Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

GLAMI.ro: ce articole de moda online sustenabila prefera romanii (studiu)

Cu ocazia zilei de 18 martie (Ziua Mondiala a Reciclarii), www.glami.ro dezvaluie – intr-un comunicat de presa – noi statistici despre sustenabilitatea in moda online din Romania si ce articole de moda sustenabila prefera conationalii nostri. Analizand datele interne marca GLAMI.ro si concluziile din proiectul propriu de cercetare in Europa Centrala si de Est „Fashion (Re)search” (din 2020), motorul de cautare online a produselor de Fashion noteaza ca pandemia COVID-19 a dus la o crestere a interesului romanilor pentru sustenabilitate.

Distantarea sociala impusa noul coronavirus a oferit consumatorilor mai mult timp pentru a-si reevalua comportamentul de cumparaturi, inclusiv impactul cumpararii de articole de moda. In ciuda dificultatilor financiare date de contextul economic incert, sustenabilitatea si moda durabila sunt considerate tendinte-cheie viitoare de catre managerii de magazine online: 53% dintre magazinele online si omnichannel sunt de parere ca sustenabilitatea este trendul cel mai de impact, care va remodela industria modei in urmatorii ani. Nu degeaba in vara lui 2020, se lansa GLAMI.eco (primul motor de cautare dedicat modei sustenabile).

In 2020 a existat o crestere rapida a ofertei de colectii si produse sustenabile in magazinele online, crestere influentata de tendinta ascendenta a sustenabilitatii si de preferintele consumatorilor. Din ce in ce mai multi operatori de magazine online de moda se angajeaza sa le ofere clientilor mai multe informatii despre tara de origine a produselor sau a materialelor. Calitatea sustenabila domina lista factorilor de decizie a consumatorilor atunci cand cauta un produs nou, iar 60% dintre cumparatorii romani sunt dispusi sa plateasca mai mult pe piese de moda sustenabile. Ca atare, anul trecut cautarile de produse sustenabile marcate ca atare au crescut de 10 ori YoY. Pe platforma GLAMI.ro, in top 3 cautari de articole sustenabile se afla: lenjeria organica de bumbac, rucsacurile din poliester reciclat si tenisii din canepa.

Conform website-ului oficial al Parlamentului European, cantitatea de haine cumparate per capita in Uniunea Europeana a crescut cu 40% in ultimii 25 de ani, ca urmare si a unei scaderi a preturilor produselor „fast fashion”, ceea ce a antrenat si scaderea duratei de folosinta a unei piese de imbracaminte. Europenii folosesc aproape 26 kg de textile/an, generand reziduuri de 11 kg de textile per capita, in fiecare an. Hainele folosite ar putea fi exportate in afara UE, dar majoritatea (87%) sunt incinerate sau ajung in gropile de gunoi. La nivel global, mai putin de 1% dintre haine sunt reciclate, in mare parte din cauza absentei unor tehnologii adecvate.

Leave a reply