GLAMI.ro: vanzarile de moda online au crescut cu aproape 26% YoY, in 2021 (raport)
GLAMI.ro anunta, intr-un comunica de presa, lansarea analizei anuale „Year in Review” pentru 2021, care cuprinde date relevante despre cumparaturile online de moda prin intermediul acestui motor de cautare online de Fashion. Analiza GLAMI.ro arata ca vanzarile online de moda au crescut cu aproape 26% YoY, in Romania (si se preconizeaza ca vor continua sa creasca si anul acesta, cu 22%).
Printre dintre cele mai interesante constatari din analiza amintita:
- cresterea e-commerce in segmentul modei este sustinuta de o saturatie mai scazuta a pietei – ponderea utilizatorilor de Internet este inca mica in tara noastra, comparativ cu alte piete din Europa Centrala si de Est, dar este in crestere
- principalele provocari din 2021, pentru magazinele de moda online – concurenta mai puternica pe piata, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing & publicitate si profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari; problemele de confidentialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea/concedierea personalului si procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
- e-tailerii de pe platforma GLAMI.ro cred ca mediul de piata va ramane complex in 2022, cu noi provocari, ca intarzierile in transport si in productie, cresterea costurilor (care sunt depasite de situatia geopolitica instabila)
- 55% dintre comerciantii online de Fashion din Romania planuiesc sa creasca preturile cu 6-10%, in 2022 (un procent mai mare decat in Cehia, dar mai mic decat in Ungaria)
- in 2021, romanii si-au indreptat atentia asupra unui nou trend, care a facut valva in mediul online – „athleisure”, centrat pe colanti evazati (+63%), un look confortabil, da elegant
- alte stiluri online testate de piata locala de Fashion – Y2K, cu influenta anilor ’70 (care a inregistrat +51% mai multe cautari in jurul piesei sale centrale, vesta tricotata) sau noua tendinta extravaganta, care are cautari in crestere pentru pantaloni din catifea (+ 117%), jachete (+ 84%) si corsete (+ 49%)
- romanii impatimiti ai modei au noi alegeri pentru „Top 10 branduri favorite” – de-a lungul anului 2021, cel mai popular brand (si cel mai adaugat in listele de dorinte) in randul vizitatorilor GLAMI.ro a fost Sinsay, urmat de Nike, adidas, Guess, Tommy Hilfiger, Gate, Trendyol, Bonprix, Reserved si Puma.
Raportul complet „Year in Review” poate fi gasit aici.
Comentariu ( 1 )
[…] datelor furnizate de studiul GLAMI Fashion (Re)search, piata modei online din Romania a inregistrat o crestere de aproape 26% in 2021 si reprezinta 47% din piata locala de e-commerce (conform Statista.com). In ceea ce priveste piata […]