Directionare clienti catre comanda online si nu telefonic. Ce metode folositi pentru a directiona clientii catre comanda online?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salutare! Ce metode folositi pentru a directiona clientii catre comanda online? Primesc foarte multe comenzi telefonice, ceea ce inseamna un om dedicat sa raspunda la telefon si niste costuri suplimentare. Desi pentru comanda online nu este nevoie de inregistrare, sunt foarte multi clienti care imi spun ca prefera sa comande telefonic ca nu au cont sau ca dureaza prea mult. Cum le explicati ca e mult mai ok sa comande online, atat pentru ei cat si pentru voi?

Deschis 0
Avantaje magazin online Organizare magazin online Daniela Dinca 12 ani 7 raspuns 2354 vizualizari 0

Răspunsuri ( 7 )

  1. Una dintre metodele cele mai bune este sa stai de vorba cu ei atunci la telefon si sa le explici avantajele comenzii online:

    Client C: Nu vreau sa comand online, nu am cont si dureaza prea mult.
    Magazin M: Ati incercat vreodata sa dati comanda online? ati vazut cat de simplu este? dureaza mai putin de 1 minut si nu va trebuie cont

    C: Nu, nu ma pricep la online, nu le am cu calculatorul
    M: Nu va trebuie nicio experienta pe online, este un proces foarte simplu, daca vreti facem acum impreuna o comanda pe site, va ajut eu prin telefon.

    C: As vrea sa verific de fapt stocul, stiu de la amici cum e cu magazinele online, una scriu pe site si de fapt nu au pe stoc, iti baga pe gat ce vor ei
    M: Noi suntem un magazin serios nu punem pe site decat ce avem in stoc, insa va inteleg reticenta. Poate data viitoare veti incerca sa puneti comanda online caci e mult mai rapida decat un telefon si nu va costa nimic.

    C: Dureaza mai putin sa dau un telefon
    M: Poate ca aveti dreptate, insa, daca intrati pe site puteti pune comanda la orice ora, si seara tarziu cand sunteti acasa si sa zicem ati vrea sa va sfatuiti cu sotia, sau in week-end. Asa tebuie sa sunati doar cand avem program, ceea ce uneori poate fi un dezavantaj

    C: Nu sunt acum in fata unui calculator, din cauza asta sun
    M: OK, sigur o preluam si o onoram imediat. Insa data viitoare am sa va rog sa incercati sa puneti comanda pe site, ar fi mult mai simplu pentru dumneavoastra

    C: Nu pot sa pun comanda pe un site care e robotizat.. eu vreau sa vorbesc cu un om, nu cu un computer.
    M: Va inteleg si ma bucur ca ati sunat. Acum o preluam, insa v-as ruga sa imi spuneti de ce nu aveti suficienta incredere in site? Poate reusim sa mai corectam ceva pe site astfel incat sa aveti incredere si in formularul de comanda de pe site. Poate data viitoare, acum ca ne-ati cunoscut prin telefon, dupa ce va vom livra comanda, veti avea incredere si veti reusi sa puneti comanda pe site, mai ales ca veti economisi si ceva timp si veti avea cum sa o puneti cand vreti dumneavoastra, chiar si seara tarziu.

    Ce as vrea sa spun e ca trebuie explicat si pe telefon, si pe site, puse elemente de TRUST pe site astfel incat in timp rata celor care aleg sa sune sa scada. Unii din colegii mei de pe acest site s-ar putea sa va zica sa scoateti efectiv telefonul de pe site, insa.. exista un mare insa. In acest moment romanii sunt pusi in fata unui tip de comert cumva inainte de vreme. Noi nu avem cultura comenzilor prin posta, neckermann, peste care am trecut mult prea repede. Din aceasta cauza inca este nevoie de contactul uman. In timp numarul celor ce vor suna va scadea.

    Incurajeaza permanent telefonic sau pe site cu texte de calmare a temerilor legate de stoc, de incredere in magazin, pune fete de oameni pe acolo sa umanizezi site-ul, si in timp ar trebui sa ai rezultate. Poti da si un incentive insa nu as merge pe abordarea asta. Ei trebuie sa inteleaga ca este mai usor, mai comod si ca este mai ok sa dea comanda de acasa prin site din pat in pijama decat sa va sune in timpul orelor de lucru.

    E un proces care s-ar putea sa dureze, si nu e exclus sa dureze mai mult in cazul produselor pe care le vinzi tu. Daca vinzi barci sau case, telefonul este ceva normal. Daca vinzi fashion poate sa fie un telefon sa se asigure ca poate returna produsul daca nu i se potriveste (daca nu vede repede informatia asta pe site). Fiecare tip de produs vine la pachet cu temerile aferente.. so, e de datoria ta sa afli care sunt temerile userilor si sa incerci sa le elimini din site inca, sa afisezi elemente de incredere care se adreseaza acestor temeri.

  2. de fapt problema nu e neaparat ca nu dau comanda online ci ca suna ei. diferenta intre a suna ei si suna voi e ca ei suna cand au chef, de obicei toti odata la ore de varf. cand suni tu, suni cand ai tu chef, adica NU in ore de varf, ci cand e liber.
    pornind de la premisa asta noi am implementat cu succes la magazine care aveau aceeasi problema ceva asemanator cu „lasa-ne numarul de telefon si te sunam noi”. spun asemanator pentru ca e mult mai complex de atat dar putem discuta in privat detaliile.

  3. Cred ca mult mai simplu ar fi implementarea unui checkout doar cu nr de telefon, care ar veni in ajutorul clientului. Astfel intradevar nu eliminam problema personalului dar evitam asa cum a spus si Adrian Z. problema aglomerarii comenzilor intr-un timp scurt.

  4. Am implementat de curand in descrierea produsului un element grafic care iese in evidenta in fata numarului de telefon pentru comenzi. Ce parere aveti: link

    0
    2012-10-02T23:21:09+03:00

    Cel mai simplu ar fi sa scoti de pe site numarul de telefon… sau sa-l faci cat mai putin vizibil si … viziteaza http://www.livehelpnow.net/

    Chat live, sistem de tichete, knowledgebase si … functie pentru „callback” (vreau a fiu sunat)

    Foarte simplu de implementat (10 minute) … copy paste

    Gratuit in prima luna, apoi de la 21$ pe luna in functie de optiunile selectate.

    Simplu, elegant si fara batai de cap.

  5. Eu sunt de acord cu Ovidiu. Ati incercat o solutie de call tracking? Ceva gen http://www.invox.ro? Asa veti scapa de probleme astea si in plus aveti control total asupra ratei de conversie din toate canalele de marketing. 😉

  6. Este mai simplu sa preiei comenzile telefonic cand nu ai stocurile puse la punct. Pentru mine este aproape de imposinil sa am stocurile perfect tinute in magazinul online. Stocurile sunt comune cu cele ale magazinului fizic. Acum pun in stoc 5 produse si pana seara s-ar putea sa nu mai am nici unul. Daca nu confirma comenzile telefonic clientii se supara ca au facut cont si au plasat comanda degeaba. Eu ii incurajez sa sune.

Lasă un răspuns lui Juliana Ferdinand

Browse