Europa: 70% dintre cumparatorii online sunt activi pe platformele C2C (raport)
Anul trecut (ca si in 2022), numarul amatorilor de cumparaturi pe Internet din Europa a scazut cu 1% YoY, dar al celor care fac constant shopping digital a ramas stabil. Iar in cazul acestora din urma, 7 din 10 au fost activi pe platforme C2C, unde au cumparat/vandut produse second-hand, citim pe ecommercenews.eu. O treime spun ca au cumparat mai multe astfel de produse, anul trecut, iar majoritatea dintre le vand pentru a face loc in casa.
Aceste date au drept sursa raportul marca „E-shopper Barometer 2023”, realizat de compania logistica franceza Geopost. Documentul a extras aceste date in urma a peste 24.000 de interviuri, realizate in 22 de tari, pe un esantion de europeni de 18-70 de ani.
Pentru majoritatea consumatoriilor de pe batranul continent (mai exact, 65%) e-commerce-ul este o metoda de a economisi bani. Iar achizitia de produse la mana a doua – care a depasit valoarea de 1 miliard €, in Europa – este ceva comun pentru aceste persoane. Analizand situatia in functie de teritoriu, in Tarile de Jos, 77% dintre clientii online au achizitionat/vandut ceva la mana a doua pe o astfel de platforma. Top 5 este completat de Marea Britanie (74%), Franta (75%), Germania (73%) si Italia (66%).
Ce a mai descoperit raportul amintit? Ca retelele de socializare merg mana-n mana cu shopping-ul online: anul trecut, 70% dintre cei care au facut constant achizitii e-commerce au folosit social media pentru inspiratie sau informatie. Iar 48 de procente au cumparat produse prin intermediul platformelor sociale.
Leave a reply