Germania: cei mai mari retaileri online au venituri mai mici YoY (studiu)
Cifra de afaceri din e-commerce-ul german s-a oprit din crestere, anunta ecommercenews.eu. In ultimul an calendaristic, veniturile combinate ale primilor 1.000 de vanzatori online cu amanuntul a fost mai mica decat in anul anterior, in Germania – conform studiului marca EHI si ecommerceDB, „E-Commerce-Market Germany 2023”. Per total, vanzarile primelor 1.000 de e-shop-uri germane sunt aproximativ de 1,5 ori mai mari decat inainte de pandemia COVID-19.
Acest studiu a ajuns la a 15-a editie anuala si noteaza ca descresterea veniturilor este o premiera, pentru jucatorii de top din comertul digital german. In 2022, cifra de afaceri totala a retailerilor online a fost de 77,7 miliarde €, cu 2,8% mai mica (echivalentul a 2,2 miliarde €) decat in 2021.
Amazon.de ramane in continuare cel mai mare retailer online din tara, in ciuda descresterii semnificative a veniturilor, pe care a suferit-o in ultimul an (-8,2% YoY). Din top 10 mai fac parte: Otto.de, Zalando.de, MediaMarkt.de, Apple.com, Ikea.com, Lidl.de, HM.com, Saturn.de si AboutYou.de. Cele mai mari scaderi la capitolul venituri le-au inregistrat Saturn (-33,1% fata de anul anterior) si MediaMarkt (-28,8% YoY), ceea ce i-a permis retailerului de Fashion Zalando sa urce pana pe locul 3, in clasament. Apple a avut cea mai mare crestere la capitolul cifra de afaceri e-commerce, din top 10: +18,2% YoY.
„Unele magazine au inregistrat scaderi semnificative ale veniturilor sau nu vor fi prezente deloc in clasamentul de anul viitor, din cauza ca au dat faliment. Dar magazinele mai mici au inregistrat cresteri relative puternice. In acest an ne asteptam ca tendinta de scadere sa continue, in prima faza”, a explicat Lars Hofacker (Directorul Departmentului de Cercetare E-commerce de la EHI).
Leave a reply