H&M vinde din nou pe Tmall.com, dupa 16 luni de absenta din China
H&M a reluat vanzarile pe populara platforma e-commerce Tmall.com, dupa 16 luni de cand a disparut din peisajul online chinez, citim pe wsj.com. Acum 16 luni, retailerul suedez si-a exprimat ingrijorarea apropo de practicile de munca fortata si discriminarea impotriva minoritatilor etnice din regiunea Xinjiang, iar urmarea a fost disparitia H&M de pe principalele marketplace-uri si aplicatii de navigare din China.
Acum, magazinul oficial H&M de pe Tmall.com (platforma detinuta de Alibaba Group Holding Ltd.) e functional si niciuna dintre cele doua parti nu a comentat redeschiderea. In continuare insa, o cautare a termenului „H&M” pe aplicatiile detinute de Baidu Inc., Alibaba sau Meituan nu ofera niciun rezultat.
Beijing combate criticile internationale referitoare la tratamentul uigurilor din Xinjiang facand propaganda pe Facebook, Twitter si marele eecran. Iar companii ca Nike Inc., Adidas AG sau Intel Corp. au fost denigrate in social media de cate utilizatorii chinezi, cand si-au exprimat ingrijorarea apropo de productia din Xinjiang.
Inainte de acest scandal, China era a treia cea mai mare piata de desfacere pentru H&M, dupa SUA si Germania, la nivel mondial. Imediat dupa disparitia de pe Internetul chinez, tara asiatica a devenit a sasea piata de desfacere a retailerului fast-fashion. In al patrulea trimestru fiscal (septembrie-noiembrie 2021), China ajunsese pe locul 8, cu vanzari mai mici cu 40% fata de Q4 2020.
Leave a reply