Vanzarile online din Marea Britanie au incetinit in iulie, pe masura ce marile artere au adunat trafic
Cresterea vanzarilor online din Marea Britanie si-a incetinut ritmul in iulie pe masura ce valurile de caldura au determinat cumparatorii sa stea departe de ecrane si, in schimb, sa se mute pe marile artere stradale, sugereaza noi date.
In timp ce vanzarile de retail din Marea Britanie, care, predominant, au loc in magazine, au cunoscut cea mai mare crestere din 2006 incoace, vanzarile online au urcat cu doar 7,9% fata de iulie 2012, conform Monitorului de Vanzari din Retail (Retail Sales Monitor, RSM) BRC – KPMG. Vanzarile totale s-au marit cu 3,9%, in ce vanzarile de la an la an au urcat cu doar 2,2%.
Aceasta cifra reprezinta chiar o coborare, atat fata iulie 2012, cand vanzarile au urcat cu 15,6%, cat si fata de luna precedenta, iunie, cand au crescut cu 14%. Intr-adevar, aceasta a fost a doua cea mai lenta crestere inregistrata de RSM, pana acum, in acest an.
Helen Dickinson, directorul general al British Retail Consortium, a spus despre vanzarile de retail din aceasta luna: “Acesta este inca un nivel bun de crestere pentru vanzarile online, dar este putin sub trend si nu este la fel de inalt precum cel pe care l-am vazut luna trecuta. S-ar putea sa fi vazut oameni profitand de vremea frumoasa, ca sa-si petreaca timpul in aer liber, decat sa stea in casa si sa cumpere online. Multe dintre aceleasi categorii au performat la fel de bine online precum au facut-o si offline. Hainele si imbracamintea au publicat rezultate bune, iar produsele de sanatate si de beauty au crescut puternic, desi dintr-o baza mica”.
Prin comparatie, articolele de casa si de interior s-au vandut mai putin. Vanzarile alimentare online se estimeaza ca au crescut cu 0,6%. Per total, sectorul alimentar si de bauturi a cunoscut, in iulie, cea mai mare crestere din ultimii cinci ani.
Valurile de caldura din vara si succesele sportive sunt secretul acestui fapt, potrivit Joannei Denney-Finch, chief executiv al IGD: “Cele doua saptamani de la mijlocului lunii au fost in mod special puternice, supermarketurile anuntand o crestere mare la burgeri, carnati si alte produse pentru gratar. Datele solide din iulie pentru alimente si bauturi, impreuna cu cifrele pozitive ale PIB-ului sunt printre diferitele semnale care arata o crestere a optimismului. Studiul nostru SuperVista arata ca 60% dintre cumparatori se asteapta ca mediul lor economic personal sa se imbunatateasca sau sa ramana acelasi, fata de 52% acum un an”, a spus ea.
David McCorquodale, seful de retail de la KPMG, a proclamat iulie drept “luna de aur” pentru vanzarile din retail: “Sa speram ca aceasta crestere a vanzarilor de vara este un alt indiciu ca economia Marii Britanii a dat coltul spre crestere”.
Sursa: http://internetretailing.net/2013/08/online-sales-slow-in-july-as-high-street-gathers-pace/
Autor: chloe
Leave a reply