Diminuare valoare produse returnare,conform art .14 OUG 34/2014 alin.3

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

In ce conditii se poate aplica?
”(3) Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru consumator in a-si exercita dreptul de retragere. Indiferent de situatie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor in cazul in care profesionistul a omis sa il informeze cu privire la dreptul de retragere in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h)”

Deschis 0
Chestiuni legale Customer Service & Sales Paul 9 ani 1 raspuns 1390 vizualizari 0

raspuns ( 1 )

    0
    2015-07-07T10:00:30+03:00

    Ce inteleg eu din articolul mentionat:

    – Daca nu informezi clientul cu privire la dreptul de a returna produsele, nu ii poti imputa devalorizarea acestora
    – Devalorizarea vine din: manipulare, folosire. Adica: sa presupunem ca vinzi un obiect care se monteaza dupa livrare. Sa zicem lavoar. Daca a fost montat, in urma montajului se revad anumite urme (de la dibluri, folosire, montaj baterie sanitara, etc). Aceste urme de folosinta pot fi imputate clientului sub forma unui x% din valoarea de cumparare a produsului. Sa zicem ca bunul a fost achizitionat cu 100ron, ii poti returna 80ron.
    Insa numai in cazul in care devalorizarea se produce in urma folosirii. Intinsa putin, presupun ca poate fi folosita si in cazul desfacerii ambalajului, deteriorarii produsului in urma acestei dezambalari, etc.

    Din experienta, este foarte alunecoasa partea cu diminuarea valorii pentru ca este foarte greu de estimat. Tu poti sa estimezi ca este vorba despre o devalorizare de 20%, clientul poate sa considere ca este de 5% sau chiar deloc, iar solutia poate sa nu te avantajeze daca primesti un review negativ sau chiar o plangere.

    Poti sa incerci sa impaci si capra si varza, sa ii oferi un voucher pentru respectiva valoare, sau transport gratuit pentru viitoarele comenzi, etc.

Lasă un răspuns

Browse