Răspunsuri ( 4 )

    0
    2014-03-31T16:03:38+03:00

    Cele mai multe evaluari pe care personal le-am facut, in vederea stabilirii unei valori de vanzare, au plecat de la cifrele magazinului, si anume ori cifra de afaceri, ori ebitda, ori profitul net. Sunt posibile si abordari plecand de la numarul de clienti, sau abonati, etc.. insa acestea dau o valoare mica de tot comparativ cu valoarea data de evolutia cifrei de afaceri. Totul se rezuma la cati bani poate scoate investitorul in 1-2 ani de zile, mai rar 2-3 ani de zile.

  1. Liviu,
    La astfel de evaluari nu ar trebui luat in calcul si un audit tehnic al intregului sistem (platforma de comert electronic, ERP etc) ?

    0
    2014-04-01T10:19:57+03:00

    Depinde foarte mult de context, si daca e sa luam unul in care conteaza cu adevarat tehnologia, este atunci cand magazinul are o tehnologie proprie pe care nu o mai are altcineva si pe care o vinde impreuna cu firma. In general insa, vorbim de platforme standard sau open-source, ce poti avea acolo asa de deosebit incat sa merite sa evaluezi un modul software. De regula cel care cumpara trece pe tehnologia pe care o detine el, astfel incat sa-i fie usor sa administreze noul magazin cu ce are deja el in curtea lui. Exista insa cazuri in care se cumpara magazinul online tocmai pentru solutia software si atunci intr-adevar conteaza partea de care povestesti tu.. altfel, in cazurile clasice nu se pune problema in acest fel. Un soft, e un soft. Afacerea insa conteaza mult mai mult decat 1000 de linii de cod.

    0
    2014-04-04T20:04:41+03:00

    Salut Roberto,
    Parerea mea umila:
    – O evaluare a tehnologiei este utila (daca cumparatorul vrea sa continue sa o foloseasca), dar nu necesara (daca clientul vrea sa mute magazinul pe infrastructura lui). In acelasi timp vede cam ce mai e de baga si de facut si cum s-a administrat pentru a evalua posibili costuri ulterioare (ca la o masina pe care o cumperi)
    – In principiu un magazin valoreaza 8x-10x PROFITUL lunar cu variatii in functie de nisa, managementul necesar asigurarii continuitatii profitului, lista de clienti existenti (daca are 10,000 emailuri pe lista de newsletter dar nu ii deranjeaza decat o data la 6 luni poate impacta diferit pretul decat daca are 100 de abonati la newsletter pe care ii spameaza de 3 ori pe zi)

    Exista siteuri specializate in vanzarea de magazine (si orice alte siteuri). Te poti uita sa vezi cam care sunt regulile jocului. EX: http://flippa.com (asta e pe international, dar mai ajustezi un pic la piata din Ro, oricum cine vrea sa faca profit are cam aceeasi gandire de investitie si aici si acolo).

    Sper sa te ajute
    E

Lasă un răspuns lui Emil

Browse