Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

GLAMI.ro: impactul COVID-19 asupra pietei online de Fashion (studiu)

GLAMI.ro a analizat evolutia traficului, vanzarilor, strategiile de marketing si vanzari si comportamentul online al cumparatorului autohton de produse Fashion, in contextul pandemiei COVID-19. Studiul „COVID-19 si Fashion e-commerce” a descoperit ca vanzarile online de Fashion au scazut cu 50% in prima saptamana dupa instaurarea starii de urgenta in Romania (9-16 martie) comparativ cu sfarsitul lui februarie, pentru ca apoi vanzarile sa creasca tot cu 50% la final de martie si inceput de aprilie (in contextul Sarbatorilor de Paste si reducerilor de primavara), anunta motorul de cautare axat pe moda, intr-un comunicat de presa.

Datele compara perioada 1-31 martie 2020 cu luna precedenta si se bazeaza si pe cifre colectate prin intermediul unui chestionar trimis partenerilor (in perioada 2-8 aprilie 2020, 50 de magazine online), si pe statistici interne ale companiei. Acest studiu face parte din proiectul de analiza pe termen lung „Fashion (Re)search.

Alte informatii relevante din cercetarea amintita:

  • imediat dupa instituirea starii de urgenta in Romania, 80% dintre magazinele online au raportat scaderi ale vanzarilor, o scadere in trafic (33%), probleme cu aprovizionarea (23%) si livrarea comenzilor (20%), dar si o crestere vanzarilor (10%) si a traficului pe site (3%); 17% au putut achizitiona trafic mai ieftin

  • in perioada 16 martie – 19 aprilie, anumite categorii de produse au inregistrat cresteri notabile ale vanzarilor: halate de baie (+1.600%), flip-flops si slapi (+533%), esarfe (+350%), papuci de casa (+313%), imbracaminte pentru copii (+296%), lenjerie de noapte (+187%)

  • schimbari in comportamentul clientilor – cerere crescuta pentru produse mai ieftine (au spus 47% dintre respondenti), maim ulte intrebari primite apropo de masurile de siguranta luate in pregatirea si livrarea comenzilor (20%), dar si despre metode de plata (17%)

  • masurile de preventie luate de comercianti pentru a-si mentine afacerile pe linia de plutire – reducerea costurilor de marketing (67%) si a colaborarilor externe (33%), taieri salariale (40%) si concedieri (13%); au fost si companii care au introdus noi linii de productie (23%), s-au focusat pe canale noi de marketing ori s-au reorientat din offline catre online (20%); 7% nu au luat nicio masura

  • activitati implementate ca raspuns la contextul pandemic – comunicare despre siguranta livrarii (60%), campanii de reduceri noi, care nu erau incluse in planurile de marketing si vanzari initiale (53%), livrarea gratuita (50%) si o noua strategie de comunicare (23%)
  • asteptarile magazinelor online apropo de viitorul industriei de Fashion – 53% dintre ele spun ca situatia se va imbunatati dupa ce trece aceasta perioada, 23% considera ca acest context le ofera posibilitatea de a-si ajusta strategia de business si de a implementa strategii noi, 13% cred ca virusul nu este o amenintare la adresa industriei de fashion si ca aceste scaderi vor fi urmate de cresteri substantiale, pe masura ce clientii vor incepe sa cheltuie mai mult

Intregul studiu este disponibil aici.

Leave a reply