Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Didactica Publishing House: CA de aproape 3,2 milioane €, in 2021 (+10% YoY)

Didactica Publishing House anunta, intr-un comunicat de presa, ca a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproape 3,2 milioane €, in crestere cu 10% fata de 2020. 2021 a fost anul consolidarii prezentei online a companiei, magazinul online propriu (EdituraDPH.ro) generand 30% din cifra de afaceri si contribuind la o echilibrare cu vanzarile offline sau online, prin parteneri.

„Cresterea a fost naturala dupa dublarea din 2020, anul in care totul s-a intamplat online. Evolutia costurilor de productie si a pietei in general ne-a confirmat insa ca am abordat strategia potrivita atunci cand am decis sa investim peste 100.000 de euro in canalul propriu de vanzari online, avand in vedere ca termenele de plata au fost adesea depasite de o parte dintre parteneri in contextul socio-economic cauzat de pandemie. In plus, solicitarile unora dintre acestia de a oferi discounturi mari nu pot fi sustinute pe termen lung”, a transmis Florentina Ion (foto, Fondator DPH).

Anul precedent a marcat si o stabilizare a tipologiei clientului DPH. Astfel, clientii sunt in proportie de 86% femei, cu varsta cuprinsa intre 23 si 40 de ani. Cei mai multi (peste 93%) sunt parinti si/sau cadre didactice. Un client din 3 a adaugat in cos, pe langa carti dedicate copiilor – de povesti sau de activitati – si un titlu dedicat adultilor, in special din categoria dezvoltare personala, parenting sau de specialitate.

Valoarea medie a comenzilor a fost in 2021 de 110 lei. Cea mai mare comanda a fost plasata in luna decembrie, din Bucuresti (7.688 de lei). Cele mai dinamice luni din punct de vedere al comenzilor au fost martie, septembrie (in stransa legatura cu inceperea scolii) si noiembrie-decembrie (pe fondul reducerilor de Black Friday, respectiv de Craciun). Cele mai multe comenzi, la nivelul lui 2021, au fost facute de clienti din Bucuresti, Cluj, Iasi, Constanta, respectiv Brasov.

Top 10 cele mai vandute carti pentru copii, in 2021:

  1. „Ghici ce e in departare”, de Simona Epure
  2. „Vraja ecranelor”, de Ioana Chicet-Macoveiciuc
  3. „Ce, cum si de ce simt”, de Ioana Chicet-Macoveiciuc
  4. „Libraria magica a dorintelor”, de Katja Frixe
  5. „Eric merge la gradinita”, de Ioana Chicet-Macoveiciuc
  6. „Ema spune noapte buna”, de Ioana Chicet-Macoveiciuc
  7. „Vreau sa stiu: Anotimpurile”, de Pierre Winters & Eline van Lindenhuizen
  8. „Max se bucura de magia Craciunului”, de Christian Tielmann & Sabine Kraushaar
  9. „Emotiile lui Noni: Sunt fericit”, de Aurelle Chien Chow Chine
  10. „Cucu-bau”, de Janet Allan Ahlberg

Top 10 cele mai vandute carti pentru adulti, in 2021:

  1. „100 de fotografii care au schimbat lumea”, de Margherita Giacosa, Roberto Mottadelli, Gianni Morelli
  2. „Noua ta viata incepe cand intelegi ca ai doar una”, de Raphaelle Giordano
  3. „Fericirea”, de Loys Blyth
  4. „Nu te-ai nascut sa suferi”, de Blake D. Bauer
  5. „50 de exercitii pentru a-ti imbunatati abilitatile de comunicare”, de Jean-Philippe Vidal
  6. „Cum sa dezvolti o memorie de geniu”, de Dominic O’Brien
  7. „Gradina cu ierburi miraculoase – Ceaiuri si remedii naturiste”
  8. „Creierul copilului pe intelesul parintilor”, de Alvaro Bilbao
  9. „Calendarul fericirii”, de Ion-Ovidiu Painisoara
  10. „Fara tipete catre copii”, de Parinti rabdatori & Parinti increzatori

In 2021 au fost vandute peste 1 milion de carti, iar editura a investit 1,5 milioane € in editarea a 178 de titluri noi, ale unor autori romani si internationali. „Numarul de titluri noi a fost cu 30% mai mic decat cel estimat initial, desi investitia a fost chiar mai mare decat cea alocata la inceputul anului trecut. Diferentele au venit din majorarile cu pana la 50% in costurile de productie, pe care le-am suportat in mare parte, pentru ca pretul final al cartilor sa nu fie impactat considerabil”, a precizat Florentina Ion.

Pentru 2022, editura isi propune o investitie similara, de 1 milion €, in publicarea a cel putin 120 de noi titluri, 10% apartinand autorilor romani, inclusiv debutanti. O linie importanta de investitie o reprezinta programele educationale digitale, dedicate clasei pregatitoare si claselor I-IV. DPH isi propune sa continue investitia in canalul propriu de vanzare (optimizand procesarea si livrarea comenzilor) si sa demareze un program de dotare cu colturi de lectura a 100 scoli, gradinite, spitale sau centre educationale dedicate copiilor, ca parte a programului sau de incurajare a lecturii.

„Avem in plan acest program de mai bine de doi ani, insa pandemia a amanat planurile noastre de a investi si mai concret in educatia copilului din Romania. Consideram ca doar prin oferirea accesului la educatie si atragerea spre lectura putem genera schimbare, iar aniversarea celor 18 ani pe piata de carte din Romania este un moment bun pentru a ne indeplini si acest obiectiv”, a mai precizat Florentina Ion.

Leave a reply