Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tarile de Jos: vanzari online de 16,3 miliarde € (+2% YoY), in S1 2023 (raport)

In prima jumatate a acestui an, consumatorii olandezi au cheltuit 16,3 miliarde € online. Comparativ cu aceeasi perioada din 2022, asta reprezinta o crestere de 2%, informeaza ecommercenews.eu. „Felia” reprezentata de digital din totalul vanzarilor cu amanuntul a fost de 31 percent, fix ca in 2022, conform celui mai nou raport marca Thuiswinkel.org si Retail Insiders („Thuiswinkel Market Monitor”).

In perioada ianuarie-iunie 2023, in Tarile de Jos a avut loc 167,8 milioane de achizitii online. Iar olandezii au cheltuit cu 3% mai putin pe produsele cumparate in S1, fata de aceeasi perioada din anul anterior. Numarul achizitiilor digitale transfrntaliere a crescut cu 13% YoY, iar cele facute pe smartphone – cu 35% YoY.

Numarul de produse cumparate (in perioada amintita) a fost mai mic cu 1%, cele mai mari scaderi inregistrandu-se in categoriile Telecomunicatii (-14% YoY) si produse pentru casa (-10% YoY). Pe de alta parte, produsele pentru sport au fost cumparate cu 9% mai mult, fata de ianuarie-iunie 2022, iar cele din categoria DIY/Gradina – cu 6%.

Numarul de servicii cumparate pe Internet a crescut insa, cu 5%, consumatorii cheltuind cu 10% YoY mai multi bani pe servicii, in S1 2023. Aceasta crestere procentuala are drept sursa in special pachetele de concedii si evenimentele. Daca in 2019 olandezii isi cumparau 83% dintre servicii de pe Internet, acum procentul e de 87%!

„In timpul pandemiei provocate de coronavirus, consumatorii au investit in casele proprii si in imbunatatirea acestora (…). Acum, consumatorii sunt mai orientati spre evenimente, iesiri sau reparatii DIY. Comparativ cu 2019, perioada de dinainte de COVID-19, consumatorii olandezi cheltuie mai multi bani pe achizitii online. Asta s-ar putea sa aiba legatura cu cresterile de pret, dar vedem si ca online-ul reprezinta o felie mai mare din cheltuielile totale, fata de acea perioada”, a explicat Marlene ten Ham (Director General Thuiswinkel.org).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] din Tarile de Jos? Platformele din China, unde s-au cheltuit cu 16% mai multi bani ca in S1 2023 (si, in total, s-au facut 6 milioane de achizitii, cu o valoare medie de 41 €). Desi numarul de […]

Leave a reply