pe periuta de dinti Oral B Genius, care se conecteaza cu o aplicatie de smartphone si ofera clientului feedback in timp real despre cum se spala pe dinti si ce zone a ratat in timpul periajului
- cum profita brand-urile – pentru brand-uri, cel mai important element legat de dispozitivele conectate este capacitatea de a intelege comportamentul consumatorilor care le sunt clienti; tehnologiile IoT permit companiilor ca L’Oreal sa vada exact ce cumpara clientul si, folosind aceasta informatie, sa ii orienteze spre urmatoarea lor sesiune de shopping; in plus, astfel obtin feedback si pareri sincere si rapide de la client
Leave a reply