Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Salterra.ro

Salterra.ro a aparut in anul 2013 si vinde online produse destinate somnului: saltele, somiere, paturi, perne, pilote, protectii de saltea si lenjerii. Marcela Moss (foto, Fondator si Director General salterra.ro) ne-a povestit cum a ajuns la comertul online pe acest segment, la ce fonduri a apelat, cum arata clientii lor tipici si de ce ar trebui acestia sa ii aleaga produsele importate din Spania si Franta. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Marcela Moss: Salterra = lumea saltelelor. Numele „Salterra” este legat de domeniul nostru de activitate. Suntem specialisti in produse destinate somnului.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt in contact cu lumea saltelelor din 1992. Mi-am dorit intotdeauna sa existe si-n Romania magazine multi-brand, multi-tehnologie pe acest segment. Si, pentru ca nimeni nu a abordat acest segment, m-am gandit sa-l abordez eu, deoarece acumulasem foarte mult know-how pe aceasta categorie de produse si este o reala placere sa-l impart cu cei care cauta o saltea de calitate. Modelele le-am avut din vestul Europei.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dupa 15 ani de activitate in departamentul de marketing dintr-o mare companie romaneasca, am simtit nevoia sa construiesc ceva singura, de la zero. Am avut sentimentul ca acum este momentul, ca sunt capabila sa imi deschid aripile si sa zbor.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Da, am avut parte de educatie economica (liceu economic, ASE Bucuresti, Facultatea de Comert – Marketing) la care s-a adaugat experienta practica.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am avut economii si ajutorul financiar al unor prieteni. A fost momentul in care multi prieteni m-au ajutat si le multumesc din suflet.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cea mai mare incercare a fost trecerea de la o companie mare, asezata in piata, la un business pornit de la zero. Am avut si am o atitudine pozitiva si convingerea ca voi reusi.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalul avantaj este ca esti propriul tau stapan si satisfactiile pe care le-am obtinut in acesti ani de antreprenoriat au fost imense. Le multumesc tuturor clientilor mei pentru ca au avut incredere in mine si in produsele Salterra. Daca esti organizat, nu prea exista dezavantaje.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientul Salterra este un familist modern, preocupat de amenajarea casei si care prefera produse premium. Cauta brand-uri care si-au dovedit calitatea, dar ar fi dispus sa incerce lucruri noi, la recomandarea prietenilor sau a persoanelor in care are incredere. Relatia cu brand-ul si serviciile post-vanzare sunt importante pentru el; conteaza modul in care este tratat. Isi doreste un stil de viata sanatos, iar SOMNUL este pe primul loc cand se gandeste la acest subiect. Salteaua este asociata cu nevoia de confort, urmata imediat de cea de sanatate, in special sanatatea coloanei vertebrale.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?

  • Varietate larga de produse destinate somnului;
  • Educatie si consiliere experimentata si personalizata in ceea ce priveste criteriile de alegere;
  • Confort si grija pentru fiecare client in parte;
  • Servicii cu valoare adaugata;
  • Garantie a calitatii livrate.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Consilierea, orientarea catre rezolvarea dorintelor clientului sunt esentiale. Invatarea continua si focusul pe intelegerea celor mai noi produse/tehnologii si inovatii sunt, de asemenea, importante. Clientul nu trebuie sa aiba batai de cap cand cumpara de la Salterra! Asa ii ocrotim odihna chiar din timpul shopping-ului. Practic, nu exista o piata de specialisti, in domeniul in care activeaza Salterra. In Romania, piata saltelelor de calitate este foarte restransa, nu exista o mare varietate de brand-uri de saltele de calitate, asa cum se intampla in vestul Europei.

De unde va cumparati produsele?
Produsele pe care le comercializam sunt importate din Spania si Franta.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Online si showroom.

Cati angajati aveti?
Lucram foarte mult in sistem outsourcing si avem doar 5 angajati permanenti.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Exista o scadere importanta de business, insa site-ul ne-a ajutat si ne ajuta sa avem vanzari la un nivel suficient/acceptabil.

Ati participat la Black Friday 2019?
Am participat la Black Friday in fiecare an. Rezultatele sunt foarte bune.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Intotdeauna sunt mai mari cifrele de Black Friday decat cele de Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Prin mai multe actiuni in mediul online si investiti mai mari in acest mediu.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pentru domeniul nostru de activitate este importanta comunicarea pe Facebook si investim bani in acest canal media.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
10%, dar cautarile de pe dispozitivele mobile depasesc 50%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta, vanzarile de anul acesta nu le vor depasi pe cele de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Doar prin outsourcing.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa poti sa oferi consumatorului cea mai buna experienta de vanzare in mediul online. Si cele mai relevante informatii.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Se mai distrug produse, mai sunt intarzieri la livrare, insa trebuie avut in vedere in permanenta contextul.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa investim mai mult in comunicare online si sa crestem vanzarile, inclusiv in domeniul hotelier.

Leave a reply