Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Marea Britanie: vor reveni consumatorii in magazinele fizice sau nu?

Ce se va intampla daca, dupa redeschiderea definitiva a magazinelor traditionale, britanicii nu le vor mai trece pragul cu acelasi spor ca inainte de pandemia COVID-19? Asta se intreaba, intr-un articol recent, cei de la theguardian.com. In decursul lui 2020, magazinele din Marea Britanie (una dintre cele mai importante economii europene axate pe consumerism) au fost inchise aproape tot timpul: din cauza restrictiilor impuse de stat, apropo de noul coronavirus, au functionat doar cateva luni, vara si toamna, iar comertul fizic cu amanuntul s-a oprit.

Shopping-ul online este cel care i-a luat locul rapid si cu succes: vanzarile pe Internet au crescut considerabil, supermarket-urile au livrat produsele direct acasa, iar in multe zone rezidentiale camioanele de curierat au reprezentat singurul trafic din timpul zilei. Au existat si zone grav afectate de virus (Londra, West Midlands), in care cumparaturile online nu au mers ca unse: posta a fost grav dezechilibrata de restrictiile impuse, de infectiile in randul angajatilor si de numarul urias de colete, iar,din ianuarie 2020, Brexit-ul a dus la intarzieri masive, apropo de livrari.

Anul trecut, primul lockdown i-a determinat pe unii britanici sa aplaude schimbarea si axarea pe activitati mai putin consumeriste, in timpul liber: gradinarit, hobby-uri, sport, timp petrecut in familie sau alaturi de animalul de companie. Dar rezultatul a fost altul: numerosi consumatori folosesc consumul si shopping-ul ca pe o modalitate de a evada din cotidian, iar promisiunea capitalist s-a suprapus peste normalitatea pre-COVID, la care viseaza intregul mapamond, de un an incoace.

Premierul Boris Johnson a anuntat ca magazinele non-esentiale se vor redeschide incepand cu data de 12 aprilie 2021, iar pozitia optimista (adoptata de guvern, unii economisti si angajatii din retail) este ca banii pusi la saltea in timpul pandemiei vor incepe sa fie din nou cheltuiti offline, ajutand intreaga economie. Daca populatia va sta departe de magazinele traditionale, dupa valul de entuziam initial, atunci este clar ca recuperarea psihologica post-pandemie este abia la inceput, scrie sursa de mai sus.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply