Google a lansat Web Vitals, cu metrici vitali pentru un site e-commerce sanatos
Succesul pe termen lung al oricarui website are la baza optimizarea pentru oferirea unei experiente de utilizare (UX) de nota 10, citim pe blog.chromium.org. In urma colaborarii constanta cu milioane de web developeri si proprietari de site-uri, Google Chrome a lansat, la inceputul lunii mai, Web Vitals, o initiativa destinata sa ajute proprietarii de business-uri online, marketerii si dezvoltatorii de site-uri sa identifice oportunitati de imbunatatire a UX-ului.
Masurarea calitatii UX are fatete multiple: unele aspecte tin de site si de context, altele sunt critice tuturor experientelor online (asa-numitele „Core Web Vitals”). Acestea nevoi cheie UX tin de incarcare, interactivitate, stabilitatea vizuala a continutului paginii si – laolalta – constituie fundatia Core Web Vitals 2020:
- Largest Contentful Paint masoara viteza de incarcare perceputa si marcheaza punctul cand continutul principal al paginii e incarcat, in timeline-ul de incarcare al acesteia.
- First Input Delay masoara cat de responsive e pagina si cuantifica experienta utilizatorilor la prima interactiune cu pagina.
- Cumulative Layout Shift masoara stabilitatea vizuala si cuantifica cantitatea de modificari de layout neasteptate al continutului vizibil al paginii.
Toti acesti metrici identifica rezultate importante axate pe utilizator, sunt masurabili si au echivalente si instrumente de diagnostic. De examplu, in timp ce Largest Contentful Paint este un set de date de top, este extrem de dependent on First Contentful Paint (FCP) si Time to First Byte (TTFB), care trebuie neaparat monitorizate si imbunatatite.
Cum masori acesti Core Web Vitals?
Acesti Core Web Vitals trebuie sa fie simpli si usor de accesat si masurat pentru toti proprietarii si developerii de site-uri, prin intermediul Google, dar si prin propriile dashboard-uri si instrumente. De aceea, Chrome UX Report permite detinatorilor unui site sa evalueze rapid performanta acestuia pe fiecare Web Vital, asa cum este perceput site-ul de catre utilizatorii Chrome, in lumea reala. Toti proprietarii de site-uri sunt sfatuiti sa isi adune datele analytics legate de utilizatorii reali pentru fiecare Core Web Vital, care pot fi masurate pe mai multe browsere (inclusiv Google Chrome): Largest Contentful Paint, Layout Instability si Event Timing. In plus, pentru a masura performanta Core Web Vitals, Chrome a lansat o librarie JavaScript open-source (web vitals), care poate fi folosita cu orice provider de date analytics care accepta metrici custom.
In procesul de testare, echipa si-a dat seama ca accesul la fiecare Core Web Vital este important atat in perioada de dezvoltare, cat si in cea de browsing. Pentru a ajuta dezvoltatorii sa descopere oportunitati de optimizare, Chrome a lansat si un developer preview al noii extensii Core Web Vitals. Aceasta ofera un indicator vizual in Chrome apropo de starea fiecaruia dintre acesti metrici, in timp de esti online, iar pe viitor echipa va permite vizualitatea de informatii agregate despre utilizatorii reali (via Chrome UX Report) despre acesti metrici, pentru URL-ul respectiv.
In perioada urmatoare, echipa va updata Lighthouse, Chrome DevTools, PageSpeed Insights, Search Console’s Speed Report si alte instrumente populare pentru a imbunatati datele Core Web Vitals si a ajuta si mai mult utilizatorii acestora.
Evolutia Core Web Vitals
Metricii Core Web Vitals masoara 3 aspecte importante ale UX, dar exista si alte aspecte ale experientei utilizatorului care nu sunt acoperite de acestia. De aceea, echipa va updata anual Core Web Vitals, iar in 2021 va investi intr-o mai buna capacitate de masurare a vitezei de incarcare a paginilor si nu numai. Nu ratati update-urile de pe web.dev sau abonati-va la newsletterul Chrome pentru a nu rata nicio noutate!
Leave a reply