Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum se impune Amazon pe piata de 6,9 miliarde $ a shopping-ului pentru nevazatori?

Amazon are un website care se impune fara drept de apel pe o piata ignorata de multi alti retaileri online – cea a cumparatorilor cu probleme de vedere, care are o valoare estimativa de 6,9 miliarde $/an, noteaza digitalcommerce360.com. Amazon.com usureaza cumparaturile virtuale pentru acestia din urma, fiind axat pe accesibilitate, gratie tehnologiei asistate de citire pe ecran. Aceasta permite nevazatorilor sa gaseasca marimea si culoarea dorite, inainte de a comanda un produs online.

Amazon se axeaza pe 3 categorii de accesibilitate importante in procesul e-commerce, cand vine vorba despre cumparatorii cu probleme de vedere:

  • titluri si repere – fiecare pagina web are indicii vizuale care o impart in mai multe elemente usor de inteles (Cautare, Produse recomandate, Produse la reducere); pe Amazon, nevazatorii gasesc usor aceste seciuni cu ajutorul tehnologiei asistate de citire pe ecran, deoarece acestea au titluri clare si repere utile vizitatorului; in absenta acestora, nevazatorul ar trebui sa acceseze toata informatia de pe pagina, pentru a-si da seama unde se afla partea care il intereseaza, apoi ar trebui sa tina minte unde se afla respectivul continut, pentru a reveni la el (deci si-ar pierde rapid rabdarea si ar abandona sesiunea de cumparaturi)

  • butoane si link-uri – toate elementele interactive de pe pagina (butoane, link-uri, casete) sunt accesibile si codate corect; daca vezi, butonul de „Cumpara acum” e evident, daca nu – ai nevoie ca vocea din sistem sa ii citeasca numele si poza butonului trebuie sa fie denumita corect (Cumpara acum.jpg, nu jpg); Amazon se asigura si ca accesul la aceste butoane si link-uri interactive poate fi facut si de pe tastatura, pentru cumparatorii care nu pot folosi mouse-ul; filtrarea rezultatelor unei cautari e accesibila persoanelor cu dizabilitati, care pot alege brand-urile preferate si sorta rezultatele in functie de parametrii doriti

  • etape si procese – toti pasii implicati in cumpararea unui produs sunt accesibili pentru nevazatori; de la adaugarea in cos, la adresa de livrare si optiunile de plata, acesti cumparatori sunt ajutati sa se descurce usor, fara a fi frustrati de ratarea unei etape (nu degeaba doua treimi dintre orbi isi abandoneaza trnazactiile online, conform unui studiu marca Nucleus Research)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply