Ecommerce pentru produse premium, de lux sau exclusiviste – B2B

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua,

Sa presupunem ca cineva doreste sa vanda online produse premium, de lux sau exclusiviste in segmentul B2B. Ca de exemplu: yachturi, vapoare, trenuri, etc.

Am contactat mai multe firme din online-ul romanesc pentru a ne propune o solutie de magazin online pentru astfel de produse si in majoritatea cazurilor am primit aceeasi oferta: site pentru produse (ex. Magento) si promovare clasica (articole, comunicate, etc).

Din pacate, aceasta solutie nu se aplica pentru astfel de produse. Una este o solutie pentru un magazin fashion si alta este o solutie pentru un magazin cu produse premium B2B.

Asadar, intrebarea mea este: cunoaste cineva o platforma sau o solutie romaneasca pentru acest tip de magazin online? Cunoasteti o firma romaneasca care are experienta in promovarea acestui tip de produse (experienta dovedita, nu sa faca teste pe noi)?

Orice sfat in aceasta priviinta este binevenit.
Multumesc anticipat.

PS: Avem deja un magazin online clasic si suntem in top Google. Intrebarea se refera la solutii pentru „the next level”.

Deschis 0
Alegerea platformei Organizare magazin online Planul de afaceri Realizare magazin online Liviu LG 9 ani 13 raspuns 3942 vizualizari 0

Răspunsuri ( 13 )

  1. Tocmai vorbeam zilele acestea cu Ciprian Soleriu despre dilema si cercul vicios in care multi comercianti online, multi antreprenori cad.. pentru ca asa se obisnuieste, pentru ca nu s-au gandit poate la alta solutie pana acum.. nici nu conteaza de ce fac asta, pentru ca o fac mereu, si mereu.. si devin prea plictisitor nu-i asa?

    Daca vrei sa faci un magazin online te adresezi unui executant de magazine online, ii spui ce sa faca si el ar trebui sa-ti faca ce ii spui tu.. nu-i asa?

    Daca vrei sa iti promovezi magazinul online te adresezi unei agentii care stie sa zicem, de dragul discutiei, sa targeteze, sa niseze, sa potriveasca mesajul cu publicul, sau ceva de genul asta astfel incat sa ai succes si sa vinzi.. nu-i asa?

    Daca vrei sa stii incotro te indrepti cu produsul, incotro te indrepti dpdv tehnologic, sau daca nu stii ce sa sa faci acum, te vei adresa probabil unui consultant, unui strateg.. nu-i asa?

    As vrea sa te stradui sa iti definesti mai bine problema pe care o ai, pentru ca de masura in care tu vei fi in stare sa faci asta, va depinde succesul tau.

    Ai o problema de executie a unui cod software? Vrei si cauti o platforma software?
    Ai o problema de promovare, de marketing online si offline, deci cauti cum sa vinzi mai mult online acel tip de produs?
    Ai o problema pe care nici tu nu stii sa o clasifici, nu stii de unde sa o apuci??

    Am observat ca de multe ori lumea cand merge la „un executant de platforme ecommerce” se asteapta si la „promovare online/offline” si poate deseori si la „clarviziune, strategie”. In acel moment eu am sa va spun ca toate cele 2 parti implicate (agentia software si clientul) ajung mai devreme sau mai tarziu sa dea vina una pe alta ca nu si-a facut treaba. Si colegii care fac platforme, care implementeaza platforme stiu ce greu este sa lucrezi cu un client care de fapt nu stie ce vrea..

    Este o chestiune destul de grava pe care vreau sa o aduc acum aici in fata comunitatii ECOMpedia. Ating aici doar usor suprafata problemei. Am mai avut ceva discutii interesante acum 2-3 ani la o conferinta, la un workshop condus de colegii de la Netlogiq de la Cluj.. foarte interesanta dezbaterea. Educativa!

    Joi seara si colegul meu Ciprian Soleriu a adus la cursul tinut impreuna in lumina cam aceeasi problema, de ce nu reusim sa facem un site care sa mearga, care sa vanda.. cum procedam, iar si iar, in mod gresit. Si nu am sa povestesc eu asta, poate o va face el, poate veti veni voi cu alta ocazie la cursul nostru.. dar cu totii veti simti ca la un nivel mai adanc am dreptate.

    Sunt oameni care stiu sa execute si sa puna in aplicare un plan de constructie al unei cladiri, al unui site.
    Sunt oameni care stiu sa proiecteze o cladire, sau un site, sa o planifice.
    Si sunt oameni care stiu apoi sa vanda apartamentele acelei cladiri, sa se joace pe piata imobiliara.

