Ecommerce-ul B2C creste in toata lumea, pe masura ce pietele emergente aduc vanzari tot mai mari
Vanzarile globale de ecommerce urca la 1,2 miliarde de dolari
Zona Asia – Pacific va contribui cel mai mult la noii dolari din vanzarile de e-commerce de tip business-to-consumer (B2C, destinat consumatorului final) in urmatorii ani, potrivit prognozei facute de eMarketer in ceea ce priveste vanzarile online din retail, precum si produsele si serviciile din calatorii. Doar in acest an, este de asteptat ca vanzarile de ecommerce de tip B2C sa creasca cu 23% in aceasta regiune, cu vanzarile din China si Indonezia urcand deosebit de repede, cu 65% si respectiv 71%.
In America de Nord si Vestul Europei, piete unde ecommerce-ul este semnificativ mai matur decat in altele, vanzarile continua sa creasca cu doua cifre, dar sub media globala care este in acest an de 17%.
Vanzarile din Orientul Mijlociu si Africa vor creste mai repede in acest an decat cele din Asia – Pacific, dar dintr-o baza semnificativ mai mica. Asia – Pacific deja reprezinta aproape o treime din toate vanzarile de ecommerce B2C din lume, o cota de piata imediat sub cea a Americii de Nord. Anul viitor, Asia – Pacific va fi in fruntea tuturor regiunilor in ceea ce priveste cota de piata in totalul vanzarilor online globale.
Printre alte regiuni cu o crestere rapida se numara America Latina, unde totalul cheltuielilor va ajunge la 45,98 de miliarde in acest an, sau o cota de 3,8% din total, precum si Europa Centrala si de Est, unde cumparatorii digitali vor cheltui 48,6 miliarde de dolari, sau 4%.
Se estimeaza ca marirea vanzarilor de ecommerce va fi sustinuta de 1,03 miliarde de cumparatori digitali din intreaga lume, in acest an, dintre care 44,4% vor fi din Asia – Pacific. Doar China se poate lauda cu 269,4 milioane de cumparatori online, in acest an – cifra care include utilizatorii de internet de peste 14 ani care fac cel putin o achizitie prin orice canal digital, in acest an calendaristic. Statele Unite ale Americii raman tara cu al doilea cel mai mare numar de cumparatori online, de 155,7 milioane, in acest an.
Mai exista inca suficient loc de crestere, totusi, in pietele in curs de dezvoltare, unde multi utilizatori de internet inca nu cumpara online. Europa de Vest si America de Nord sunt singurele regiuni din lume unde majoritatea populatiei online este, de asemenea, un cumparator digital. In Asia – Pacific, penetrarea va ajunge la 44,6% dintre utilizatorii de internet in acest an, asteptand sa creasca la 54,2% pana in 2017. Aceleasi piete cu o relativ redusa rata de penetrare a cumparaturilor digitale printre utilizatorii de internet tind sa aiba, de asemenea, o rata de penetrare a internetului, in general; pe masura ce o parte tot mai mare a populatiei intra in online, aceasta alimenteaza cresterea pietei de ecommerce.
Schimbarile aparute de la cea mai recenta prognoza a eMarketer privind vanzarile de ecommerce B2C si cumparatori digitali cuprind reducerea cresterii asteptate in Australia si Coreea de Sud, bazata pe noile date care indica ca maririle sunt mai lente decat se preconiza; si cresterea numarului de cumparatori online din Indonezia, de asemenea, bazata pe noile informatii.
In plus, cheltuielile reale din ecommerce-ul B2C se vor reduce in dolari, atat in Argentina, cat si in Japonia, doua tari care au cunoscut o volatilitate semnificativa a cursului de schimb in acest an.
Maniera in care eMarketer estimeaza cheltuielile din ecommerce si cumparatorii online se bazeaza pe o analiza a studiului si datelor de trafic de la alte firme de cercetare de piata, tendintele istorice de adoptie ale consumului si tendintele de adoptie demografice.
Leave a reply