Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ikea lanseaza un website global cu produse second-hand

Retailerul suedez de mobilier si decoratiuni IKEA va lansa la nivel global un website e-commerce cu produse la mana a doua, Ikea Preowned, facand un nou pas catre o companie mai sustenabila. BBC.com informeaza ca acest marketplace second-hand va permite consumatorilor sa isi vanda intre ei produse marca IKEA, in loc sa le cumpere de pe website-uri ca eBay, Craigslist sau Gumtree – unde aceste achizitii sunt foarte populare.

Ikea Preowned este deja online in Madrid si Oslo, iar pana in decembrie 2024 gigantul suedez va extinde platforma la nivel global. Vanzatorii vor lista un produs pe noul marketplace, iar algoritmii companiei vor genera auutomat descrierea de produs, dimensiunile si pretul original.

Miscarea este una ingenioasa, intr-o perioada in care produsele second-hand sunt la mare cautare: de la rochii de  mireasa, la masini, aceasta piata este una in plina dezvoltare. Anul trecut, de exemplu, cererea mare din partea clientilor europeni a transformat shopping-ul second-hand de pe Amazon intr-o afacere de 1 miliard €. Cand cauti „Ikea” pe eBay, obtii peste 25.000 de rezultate. Pe Gumtree, in Marea Britanie, apar peste 10.000, iar produsele retailerului suedez sunt populare si pe Shpock si Facebook Marketplace.

Pe langa orientarea catre sustenabilitate si economia circulara, IKEA va folosi platforma si in scop comercial, pentru a-si creste profitul, prin revanzarea propriilor produse. In plus, asta va ajuta compania sa se concentreze mai putin pe magazinele offline, care au costuri operationale mari, si sa se axeze mai mult pe online. „Dupa luna decembrie, vom evalua si vom decide cu privire la urmatorii pasi. Incepem de la Oslo si Madrid, dar avem ambitii mai mari”, a transmis un purtator de cuvant IKEA.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply