Greseala pret online, stoc inexistent

Intrebare

Buna ziua,

Am facut o comanda la un laptop online care avea o valoare mai mica fata de adevarata lui valoare. Am primit email de confirmare a comenzi cu toate calculele aferente (taxa verde + trasport) iar ulterior am fost sunat si informat ca de fapt produsul nu mai este pe stoc si ca nu stie daca vor mai primi. La 5 minute dupa ce am plasat comanda modificase pretul pe site care era intradevar cu 700 lei mai mult fata de pretul la care am achizitionat eu produsul. Dupa ce le-am explicat ca mentin comanda au modificat iarasi siteul si au trecut produsul la stoc inexistent. Mai sunt obligati sa trimita produsul daca au apelat la tertipul asta?

Va multumesc!

Topic deschis 0
Chestiuni legale Slabu Liviu 4 ani 6 raspunsuri 81 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Da, am trecut si eu printr-o situatie similara! Sa stii insa ca este ilegal ce au facut si te poti adresa justitiei si poti castiga laptopul la pretul la care l-ai comandat!

    Este de notorietate procesul castigat de clienti impotriva gigantului http://www.cel.ro

  2. Azi am patimit si noi din cauza unui astfel de caz,avand stocurile si preturile setate sa se actualizeze automat,un furnizor a gresti pretul la un produs de la 45 de lei la 9 lei(greseala a venit de la moneda,din euro in lei)clientul a facut comanda pe 10 produse,am incercat sa ii explic aceasta situatie dar nu a a fost de inteles.I-am explicat ca nu am cum sa vand sub pretul de achizitie prima data (vezi codul fiscal),dupa i-am cerut scuze pt neplacere si tot nimic a vrut produsul la pretul respectiv.Acest lucru se poate demonstrea foarte usor.Prin istoricul pretului de la furnizor.Acesti oameni sunt genul descris de dvs. mai sus “Banuiesc ca esti genul care daca primesti restul gresit (in favoarea ta) la un magazin il bagi in buzunar si zici merci”.

  3. Cat de usor este sa judecam si sa criticam oamenii mai ales cand greseala nu le apartine. In primul rand nu ma cunoasteti ca sa-mi faceti un profil psihologic bazat pe greseala sau neseriozitatea unor anumiti comercianti de pe piata, care nu fac decat sa traga in jos comertul online, sa protejeze bataia de joc si iresponsabilitatea angajatilor. Cu respectul fata de client ce sa ales? Cine este vinovatul aici? Eu care am facut o comanda sau cei care nu si-au respectat intelegerea? Hai sa ramanem cu mainile in buzunare, sa comentam, sa judecam, sa nu facem nimic si sa asteptam ca lucrurile sa se schimbe. Drept dovada ca nu asteptam altceva decat niste scuze am sa postez continutul schimbului de emailuri cu firma respectiva:
    Buna ziua,

    Va multumim pentru comanda efectuata.

    Aceasta nu se poate onora deoarece produsul solicitat de catre Dvs. nu mai este disponibil in stocul furnizorului asociat si nici nu ne-a fost comunicata data urmatorului import.

    Buna ziua,

    Ce ma deranjat a fost si este atitudinea dumneavoastra care practicati o politica de marketing gresita pentru a atrage clienti, sau poate a fost o greseala de actualizare a pretului de pe site. Cert este ca la cateva minute am vrut sa mai iau unul si pretul era deja modificat si produsul in stoc, iar astazi nu mai exista deloc produsul. Sa fie o coincidenta? Problema se putea rezolva foarte usor cu niste scuze privind greseala de pret, cu totii suntem oameni si gresim, dar se pare ca unii oameni sunt prea mandrii sa-si recunoasca greselile si prefera sa sa nu-si asume resposabilitatea asupra actiunilor sale.

    O zi buna!

  4. Da, trebuie sa trimita produsul, daca nu este vorba de un pret evident mai mic (derizoriu) fata de pretul obisnuit al unui produs.

    Practica cu “stoc existent” vs. “stoc inexistent” imi arata ca probabil il pot vinde la acel pret.

    Daca nu vor – atunci plangere la ANPC.

  5. Pana la urma cred ca trebuie judecat prin prisma pretului de vanzare. Daca este posibil sa fie o promotie sau este vizibil o greseala. Eu unul nu inteleg nici goana, lacomia de a specula greseli si a cumpara produse la preturi derizorii. E ok sa vanezi promotii, sa cumperi mai ieftin dar de aici pana la pomana este mare distanta. Ca si cu reclamatiile, repede la ANPC. Cu ce ai fost tu cumparator prejudiciat? Ai platit si nu ai primit produsul?
    Nu. In cazul clientilor care refuza comanda fara niciun motiv sau explicatie ce facem?
    Din pacate magazine mari si-au facut un obicei de a iesi in fiecare an cu “greseli” de preturi si de a anunta cu mare pompa ca onoreaza toate comenzile.
    Iar consumatorul nu interpreteaza acest eveniment asa cum este, adica reclama, marketing, cu un buget asumat si previzionat ci incepe sa creada ca asa e normal. Si ca toata lumea ar trebui sa le onoreze comenzile pe 1 leu, ca doar si-a mentinut comanda, nu-i asa?

  6. @andrei
    Emag a facut asa si anul trecut, nu doar acum. In plus, a si livrat aproape 800 de produse la preturile derizorii afisate. De aceea a aparut la TV.
    Apoi bataie pe Emag este de mult timp, mai ales ca au fost pionierii acestui eveniment.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.