Importul direct, tehnica de livrare pe care mizeaza producatorul de scutere Razor
In timpul pandemiei COVID-19, cei mai mari retaileri au inchiriat din ce in ce mai multe depozite si centre de distributie, pe masura ce e-commerce-ul s-a intensificat. Alt motiv a fost orientarea multor producatori spre importul direct, citim pe retailbrew.com.
Acest tip de import presupune trimiterea produselor din fabricile internationale unde au fost create direct in centrele de distributie ale retailerilor, fara a le mai trimite inainte de asta si in depozitele producatorilor. Magazinele online au astfel nevoie de tot mai mult spatiu, iar brandurile producatoare de tot mai putin. Un astfel de exemplu este brandul american Razor, care produce scutere, overboard-uri, go-kart-uri, ATV-uri (si nu numai) si care a aparut in anul 2000.
Acum 20 de ani, doar 9% din produsele companiei erau trimise din fabricile producatoare direct vanzatorilor cu amanuntul (ca Target, Amazon sau Walmart). Astazi, procentul este de 83%! Bryan Wood (VP Global Supply Chain, Razor) a povestit, pentru sursa amintita, ca acest model de import a fost adoptat mai intai in relatia cu Target.
Cand un container cu 5.000 de scutere este preluat direct din China de un astfel de retailer, acesta negociaza tot ce tine de logistica transportului acestuia de acolo pana la un depozit propriu. Numele mari din industrie – Walmart, Amazon, Target – muta volume destul de mari incat sa poata obtine tarife maritime de transport mai mici. Astfel, Razor isi scade costurile fixe (depozitele inchiriate sunt mult mai putine): in ultimii 7 ani, aceste spatii au fost intr-o scadere relativ constanta, dupa 14 ani in care au crescut si apoi s-au mentinut la acelasi nivel.
Leave a reply