    Vorbim pe rand de executanti, de proiectanti si de oameni de vanzari. Ii poti avea pe toti. La un loc? Cam greu.. Tu ce cauti?

  2. Acu m-am uitat putin mai bine, cauti de fapt 2 furnizori.. unul pe platforme ecommerce si unul pe partea de promovare? Iti mai lipseste omul care sa dea specificatiile celor 2 companii furnizoare de servicii, nu crezi? Sau.. de ce nu, sa fii tu acel om.

  3. Liviu , este cel mai bun exemplu pe care il poți da.
    Asta este problema celor care cer. Ei vor in general un om bun la toate. Si mai vor sa ai si rezultate .
    Asta a fost odată si îmi aduc aminte cu mare plăcere de vremea aceea. Așa am învățat meserie. Dar încet încet ne-am data seama ca a timpul sa evoluam.
    Inteleg ce spune . Si se simte lipsa , nevoia din ce in ce mai mult de oameni care sa aibă „viziunea”.
    Cei care sunt buni o fac pentru ei, cei care au „învățat” o soluție ți-o bagă sub nas ca asta știu, si sunt mulți care habar nu au , dar îți vând „ceva”.
    Pe produse de lux este si mai greu si putina lume se bagă, dar mai sunt câțiva.
    Vorbeam ieri cu cineva dintr-un domeniu exclusivist si se plângea ca i se propun lucruri care par sa funcționeze pentru EMAG sau pentru Fashion.

    Aici simti frumusetea acestui domeniu 🙂 când trebuie sa inventezi ceva nou 🙂

    PS Buna dimineața

    0
    2015-02-21T11:46:27+02:00

    Salut Liviu LG,

    Raspunsul simplu este: Nu cunosc personal nici o agentie care sa ofere acest serviciu complet, cap-coada.
    Am vazut cateva oferte de la agentii de publicitate mari de genul GodMother, Publicis, GreenPixel si cred ca te poti indrepta spre aceasta nisa de agentii de publicitate mari pentru a gasi expertiza necesara implementarii proiectului tau. Aceste agentii lucreaza cu magazine mari, campanii guvenramentale, branduri multi-nationale, pe online si offline, pe generare de vanzari si pe branding … si, in general, au un nivel de experienta ridicat.
    Asta in situatia in care vrei sa lucrezi cu o singura agentie care face totul (strategie, creatie, implementare, programnare … etc). Evident, bugetul trebuie sa fie pe masura numelui si asteptarilor:)

    Mai jos ai cateva sugestii care te pot ajuta sa-ti structurezi si sa implementezi proiectul mai eficient, in cazul in care decizi sa lucrezi cu contractori individuali pentru fiecare etapa.

    Iti inteleg ezitarea cu privire la „majoritatea cazurilor am primit aceeasi oferta: site pentru produse (ex. Magento) si promovare clasica (articole, comunicate, etc).”. Majoritatea agentiilor de pe piata sunt nisate si specializate pe o anume strategie/tehnica (ex: PPC, SEO, Social Media, etc …) si nu au experienta necesara gestionarii unnui proiect de la A la Z. In schimb, multe din aceste agentii fac o treaba foarte buna pe nisa pe care sunt specializati, si te poti folosi de expertiza lor nisata pentru a-ti dezvolta afacerea.

    Cum a spus si Liviu mai sus, sunt multe de facut pentru a pune pe picioare un magazin si a-l promova. In mare ai nevoie de 2 lucruri: expertiza specifica pentru fiecare pas din proiect si de cineva care sa gestioneze colaboratorii/freelancerii/agentiile implicate in proiect.

    – Trebuie sa incepi cu o analiza a pietii si posibilitatilor de vanzare. Aici, printre alti parametri, trebuie sa evaluezi traficul disponibil in piata pentru nisa ta si posibilitatile (preturi, volume) de vanzare. Avand in vedere ca vinzi online, trebuie sa aduci vizitatori, sa existe volume de cautari in motoarele de cautare, intentie de cumparare, interes pe retelele sociale, posibilitati de a a duce trafic platit … etc.
    *Tristul adevar la acest nivel este ca degeaba ai „ceva” super tare de vanzare daca nimeni nu cauta si nu este interesat de acest „ceva”.

    – Mai departe ai nevoie de o strategie (ce faci, cum faci, cand si unde, cu cine, la ce frecventa, etc …) care sa combine toate actiunile facute la nivelul magazinului (cum aduci trafic, ce faci cu vizitatorul pe site, ce faci cu el dupa ce pleaca de pe site) si sa te asiguri ca, cu fiecare pas facut, avansezi pe directia dorita. Fara aceasta strategie facuta DE LA INCEPUT exista riscul sa faci eforturi si sa investesti in directia gresita.

