Germania: comertul online a crescut cu 3,5% YoY, in H1 2025
Bundesverband E-Commerce und Versandhandel/bevh (asociatia germana dedicata comertului ondigitalline) anunta ca sumele investite de populatia locala in cumparaturi cu amanuntul online au inceput sa creasca, in sfarsit, citim pe ecommercenews.eu. Potrivit asociatiei, consumatorii au cumparat produse in valoare de 39,84 miliarde €, in prima jumatate a acestui an. Asta reprezinta o crestere de 3,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Dupa o perioada de crestere rapida in timpul pandemiei de COVID-19, germanii au cumparat cu 8,8% mai putine produse online in 2022; in 2023, procentul a fost de -11,8% YoY. Abia anul trecut s-a inregistrat o crestere modesta, de 1,1%. Cheltuielile online legate de servicii au crescut si mai mult, cu 4,4% YoY, pana la 3,9 miliarde €. Aceste cifre privind comertul electronic german nu sunt ajustate pentru inflatie, care este estimata la aproximativ 2%.
„Apetenta pentru shopping a germanilor revine lent, dar sigur. De acest lucru profita cel mai mult comertul online, deoarece ajunge cel mai bine la oameni, in viata lor digitala de zi cu zi, prin intermediul retelelor sociale, aplicatiilor si inteligentei artificiale”, a transmis Martin Groß-Albenhausen (Director Adjunct bevh).
Cifrele bevh se aliniaza cu cele mai recente estimari ale Asociatiei Germane de Comert cu Amanuntul (HDE), care a proiectat o crestere de 4% a cheltuielilor online, in acest an.
Leave a reply