Europa: vanzarile online sunt mai mici cu 13% YoY, in Q1 2022 (raport)
La nivel global, in primele trei luni ale acestui an, veniturile din comertul online au scazut cu 3% fata de aceeasi perioada din 2021. Scaderea este motivata de inflatie, explica specialistii Salesforce: consumatorii au o putere de cumparare mai redusa, deci cheltuie mai putini bani pe Internet. Aceasta scadere la nivel mondial este prima din istoria de 9 ani a acestui raport si contrasteaza cu procentul de crestere urias din Q1 2021 (+69% YoY).
In Europa, declinul a fost si mai accentuat: -13% YoY, conform datelor din raportul „Salesforce Q1 Shopping Index” . Singura tara europeana in care e-commerce-ul a crescut, in Q1 2022, este Spania, cu +6% YoY. Anul trecut, pe vremea asta, Spania inregistra o crestere de 70% YoY. O scadere s-a inregistrat si la capitolul trafic online, la nivel mondial (-2% YoY), in timp ce volumul de comenzi online a fost mai mic cu 12%. In Europa, acest voum a fost cu -17% mai mic in Q1 2022, fata de primul trimestru al anului trecut, factorii principali fiind inflatia, costurile ridicate ale combustubilor si razboiul din Ucraina.
O alta concluzie importanta a raportului este faptul ca optiunile de plata flexibile, de tipul „cumpara acum, plateste mai tarziu” („buy now, pay later”/BNPL) sunt din ce in ce mai populare. In Q1 2022, 9% din tot ce s-a cumparat online, in intreaga lume, a fost achitat astfel. Asta inseamna o crestere de +20% YoY.
Leave a reply