    – In al treilea rand ai nevoie de expertiza specifica pe implementare (oameni care sa transpuna in realitate viziunea schitata in strategie). Si aici ai o lista foarte lunga de expertize de gasit :)- strategia afacerii, strategia de promovare, alegerea platformei, programare, SEO, PPC, Social media, usability, testing, email marketing … etc.

    – In al patrulea rand ai nevoie de cineva care sa-ti coordoneze proiectul, sa se asigure ca implmentarea este conforma cu cerintele, sa „tina in frau” contractorii angajati si sa se asigure ca toate lumea lucreaza impreuna pentru atingerea obiectivului final. Acest pas este foarte important pentru ce nu de putine ori contractorii implicati nu colaboreaza, nu isi asuma responsabilitatea si prefera sa dea vina pe celelalte parti implicate in cazul in care ceva nu merge bine (ex: PPC-istul spune ca traficul nu converteste pentru ca pagina de produs este prost optimizata; specialistul in conversii si usability zice ca nu se vinde pentru ca traficul nu este targetat si este de calitate proasta; si impreuna spun ca nu pot vinde pentru ca siteul are viteza de incarcare foarte lenta si este prost programat!!!).
    La acest nivel ai nevoie de un coordonator (poti fi tu sau cineva platit pentru asta) care sa functioneze exact ca un manager de proiect dintr-o corporatie angajat sa implementeze un plan de actiune.

    Cu privire la „promovare clasica (articole, comunicate, etc)” – nu trebuie sa fi dezamagit ca ti-a fost oferita. Este un simplu un canal de promovare printre celelate zeci si sute de canale existente. Cred ca o intrebarea mai buna ar fi CUM si CU CE alte canale o poti combina pentru a-i mari impactul si a genera mai multe vanzari 🙂

    Sper sa te ajute.
    E.

  4. Da, chiar cu yachturi, vezi portofoliu http://www.beopen.ro/proiecte-clienti/ barciinbagaje.ro.
    I-am avut in preauditare acum 2-3 ani, nu mai retin daca era platfoma beopen.ro sau alta platforma modificata de ei.
    Din pacate magazinul era banat pe expresia principala (seo facut inainte dupa ureche), nu ne-am inteles la tarife si nu i-am luat in lucru.

    0
    2015-02-22T18:11:14+02:00

    Salutare tuturor,

    Multumesc tuturor pentru raspunsuri, asa cum ma asteptam, sunt de foarte buna calitate.

    De-a lungul timpului am ajuns cam la aceleasi concluzii ca voi. Dar, ca sa fie mai clar, este vorba de urmatoarele aspecte:

    1) Dupa cum zicea Alex Pavel, este greu sa vinzi acest tip de produse online si foarte putini se baga.

    2) Nu am gasit nicaieri o solutie care sa incorporeze si design, seo, promovare, etc. Din pacate, nu am gasit oamenii potriviti nici separat, sau daca i-am gasit opiniile lor se bateau cap in cap.

    De aceea m-am hotarat sa intreb aici, daca ati intalnit sau cunoasteti companii romanesti care au pus pe picioare un proiect B2B pentru produse de lux.

    Viziunea o avem, detaliile tehnice le avem, strategia o avem, de coordonat pot sa coordonez eu realizarea acestui proiect intrucat sunt si inginer IT.

    Intrebarea este: unde gasesc persoanele potrivite? „Potrivite” inseamna cu experienta. Altfel, daca n-au experienta se va ajunge sa faca teste pe noi ca sa invete cu ce se mananca acest segment si nu vor fi prea multe rezultate.

    Multumesc inca o data pentru informatii.

  5. „2) Nu am gasit nicaieri o solutie care sa incorporeze si design, seo, promovare, etc. Din pacate, nu am gasit oamenii potriviti nici separat, sau daca i-am gasit opiniile lor se bateau cap in cap.”

    E normal sa fie asa si la o adica si mai eficient.
    Un angajat policalificat nu poate face fata la toate domeniile.
    O agentie mare nu are mereu comenzi pe programare web, design, seo, adwords, campanii facebook/linkedin/banner asa ca nu se justifica plata unui angajat specializat.

    Opinii diferite: e perfect ok, beneficiarul insa alege cele mai bune solutii, in functie de sugestiile/rapoartele de la fiecare departament sau serviciu extern specializat. De ex eu, ca firma de seo, mereu arat ce nu e ok dpv seo, solicitand ca firma de design sau programare web sa re/modifice magazinul conform specificatiilor google. Normal, pana la anumite limite „merge si asa” (pana la limita de banare de catre google) dar in viitor inevitabil se mareste volumul de munca pe seo.

  6. Mai ales ca vorbim de produse/solutii premium: ca vorbim doar de seo sau un „banal” vopsit auto, serviciile premium costa. Ori multe firme (magazine online in situatia data) vor doar un retus, doar o analiza, doar o campanie de linkbuilding…

  7. Si eu am lucrat cu Alex de la beopen.ro, recomand! Am facut cu el cateva siteuri asemanatoare cu ce ai tu nevoie, o combinatie de site de prezentare cu solutii de ecommerce integrate, si au iesit foarte bine.

  8. Mai am 2 lucruri de spun.
    1. Daca vb de premium , atunci clar vorbesti de o imbinare de online cu offline.
    Si aici e si mai greu de gasit cineva.
    2.Mai toti care sunt in domeniul asta nu au facut niciodata o afacere pentru ei. Experienta de a incerca o afacere este importanta cand vrei sa oferi niste servicii bune. Dar ei ce fac, vorbesc din experienta altora. Cand vrei sa mergi la un anumit nivel al afacerii trebuie sa apelezi la oameni care au astfel de experiente si care inteleg valoarea banilor pentru ca si ei au trecut prin asta.
    Deci e mult, mult mai greu sa gasesti oameni potriviti pt ce vrei tu.

    Alex

    0
    2015-02-23T13:43:19+02:00

    Sunt constient ca solutiile existente in acest moment pe piata sunt fie Mercedes, fie Logan, insa problema este urmatoarea:
    Romanii nu sunt obisnuiti cu performanta, nu au „drumurile” necesare (a se intelege experienta, obisnuinta, educatie) de a circula cu Mercedesul, iar cu Loganul nu se poate ajunge acolo unde ne dorim.

    Evident ca o agentie mare ne poate oferi solutia exact asa cum ne-o dorim, dar aceasta nu este de ajuns, pentru ca utilizatorii sunt obisnuiti cu Loganul. Deci nu este indeajuns sa ai un Mercedes, trebuie sa aiba si cine-l conduce. Asta inseamna ca noi trebuie sa schimbam obiceiul vizitatorilor, sa-i educam pe utilizatori sa conduca Mercedesul, insa sunt sigur ca stiti cu totii ca asta nu este tocmai un lucru usor (necesita luni sau chiar ani), timp in care nu se castiga mai nimic.

    Asadar, ceea ce cautam este de fapt o solutie intermediara, un Logan tunat. Problema e ca la noi nu se gasesc persoane specializate in asta, nici in IT si nici macar in industria auto. Nu ma refer doar la adaugarea unui spoiler si atat, ci la un serviciu complet, de la design pana la modificari serioase de motor – cum era in showul acela „Pimp my ride”. Pe scurt, tuningul de la noi nu a ajuns la nivelul celor de peste ocean. Adica nu am gasit personal IT specializat pe „tunning”, pe customizari, DAR in acelasi timp si cu experienta in domeniul B2B.

    Dupa cum spunea si Alex Pavel persoanele care ne pot ajuta trebuie sa inteleaga si tehnologia si businessul. „It’s a must”.

    Am pus aceasta intrebare aici in ideea ca poate ati mai intalnit aceasta situatie si ne puteti recomanda pe cineva cu experienta (freelancer, firme, etc), insa majoritatea raspunsurilor seamana cu aceleasi concluzii la care am ajuns si noi – tot intre Mercedes si Logan avem de ales, pentru solutia intermediara mai avem de asteptat ca cei din acest domeniu sa capete mai multa experienta.

    Va multumesc din nou pentru raspunsuri sau pentru confirmari mai bine zis.

  9. Salut Liviu,
    eu cred ca problema ridicata de tine nu este pusa tocmai bine. Iar daca spui ca esti inginer IT atunci inteleg si de ce.
    O platforma de shopping online este doar un vehicul.
    Promovarea este altceva.
    Produsele vandute online, indiferent ca sunt de lux, jucarii, laptopuri sau altceva tot produse sunt.
    Daca vorbim de trenuri, iahturi si vapoare atunci o prezenta online suficienta este doar un site de prezentare, mai putin un shop online.
    Vav de un B2B discutiile sunt lungi si cel mai bine ar fi sa ne intalnim la o cafea. Ma poti contacta la bogdan {.} socol {@} gmail {.} com

  10. Nu sunt sigur ca am inteles. Ce nu e ok la magazinul realizat de beopen? Exceptam prmomovarea.

Lasă un răspuns lui E.

Browse